Automata váltó? Csak debileknek?
Meg lehet itt szarakodni,hogy mi mennyibe kerül stb.....csak nem ez volt a kérdés!!
Ezt meg hagyjuk már ezt a dumát,higy "na meg ha az automata beszarik...."
Mert miért szarna be feltétlenül??Nyilván benne van a pakliban,de azért egy automatat rendesen el kell hanyagolni és/vagy ütni vágni kell,hogy letérdeljen!
Meg mi??A kézi váltó tán sosem romlik el?!?
Abba meg cserélheted a kuplungit x ezrenként,amit az automatába nem kell!!És egy kuplung sem 2 forint +munkadj.....
"Mennyiért vetted a több száz lóerős automata autót?"
Mennyiért veszel egy több száz lóerős manuális autót?
"Mennyi az értékvesztése egy év alatt?"
Mennyi az értékvesztése egy év alatt egy manuálisnak?
"Mennyi teljesítményadót fizetsz a sok száz lóerő után?"
Mennyi teljesítményadót fizetsz a sok száz lóerős manuális után?
Egyébként nem erről volt szó. Hanem arról, hogy sokat eszik meg a hatalmas ökörség indokod, hogy bénán és lassan vált.
Nem tudom ezt előadnád a ZF mérnökeinek, hogy lassan vált a 8 sebességes Steptronic a képedbe röhögnének-e.
De már az ősrégi konstrukciójú 4 sebességes automata Volvom se váltott bénán és lassan. Észre se lehetett venni mikor váltott.
A fogyasztási adatok meg láthatóak az előző hozászolásomban. Apám 1.7 diesel, manuál Astrával harmad akkora teljesítménnyel járkál el 6,5-7 literrel.
A váltófelújítás meg nem tudom mennyibe kerül. Én 450 ezer km-t mentem már el automata kocsikkal, de ilyet még sose kellet csinálni.
Nem hiszem.
De ha igen akkor Észak Amerika 90% debil.
Régesrég már az autómaták ugyanannyit vagy kevesebbet esznek mint a kéziváltós, mert nagyon gyorsan váltanak, és mindig a megfelelő fordulaton tartják a motort. Nem elhanyagolandó, hogy egy automata mindig visszavált, tehát nem csinálja, azt, hogy 1000-res fordulatról gyorsít fel 5-ösben, mert lusta visszaváltani.
Akik nagy automataváltó utálók voltam, azoknak odaadtam a Tiptronicos Audimat egy körre. Hát utána a fejüket vakarták csak, nem tudták, hogy ismerjék be, hogy bizony okos találmány az autómata.
És pont a gyorsaság miatt szeretem, egy 0-100-as sprintet például sokkal jobban megcsinál gyakorlatban az autómata, és nem is érzed mikor vélt, tehát folyamatosan húz. Nem mint kéziváltónál, hogy 1-es padló, nagy rántás, 2-es padló, nagy rántás, stb. Ez jobban elveszi az élményt, és gyakorlatban soha nem tudsz olyan gyorsan váltani mint az autómata.
Kényelmi szempontokról ne is beszéljünk, dugóban isteni áldás az automata.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!