Melyik a jobb automata válto tipus/szerkezet?
dsg- s tronic
multitronic
tiptronic
megbizhatóságra, fogyasztásra, élményre gondolok
(Audi)
Ki mire esküszik.
Én 10+év szerelői tapasztalat és mellette még mérnök ként is azt mondom a "DGS" félék, most mind1 melyikmárkának mi a fantázia neve.
Mindegyiknek más az előnye, hátránya.
De ez kb.olyan, mint kinek a szőke kinek a fekete, kinek a vörös :)
viszont vidékre csak kézi, imádok váltani, nagyvárosba laknék szó nélkül automata még egy őskövület 3fokozatú olajkavargató is akár! Pesti dugovan utálom az 1-2-1-2-1-2-3-2-3-2-1 és kuplung csusztatós baxásokat....
Barátom DSG válós Volkswagenjét próbáltam ki mostanában. A próbavezetés végén egyből odafordultam haverhoz, hogy nem cserélünk autót, nem kell nekem a kézi váltós Toyotánk! :D
Semmi gondom a váltogatással, csak tényleg nagy, városi forgalomban, ahogy mondták ez a kuplungos baszkódás.
De egyszerűen élmény volt vezetni azt az automata váltós autót. Mikor beültem, becsatoltam az övet és kerestem a kuplungot reflexből, de nem találtam. Elsőre furcsa volt.
Az új konstrukciós automata váltók már nem sokkal fogyasztanak többet, sőt egy ügyes kézi váltós sofőrhöz hasonló fogyasztást produkálhat.
Szerintem megbízhatóbb egy automata, mint egy kézi. Nincs olyan, hogy véletlen rossz sebességbe teszed, mert kapkodni kell. Csak rálépsz a gázra vagy a fékre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!