Miért modják nagyon sokan, hogy nem való semmire sem az automata váltós kocsi?
Sokan mondják, hogy elveszi a vezetés élményet...... Hát nem tudom mi élmény van abban amikir húzatják neki és majd nem "felrobban" a motor olyan hangja van már........stb-stb...
Előzni is könnyebb, jobban gyorsul.
A BMW ZF váltóinál nincs előírva olajcsere, kivéve a duplakuplungosoknál, ha jól emlékszem.
Abban igazat kell hogy adjak: az automaták is elromlanak. Működésükből és felépítésükből adódóan 250-350 000km között meg kell történnie egy felújításnak. Ennek a nagy vízen túl nagyon kultúrája van, nálunk meg olyan órabérért csinálják... Viszont az tény, hogy a felújítás anyagárban sem olcsó: egy szeleptömb 120-190 000Ft, egy felújítókészlet 40-80 000Ft, egy konverter javítás 80 000-től és még erre jönnek rá a munkadíjak.
Normálisabb gyártóknál elő van írva olajcsere, de azt is legfeljebb addig tartják be, amíg márkaszervizbe jár az autó.
Az automata váltónál nincs kettős tömegű lendkerék, de még egy tömegű sincs. Inkább fék tömegű konverter tartó lendkeréknek mondanám azt a vaslapot :D
A másik oldal a kézi váltó kuplungja. Az is 200-300 000 környékén cserés ( bal láb és felhasználás függvényében, sok pályával bír az többet is ) és típusfüggő az ára. Egy komolyabb dízelnél a szerkezet és a kettős tömegű csere bizony tényleg belekarcol a 300 000-be + munkadíj.
Az sem érv, hogy ha az egyik letérdel akkor tréler, míg a másiknál meg eldöcög lábon, egyik ismerősömnek decemberben hullott szét a lendkerék B5.5-ös Passatban az M3-on ( állítása szerint minden előjel nélkül, pedig autószerelő) . A lendkerékből kiszabadult rugók megszorultak a kuplungházban és úgy beszorult a lendkerék, hogy a motort nem lehetett beindítani, így az is tréler lett.
Úgy vagyok vele, hogy igaz az, hogy nem kell váltóolaj csere azoknak akik megtehetik, hogy 20.000-30.000 km-ként lecserélik újra a kocsit.
A debreceni bmw szervíz sajnos elég magas árakkal dolgozik de gondolom az ország több pontján lévő is. De még ők is azt mondják, hogy had legyen lecserélve az olaj hiába van az a leírásban, hogy ezeknél nem kell.
25-ös vagyok
Nem azt írtam hogy nem kell cserélni az automatában olajat, én is kicseréltem (nem ZF). Na de 25 ezrenként cserélni az már brutál erős tulzás.
Arra írtam hogy elmennej 400 ezret olajcsere nélkül, hogy nagyon sok autóban soha nem volt cserélve a váltóolaj, és mégis ennyit elmennek.
A lendkerékre: őszintén én erről nem hallottam hogy van az automatákban kettőstömegű, minden bizonnyal van, viszont hogy nem szokott elromlani, az is fix. Az automata sokkal kiméletesebb a kéziváltónál minden alkatrésszel, amivel kapcsolatban van.
"Én nyírom 5 éve a bömbölőt ...2 autószervízem van "
Nekem meg toronyóra láccal... és?
"A lendkerékre: őszintén én erről nem hallottam hogy van az automatákban kettőstömegű, minden bizonnyal van, viszont hogy nem szokott elromlani, az is fix."
A sima automatákban nincs, mert ott a kettős tömegű lendkerék szerepét átveszi a konverter, ami olajjal együtt van vagy 25 kiló minimum és minden rezgést el tud nyelni.
A dupla kuplungos váltókat passzolom.
Szerintem kettes elmondta a lényeget, felesleges vitatkozni. Az automata kényelmesebb, sok embernek jobb. Nekem meg a kézi váltó jobb. Majd ha csak arra kell az autó, hogy A-ból B-be eljussak, akkor veszek automatát. Amíg élvezetből is, csak úgy cél nélkül autókázok, addig nem fogok. Ezt viszont csak az autób*zik érthetik meg(petrolhead-ek, mert magyarul nincs rá normális fogalom).
Ez a váltós dolog pont olyan, mint amikor a másik autómárkát szidják. Mindegyik jó, nem kell lenézni a másikat, és mindegyiknek megvan a célközönsége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!