Motorosok segitsegere lenne szuksegem. Milyen motort vegyek egy hosszu utra?
125-el reménytelen.
600-as már elég. Az, hogy konkrétan milyen mocival, az tőled függ. Mennyit enged a pénztárca, milyen testalkatú vagy, neked mi a kényelmes.
Van aki egy supersporttal is megtesz ekkora utat, de van aki sport mocin már 1 óra után elgémberedik.
Egyébként én is tervezek egy nagyobb túrát Valenciába, az oda vissza kb 6ezer km lesz. Én egy 2015-ös ER6-n-el fogok menni. :)
Motorjogsid van-e? Anelkul nehez lesz;)
Keress helyben motorberlo helyeket. Tutti talalsz parat es egy-egy hetvegere berlj mindenfele mocit es probald ki oket.
Leirom en mit tapasztaltam kezdo motoroskent:
Egy 250es Honda Nighthawk-n tanultam motorozni es utana azt is bereltem a 7vegi mocizasokhoz. Talan 2 hetvegen motoroztam vele mire ugy ereztem eleg gyakorlatom van egy nagyobbhoz.
Legkozelebb egy 650es Yamaha Vstart bereltem es az egy alom volt a Hondahoz kepest. Sokkal jobban ment, kenyelmesebb volt, nem ereztem ugy hogy mindenki leeloz mert nem birom tartani a tempot es volt rajta oldaltaska amibe mindenfele noi tartozekokat tudtam pakolni az utra (mert egy no sehova nem megy a sminkkeszlet nelkul ;D
Ezzel szemben a parom a HD Sportsterjevel jott mindig ami veszett hangos, nagyon raz es hosszu uton egyaltalan nem kenyelmes. Amikor egesz hetvegen huzod neki es uvolt a levagott tuning kipufogo hidd el nagyon tud zugni utana a fejed. Raadasul en 2x annyit elmegyek a Suzuki fogyasztasaval es extra meretu tankjaval mint o, ugyhogy en minden masodik/harmadik alkalommal tankoltam csak amikor o is tankolt. Ezeken a 7vegeken altalaban 2 napig csak megyunk, atlagban 300 km-t)
Legutobbi ket alkalommal pedig a Vstar nem volt bent igy "kenytelen" voltam ramereszkedni a 800as Suzuki Blvd-ra.
Mondanom se kell hogy azota nem is vagyok hajlando barmi masra raulni mint a 800as mert irto kenyelmes, olyan mint egy fotel, van neki szelvedoje, aminek a szukseget csak akkor ereztem mikor a parommal csereltunk es mentem a HD-val es autopalyan 120nal a huzat levitte az arcom (meg jo hogy mindig nalam van a sminkkeszlet;) es nagymeretu tankjanak koszonhetoen szinten csak minden 2. 3. alkalommal tankolok, amikor a parom.
Parom hivta fel ra a figyelmemet, hogy a 800assal sokkal batrabban laviroztam a kocsik kozott, talan az erejenek/sebessegenek koszonhetoen lettem ugyesebb es belementem olyan elozesekbe amikbe a Hondaval eselyem se lett volna.
Szerintem mindenkepp nagy es kenyelmes motort valassz. Nyilvan a 125 tul batortalan egy ilyen turahoz es nem is tudsz ra annyit pakolni es nem is megy ugy es annyit mint egy nagyobb paripa. Szelvedo nalam szinte kovetelmeny.
Ekkora úthoz egy nagy túra motort kéne szerezned, minden mással kínszenvedés lesz. Egy Shadow-al már Írországnál fel fogod adni. Csomagot nem tudsz rá tenni, szélvédelme 0, mert naked cruiser, ha esik vagy 80-nál gyorsabban mennél letép a szél...
Ilyen kaliberű túrához én min. egy Honda Deauville 700-at néznék, de ha van rá keret akkor biztos, hogy inkább egy GoldWinget.
Te tudod, de ilyen virago jellegű cruiserrel én az első nap után adnék fel egy ilyen túrát, mindened fájni fog estére... Ráadásul bőr táskák, eláznak, nem zárhatóak, ellopják.
Fogyasztásban 6-8 között számolj a stílusodtól függően, de a fogyasztás lesz a legkisebb költséged.
