Miért nem lehet bevontatni az automata váltós autót?
A hidrodinamikus automata váltóban ATF nevű folyadék kering, ez felel sok mindenért, többek között a kenésért is. Az ATF-et szivattyú nyomja mindenfelé, tehát nem olyan, mint a kéziváltó, hogy a fogaskerék szétcsapja az olajat, ami a ház alján dekkol, azt' elég is annyi. Ha a szivattyú áll, nincs kenés, hamar megsülnek a csapágyak.
Van viszont két mondat, amit nem értek. Figyeld csak:
"Én pont azt csináltam, de nem lett semmi baja a kocsimnak. Akkor miért mondják az okosok hogy azt nem lehet??"
és
"Illetve a vontatás után a kocsi elkezdett túlfogyasztani, meg össze vissza elváltni amikor nem is kell, de azért működött...?"
A kettő közül melyik az igaz? Csak mert attól függ, mi is a jó válasz a kérdésedre.
Honnan tudod, hogy vontatva milyen szinten mennyi károsodás érte?
Egy illesztett felület nem olyan, hogy hétfőn jó, kedden rossz.
Kenés nélkül lehet épp felére csökkent az élettartama.
A klasszikus hidros automatákat csak úgy szabad vontatni, ha lekötöd a hajtást, ez nem egy nagy művelet, út szélén pár perc alatt kilehet kötni...(persze ha van szerszám, az a sok idő, míg oda megy a szerelő).
Rövidebb távra és lassú tempóval(pl. max 20km/h max 100km) a legtöbb gyártó engedi de ez esetben sokszor előírnak bizonyos ellenörzési feladatokat a váltón.
honnan tudod vontats nélkül mennyit menne el a váltód és vontatássalmennyit? Ezt így nem lehet megmondani mert két egyforma vontatás sincs!
Tudomásul kell venni károsodhat. Kőbányán ha kiszállsz is lehet gyerek, nembiztos lesz, de lehet!
Hajtást kikötve miért nem lehet vontatni?
Meddig tart lekötni a kardánt?
Okér FWD n cumi a hajtás kikötés, de sok fwd nek meg van olyan féltengelye, hogy a két csukló közti darabot kb. 6-6imbusz csavar fogja!
Vontattunk már így ótómatát műhelyig!
Lehet vontatni az automata váltós autót is. Minden gyártó megad bizonyos feltételeket, amik szerint az autót vontatható. Pl: max 30km/h sebesség és X km távolság esetén nem kell lekötni a hajtást,annyit biztosan bír a váltó. Ez minden automataváltós autó könyvébe le van írva, csak elolvasni luxus.
Le lehet vontatni a pályáról, el lehet húzni az országútról, de ésszel. A felakasztom és húzom 90-nel sajnos az nem működik, mert a fent említett kenési probléma miatt a váltó elhalálozik.
"hogy a két csukló közti darabot kb. 6-6imbusz csavar fogja! "
Legutóbb amikor összegyógyult BMW féltengelyt szedtem szét majdnem lec0ptam magam. Gondolom az út szélén milyen szuper lehet :D
#7:
"Legutóbb amikor összegyógyult BMW féltengelyt szedtem szét majdnem lec0ptam magam. Gondolom az út szélén milyen szuper lehet :D"
Én nyáron a hídszilent cseréhez még a kertbe se álltam be, a ház előtt az utcán aláfeküdtem, krokodil a híd alá, kiteker, behúzó bedug, anyázás, behúzó eltört, aztán új szerszám gyárt, kijött a szilent mégnagyobb anyázás közben, majd új behúz, minden vissza csavaroz, krokodil ki a híd alol. Még gyári volt benne, szerintem Hans rakta be még Dingolfingben, már ott tartottam legkisebb köszörűmmel kimarom a szilentet alatta fekve, de csak kihúztam.
Talán 10-15éves történet, mikor motoros turán útszélén cseréltünk MZ -ben főtengelyt(elmentünk szerszámokért és alkatrészért, nem akartuk utánfutón hazavinni)
Ha van hülyeségre fogékony haveri kör akkor nem egyedűl szív az ember autópálya szélén egy hajtás kikötéssel, aztán meg lehet húzni 90el is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!