Nektek mi a véleményetek a seat ibzáról és a benne lévő 1.4-es 3 hengeres pd-tdi motorról?
Nagyon ellentmondásos véleményeket kapok akár hányszor megemlítem a pd-tdi szót akár googlbe keresek rá akár ismeretségi körömbe ezért is jöttem ide. A legjobb az lenne, ha egy olyan ember írna akinek van vagy volt ebből a 2003-as szériából már kocsija de mindenki véleményét meghallgatom.
amúgy a kocsiról:
seat ibiza 2003 1,4 pd-tdi 101 000 elméleti kilométerrel külföldről behozott most lesz az első magyar forgalomba helyezése. A hivatalos szervizkönyv csak 2005 ig van vezetve onnantól egy nem márkaszervizes könyv van benne olasz szöveggel ami számomra kicsit gyanús mivel az utolsó 1-1.5 évbe kb 3000 km-et mentek vele aszerint de szervizre elvitték...
Én most az adott autóról nem is kívánok álláspontot foglalni, mert ezt látni kéne.
Viszont, nekem volt 1.4 PDTDI motoros VW Polo-m, ugyanez van a te általad kiszemelt Seat Ibiza-ban is.
Szerintem nem rossz motor, nálam totál megbízható volt, az enyém a 70 lovas változat volt 100 alatt meglepően jól húzott, autópályán már vérszegény.
Komolyabb szervízigénye nálam nem volt, de én ha jól emlékszem 67 ezerrel adtam el, ami valljuk be még igen kevés kilométer, így tartósabb használatra nem tudom mennyire megbízható.
Ami számomra negatívum, hogy veszett csúnya hangja van a 3 hengeres dízelnek, már ha ez szempont.
Na hát ha erre sportdobot teszel, akkor mindenki sírva fakad majd körülötted, így is nagyon csúnya hangja van, nem kell ezt még hangosítani.
Amúgy sztereotípia inkább ez a PDTDI-től való félelem, kicsit jobban megnézed, azt láthatod, hogy a CR gyakrabban elromlik mint a PD. Eleinte féltek a PD-től, mert mégiscsak egy különc, érdekes rendszer volt, de mára a kilóméterek igazolták, hogy nagyon tartós rendszer. Ja és még magasnyomású pumpa sem kell bele, mint a CR-be, ami egy plusz tétel.
Na szóval ez az 1.4 TDI igazából egy 1.9-es TDI, csak egy az egyben levettek egy hengert. Tehát nagyon jó motor.
A km gondolom nem valós, de szerintem max 200 ezer reális km lehet benne, ha az óra 100 ezret mutat, 200 ezer pedig még mindig semmi ezeknek.
Azért 3db PD elem nem 600e Ft, Közeli ismerősöm 40e ért vett felújított garanciális! pd-elemet(35e ért is lett volna, de a drágábbik közelebb volt)
viszont neki több mint 750e km volt/van a skoda superb járművében (1.9pd 101ps)
A 3hengeres motorra ne rakj sportdobot, mert egy varrógép fog mögötted szólni, de nagyon rondán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!