1. vagyok
Fogyasztás az nagyon változó tud lenni:)
Ha húzom neki, tiltásnál váltok stb, akkor megeszik 8-at is. Ha tök normális tempóban megyek, "normálisan" váltok, akkor elmegy 3,5-4 literrel is. Az én mocimnál 5,5 literrel szoktam számolni, abban benne van az is, hogy ha olyan helyre érek, akkor kicsit odahúzom neki.
Ez nem kicsit emberfüggő... Régen voltak emberek, akik akár egy 50-essel átszelték Európát (bár lehet, hogy akkor már volt a forgalom), nos, szerintem 125 ccm kevés lesz. 250-es cruiserem van, az határeset, ha nem vagy türelmetlen fajta :) Az Alpokban néha elfogy, előzni hipphopp nem lehet vele... Oké, hogy ez cruiser, de egy akármilyen kihegyezett 125-ös is gyönge egy ilyen hosszú túrára, kell azért a nyomaték néha. Én a fent említett kicsikével fogom bejárni Európa némely részeit, csak néha lesz kevés s azt vállalom, de nem ez az ideális, főleg annak, aki tempósabban akar haladni.
A kényelem merőben emberfüggő. Az én cruiserem, ami V2 létére természetesen lelkesen vibrál és szétcsavarja a tollakat a villatáskában, nos, ő számomra szuperkényelmes, túramotornak kiválóan megfelel. 48 órás motoros teljesítménytúrákat nyomtam vele, rendben volt a dolog. Normál túrázáskor nem mennék napi 800 km-t s akár 17 órát... A páromnak kényelmetlen, mert nem az ő mérete, neki a saját motorja a roppant kényelmes, ami egyhengeres, szintén vibrál, mint fene, de ez őt nem zavarja.
Olyan motor kell, amin jól érezzük magunkat, ezt nehéz megmondani előre.
S van, aki sportmotorral átmegy sivatagon, mert nem érdeklik holmi észérvek és kényelmi szempontok :D
Nyilván alapból a túramotorokat ajánlják hosszú túrákra. De ez nem mindenkit érdekel. Nekem eleve alacsony és könnyű motor kell, mással szóba se állok, nem adna biztonságérzetet, de nem is hiányzik kényelem vagy sokkal nagyobb szélvédelem.
A fogyasztás sokmindentől függ. Ismerek olyat, aki hosszú túráin határozottan 3 liter alatt marad egy 50 lovas motorral, igaz, viszonylag alacsony sebesség (főleg ha nincsenek rendes kanyarok) és fogyasztásra optimalizálás mint hobbi is van a képben, plusz egy igazán jól fogyasztó motor, az az alap, a technikáknál sokkal többet számít, ahogy az időjárás is. Én se fogyasztok közel se 3 litert a kicsikémmel, ha elég jó az idő, ez is jó fogyasztású motor s egy lassú haladást szeretővel szoktam túrázni, lehetőleg kisebb és kanyargósabb utakon, ahol eleve nem teper a magamfajta még mindig kezdő...
S persze rengeteg litert meg lehet etetni egy motorral, zabálósabb típus, nagyobb sebesség, rosszabb időjárás, a lendület gyakori elfékezése esetén...
A bőr táskák szerintem sem praktikusak, az én cruiseremen rendes hátsó doboz van (oldaldoboz is lenne, ha hosszú útra mennék, 5 naposakra felesleges volt, csak rontja a légellenállást). Kicsit sem érdekel, ki szerint nem való rá ilyesmi, a praktikusság fontos s én nem látom, hogy rosszul állna neki a dolog. Én se bőrruhát hordok s a fejemen is rendes zárt sisak van...
A cruiserek nem annyira vannak kihegyezve erőre, abból tényleg kellhet egy nagyobb, de többet már nem értek hozzá s ahogy már írtam, emberfüggő is, mennyi erőre van szükség. Azért nem jön rosszul, ha van, ha kell. Elég hervasztó tud lenni, ha egy bájos, várt, kanyargósabb úton kikapunk egy túl lassan haladó autóst s nem tudjuk megelőzni, mert a motor és a saját tudásunk együtt vajmi kevés egy villámelőzéshez. Vagy jobban esne egy lendületesebb gyorsulás az emelkedőn.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!