Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért tuningoható annyira jól...

Miért tuningoható annyira jól a toyota Supra és a Nissan Skyline? Más hasonló hengerúrtartalmú pl. BMW M3, Mercedes amg, Ferrari-ra miért nem jellemző hogy 1000-1500 Le-re húzzanak fel.

Figyelt kérdés
Van valami különleges ötvözet, anyag e a két autó motorjában amitől bírják ezt az igénybevételt a többi meg nem?

2015. dec. 6. 12:55
1 2 3 4
 31/35 anonim ***** válasza:

Pedig de, ezért gyakori a lángoló Ferrari, Lamborghini, Porsche, stb a tesztpályákon. Igaz ezek csak 500-600 lóerős autók, de logikusan gondolkozva akkor 1000 lóerőnél mégnagyobb gond a hűtés, nemde?


Bugatti hűtés:

[link]

[link]

2016. aug. 6. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/35 anonim ***** válasza:

Én ugyan nem értek ehhez, de nem hiszem, hogy azért gyulladt volna ki akárcsak egy autó is, mert a motornak olyan magas a hőtermelése és rossz a hűtése. Ha a blokkból a hűtőközeg nem tudja elvezetni a hőt, akkor egy ponton felforr a víz, a gőz meg inkább feláramlik a hengerfejbe, még melegebb lesz adott helyen a motor és simán besül. És akkor itt még nem beszélünk 150 foknál többről, ennyinél meg nem szoktak felgyulladni az autók.


Gyanítom azokban a kiégésekben eleve más a probléma, pl egy kis tömítetlenség és mondjuk olaj vagy üzemanyag jut a kipufogócsonk vagy a turbó környékére, na akkor már tényleg fellángolnak az érzelmek :D

2016. aug. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/35 anonim ***** válasza:

Nem azt mondom hogy a hűtést megoldani nem nagy probléma, de az ilyen autóknál már kb. ez a legkisebb gond.


Pl. a Bugatty Veyronnál ha jól tudom, a kipufogórendszer volt az egyik legnagyobb fejtörés, ugyanis olyan hőtermelése volt, hogy a legtöbb anyag rövid időn belül feladta a szolgálatot. Végül valamilyen speciális titánötvözetből készítették el magát a kipufogót. A dobba iszonyatos labirintust kellet kialakítaniuk. Illetve a dob "hővédő lemeze" olyan anyagból készült, mint az űrsiklók hővédő pajzsa, hogy megfelelően levezesse a hőt. Így kerül csak a kipufogó 41.000 dollárba (kb. 11 millió forint)


... és igen, az ilyen 1000 lóerős autók igényelnék az ilyen technológiákat, ha azt nem üzemórásan akarják használni.

2016. aug. 7. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/35 Franklin Clinton válasza:
Pár válaszadó azt mondja nem bírja a Supra ezeket a terheléseket..... Mivel a Suprákat bújom amióta élek, elhiheted h egy 1500 pacis 2jz blokk használható lenne a mindennapokban. Nem tudnád kiautózni, de különösebb problémák nélkül mehetnél. Sajna jobban igényelné a karban tartást, mivel ez egy hatalmas terhelés alatt álló blokk (kopóalkatrészek, rendszeres ellenőrzés stb). Maximum nagyobb kilométerek után fordulna elő vmi. Szerencsés tuningerek (Japánok, Ausztrálok, Amerikaiak pl.) járnak így Suprákkal. A nagy teherbírás, és a hosszú élettartam titka legnagyobb részben az öntöttvas blokk, ami nehezebb de jobban bírja a strapát, mint egy Skyline RB26 pl. De ezek a blokkok mint a 2jz v az rb26 ugy lettek már gyártva h tuningolhatóak legyenek. Egyszerűen akkor mindent lehetett. Ez volt az autógyártás csúcsa, és semmilyen TDI, vagy Ford V8 v bármi ilyesmi nem ér a nyomába egy 2jz-nek. Ez az én gondolatom.
2017. aug. 13. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/35 Franklin Clinton válasza:
Apropó hűtés... Azért van a HKS intercooler :)
2017. aug. 13. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!