Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha rossz a hőmérő (hűtővíz)...

Ha rossz a hőmérő (hűtővíz) egy injektoros kocsiban, az eredményezhet magasabb fogyasztást?

Figyelt kérdés
Egy régi mazdáról lenne szó. 10 litert eszik, amikor vettem 7 körül fogyasztott. A hőmérő mindig nullát mutat, és benzin szag jön a motortérből. Az elmélet szerint hidegnek érzi a computer a motort, ezért bekapcsol az autómata szivató és folyton nyomja bele a benzint.

2015. okt. 23. 11:56
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
igen.
2015. okt. 23. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Attól függetlenül, hogy a hőmérőd nem működik, a hűtővíz ugyanúgy melegszik.

Az más kérdés, hogy lehet oka a többlet fogyasztásnak, ha nem megfelelően működik valamelyik érzékelő, de speciel az automata szívató működésének vannak érzékelhető jelei, s nem az érezhető benzinszag az.

Találgatni nincs sok értelme, el kellene vinni az autót egy jobb műhelybe, ahol megnézik.

Csak a benzinfogyaztás növekedett, vagy az olajat is eszi?

2015. okt. 23. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Helyes az elméleted
2015. okt. 23. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%
A benzinszag azért lehet mert valahol szivárog a benzin. Jobb lenne megcsináltatni mert még ki is gyulladhat.
2015. okt. 23. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
ha 3-4000-re pörgetem, akkor eszi az olajat. Ugyanekkora fordulaton üresben, álló helyzetben eléggé füstöl, de kb 2000-ig semmi füstje sincs.
2015. okt. 23. 12:15
 6/9 szántóvető ***** válasza:
jóval komolyabb gondok vannak a hűtővíznél és az órájánál.teljes diagnosztika kell aztán jöhet egy zsebbenyúlós javítás.
2015. okt. 23. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Elvileg igen, bár nem ugyanaz az érzékelő dolgozik a hőmérőnek és a motorvezérlőnek, de kizárni sem lehet hogy így van.
2015. okt. 23. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Beviz Elek ***** válasza:
100%

A hőmérő 0-t mutat vagy alacsony a hőfok? Nem mindegy..


A mutató az külön szokott lenni az ecu által használt mérőtől, nem hinném hogy egyszerre romlik el a kettő.


Régi japóm van nekem is, ha lehúzom az egyik csatit, akkor leesik a mutató de minden normálisan megy tovább, ha lehúzom a másikat, akkor világít a motorhiba jelző és beindul a ventilátor.


Esetleg olyat tudnék elképzelni, hogy nyitva maradt a termosztátod és nem melegszik fel a motorod, ezért folyton dúsít, ezért ilyen sok a fogyasztás.


Esetleg szivároghat is, noncs kizárva.


A füstölés nem jó, eszi az olajat. Vagy a szelepszár szimmeringnél jut be vagy pedig a gyűrűk mellett. Motorfelújítás szükséges vagy pedig veszel egy donort/bontott motort. Egyben kicseréled és boldogan mehetsz tovább.

2015. okt. 23. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Szántóvető megmondta a tutit.
2015. okt. 24. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!