Am6-ra szertnék egy 70-es hengert ( persze kipu és karbi cserével együtt. Elbirja a gyári főtengely a nagyobb hengert vagy kell egy erősített?
gyári dugó 38 körül szokott lenni egy 50-esben, a 70-es meg 45 körül, szóval jóval több az 2 mm-nél...
két probléma van a tuning hengerekkel a hajtókar szempontjából:
1. magasabb fordulatszám, a hajtókaron gyárilag kialakított kenő járatok kevésnek szoktak bizonyulni hozzá, ettől szeretnek megdögleni a tűgörgők alul és fölül is, illetve a hajtókar is kikopik...
2. a nagyobb dugattyú nehezebb is, ez pedig kiegyensúlyozási problémákat generál, vagyis a főtengelysonkák nem ellensúlyozzák tökéletesen a dugattyú alternáló mozgásából fakadó rezgéseket, ez pedig rángatja a főtengelycsapágyakat, amik szintén hamarabb döglenek meg tőle...
így jön össze a tűgörgők és a csapágyak korábbi elhasználódása, de amíg bírják és nem csörög a blokk, nem kötelező kicserélni, használod amíg bírja, aztán ha megérett a cserére, majd veszel bele 70-es hengerhez valót...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!