Tapasztalt motorosok! Valaki ajánlana nekem motort?
Nem vagyok magas, ezért érdekelne, hogy melyik motor lenne nekem ideális.
165 cm vagyok, túra, túra-sport motor érdekelne, kezes, kényelmes , jól motorozható legyen, min. 600cm3, de igazából a 900-1100 köbcentis motorok hoznak lázba. És megbízható is.
Pl. ilyesmi: [link]
De tetszenek a Suzuki GSX, RF, Yamaha FZR, XJ, Honda VFR, VTR, Kawa ZZR modellek is. De bármit meghallgatok.
Ja, és újrakezdő vagyok, ami azt jelenti, hogy az utóbbi 20 évben elég keveset motoroztam, de most kedvet kaptam hozzá megint. Max. 700 ezret szánnék motorra.
Mit javasoltok egy közel 50 éves újrakezdőnek?
Az a 900rr nem turasport hanem egy idegbeteg "túl kezes" sportgép ami kezdő kezébe nem való!
Haveromnak volt már újabb, meg régibb RR is és mikor motort cseréltünk az első jobbos kanyarban majdnem felmentem a joboldali járdára...
Csapatások alkalmával nem ritkán lemaradt a gyegébb zx7r -em mögött, és megkérdezte nekem komolyan nem csapkod be a kormány?
Kezdő kezébe nem való az RR, rövid a tengelytáv és ahhoz képest elég erős.
600 feletti motor meg szerintem felesleges, újabb 6kilós vagy régibb 750es bőven elég!
gsx,rf és társai felejtős:
-menettel együtt jönnek ki az idióta M7, igen írd és olvasd hetes menetű szelepfedél csavarok
-nincs rendes hűtése
-váltó fogaskerekei rossz anyagból készülnek
-stb.
fzr:
Maga korában vérbeli sportgépek voltak de mára már egy jót nem találni! Az ezresből a genesis nekem kifejezetten bejött, ha 17" felni volt benne.
Környékemen javítottam pár 6kilóst és előbb utóbb mindegyiken a generátor és feszab megpusztult
Elfelejteném minegyik fzr t a kora miatt, lehetetlen jót találni, ha meg van az horor áron gyűjtőtől.
xj:
Minden csak nem kezes, rémálom vele motorozni.
VFR:
a régi fogaskerekes vfr750 maga a kultusz motor, agyonüthetetlen(mondom kawásként), motorozni is kellemes vele, próbáld ki. Egyedül az elcseszett hátsó lengővillája nekem nemtetszik. Feszültség szabályzó mindegyiken megdöglik, de 15eFt ért kapsz házit ami örök élet meg egy nap. Világból kimennek és kellems, kényelmes nagyon jó motor!
VTR:
Szerintem gyenge a fék a tömegéhez képest, kis esésnél is horror összegű kár van, úgy leér mindene és bontóban se sok van(eséskor ugye nem kopó alkatrészt kell pótolni), de a tulajok mind dicsérik, próbáld ki. Én mondjuk a pudva ócska fék miatt nem venném.
zzr:
400-500-600: elkell felejteni, a kawa legócskább motorja(csak kawáim voltak de ezt sose venném), köpedelem az elektromos rendszere, a váltó fogaskereke kb. mint a suzukiknál, váz szerkezete okádék minőség.
1100: örök élet meg egy nap, korszakának királya, eszméletlen jó gép csak bírkózni kel a tömegével. Lebeszélnélek róla, mert nem egyszerű megtartani pirosnál vagy arébb tollni egy parkolóban. Ha ez téged nem zavar bátran javaslom. Lehetőleg 93utánit vegyél az sokmindenben jobb.
1200: kevésideig gyártották, keveset adtak el, ritka és drága meg nehéz dög és 7kilóért tuti nem kapsz.
zxr750-zx7r amit nem írtál de nagyon megbízható viszont eszméletlen kényelmetlen. a CBR es haverom azt mondta 10km után ő többet ezzel a kényelmetlen szarral nem megy. Most épp első generációs zx9r van neki, mert látta mit kibírnak a zxr750 és zx7r -k. Jó motor, de sajnos a legtöbb zx900b -nek elreped a hengerfeje :(
Kifejezetten igazi turagép kell ami nagyon kényelmes akkor a fazer600 -t nézd meg. Akikkel turázok 99% nak ilyen van. akad régi is meg 600s2 is.
Brutális fék van rajtuk, tartós blokkok, kényelmes ülés, turázni elég a futómű is de sportos motorozáshoz már kevés.
A legelső fazernál a szivósor gumi öregedik el, ebből a 4db utángyártottban 38eFt és a cseréje karbiszinkronnal együtt kb. 10-15eFt. Az első fényszoró szokott elrohadni, bontóban sincs, az új ára 100eFt felett! Az első fényszorót nézd meg ha fzs600 első generációs fézert veszel.
2000-2002 közti zx6r ami még jó.
Régibbet ne, reped a vázuk!!!!!(2000elöttiek)
Legelső 636 is vállalható 2003-2004.
2005-2006 636 -t került a váltójuk széthullik!
Ránézésre sportgépek a 6r -k, de egy kellemes kezes turasport. Nem túl erős de a tartós 200 feletti tempót is bírja, kényelmes is, nem is nehéz.
2000-2002 köztin meg legalább mikuni karbisor van amin nem fog falsot szívni a pillangotengelyek mentén, mint a 7r, 9r, zzr1.1.
Ducati Monster?
Barátnőmnek van ilyen. 160 centi meg negyvenpárkiló:) Ez az első motorja.
Nagyon kezes, jó motor. A hangja meg egyszerűen gyönyörű:)
Ha külsőleg tetszik én bátran ajánlom.
Köszönöm szépen a részletes leírást! Az RR-t tényleg benéztem. Vezettem már pár nagy motort, és biztos elég lenne 600-750 cm3, úgyhogy tavaszig ezt még átgondolom.
A Ducati is nagyon szép motor, de inkább japánban gondolkodom.
a 750-ből talán az összes az.
a 800-ról meg küldtem egy jó videót de ide is belinkelem
https://www.youtube.com/watch?v=u5P4CoNR-SQ
Plusz a fogaskerekesnek van egy jellegzetes sivító hangja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!