Ha van egy hibajelzésem a műszerfalon, de én elfogadom az autómat a hibájával együtt, akkor ha a hibakódot törlöm, újra visszajön újratörlöm, akkor egy idő után érzékeli az agya, hogy figyelmen kívül hagyja a hibát, és nem jön világít újra?
Ekkora állat kérdést. :D "Elfogadom az autómat a hibájával együtt" :D
Amíg nem szünteted meg a hibát újra világítani fog, hiába törlöd a kódot.
működhet a dolog amennyiben határozottan kijelented a kocsidnak hogy elfogadod a hibájával együtt.ekkor a kocsid megnyugszik és az a hibakód nem jön elő többet.
ez volt a hét kérdése(bár 1-2 évtized múlva simán megvalósulhat és szériaéretté válhat az érző,gondolkodó autó.)
Nincsenek érzelmei az agyának.
Nem tartja számon, hogy hányszor törölték. Nem hallagatja a szitkozódást, ahogy rádugják az OBD kábelt. Azt sem érzi, ha izomból odacsapták a csatlakozót.
Ő csak ül bambán merengve alu öntvény dobozában, a műanyag fedél mögött, és méricskéli az érzékelőit, ha a gyújtáskulccal felébreszted. Nézegeti milyen meleg a víz, mennyire van nyitva a fojtószelep, mennyi levegőt szív a motor. Elmatekozgat szép csendben. Ha valami nem kerek, például zárt fojtószelepnél annyi levegőt érzékel, amennyi padlógázon tiltásnál lehet, akkor összevonja a szemöldökét. Jobban megnézi. Magas a fordulatszám, minden munkaütemre elég nagy a főtengely szöggyorsulása? Akkor az a fránya fojtószelep poti füllentett, írjuk csak fel egy cetlire, tegyük be az elintézendők közé, és kapcsoljuk be a checkengine lámpát. Ha alacsony a fordulat, és a munkavégzéskori szöggyorsulásból ítélve üresben forog a motor, akkor a légtömegmérő hazudik, nosza, ezt is fel kell írni egy cetlire, mehet az elintézendőkbe. Közben egy füzetbe is felírja, hogy amikor cetlit írt, melyik érzékelő mit mutatott, mertt a szerelő a haverja, és így könnyebben meg tudja gyógyítani, ha találkoznak. Persze ha valaki elveszi a cetlijeit, és kiradírozza a füzetét, akkor már a szerelő haver is nehezebben találja a hibát.
De ő csak teszi a dolgát egykedvűen. Van neki egy nagy táblázata, amiben nézegeti, hogy melyik érzékelőnek milyen értékek között szabad lennie. Ha valami egyszer kilógott, tesz mellé egy fekete pontot. Ha még egyszer kilóg, és még emlékszik a fekete pontra, akkor erről is cetlit ír. Azt is szorgosan jegyzeteli, hogy az elméletileg szükséges benzinmennyiséghez képest mennyivel kell kevesebb vagy több a rendszeresen tankolt löttyből. Ezt olyan helyre írja fel, ami a gyújtás levéltele után is megmarad. Arról nem tehet, hogy leleményes felhasználók nem csak kiolvasó szoftverrel, hanem akkukábel levétellel is abuzálják. Ilyenkor vissza megy a gyárban a mérnök bácsiktól kapott könyvekhez, és abból dolgozik, közben jegyzetel a lap szélére. Ha valami kilóg a sorból, chechengine lámpa...
És így megy tovább.
Nem fog megharagudni, nem fogja előzés közben elvenni a befecskendezést, de nem fogja megúnni a checkengie lámpa bekapcsolását sem.
Így már érthető?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!