Nagyobb hengerűrtartalommal de azonos áttétellel kevesebbet fog pörögni a motor?
Aprilia Rs-re szeretnék 70-es hengert tenni. Ha nem változtatok az áttéten akkor azonos sebbesègen kevesebbet fog pörögni a motor?
Pl: 80-nál pörög most 11000 és ha 70es lessz akkor meglehet hogy csak 9000 fog pörögni?
"Pl: 80-nál pörög most 11000 és ha 70es lessz akkor meglehet hogy csak 9000 fog pörögni?"
Ha felül nagymama az ezeréves Csepel Túrára és végtelen lassú tempóban elkezd imbolyogni a temető felé vezető úton, akkor elég alacsony fordulatszámmal teker. Ha te egy másik Csepel Túrán mellette akarsz menni, te is pontosan ugyanolyan fordulatszámmal fogsz tekerni. Pedig te erősebb vagy, nem?
Ha nem nyúlsz az áttételhez, akkor a 70-es hengerrel is ugyanúgy 11.000-es fordulatnál fog 80-at menni. Ugyanolyan méretű kerékkel, ugyanazon szekunder áttétel mellett, ugyanazzal a váltóval mégis mitől csökkenne a fordulat? A változás csak annyi lesz, hogy minden fokozatban jobban fog gyorsulni és lehet, hogy az utolsó fokozatot is ki bírja forogni, nem fogy el olyan hamar az ereje. Ha akarod, hagyhatod így, de ha gyorsabb akarsz lenni, akkor meg lehet nyújtani a szekunder áttételt, akkor pedig ugyanolyan sebesség mellett csökken a motor fordulatszáma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!