Ha egy kerékre (hengeres merev testnek tekintve) adott nyomatékkal hatunk, akkor a pálya és a test érintkezési pontjában átadódó erő mitől függ?
Csak a sugártól vagy pedig függ a test tehetetlenségi nyomatékától is??
Egy adott feladatban eltérérő eredmények jöttek ki. Ránézésre rávágtam , hogyha ismerjük a nyomatékot , meg a sugarat , akkor M/R=F összefüggéssel rögtön meg van a kerületi erő. Viszont, ahogy órán csináltuk a feladatot : először meghatároztuk a szöggyorsulást , majd a tangenciális gyorsulást , aztán felírtuk az impulzustételt , és kifejeztük a keresett erőt. Ekkor más eredmény jött ki (kisebb) a pálya és a test között ébredő erőre.
Kicsit össze vagyok zavarodva most. Az pályára átadódó erő a , függ a tehetetlenségi nyomatéktól vagy valamit félre értek ?
Elnézést,ha nem teljesen idevág a kérdés (bár autóknál és motoroknál elvégre ez érdemes kérdés is lehet)
Kösz a válaszokat!
Itt egy kép a feladatról:
A kérdés az volt,hogy mekkora Fa támasztóerő , illetve mekkora lehet M0 max hajtó nyomaték, ahol még tisztán gördül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!