Miért tuningoható annyira jól a toyota Supra és a Nissan Skyline? Más hasonló hengerúrtartalmú pl. BMW M3, Mercedes amg, Ferrari-ra miért nem jellemző hogy 1000-1500 Le-re húzzanak fel.
Én ugyan nem értek ehhez, de nem hiszem, hogy azért gyulladt volna ki akárcsak egy autó is, mert a motornak olyan magas a hőtermelése és rossz a hűtése. Ha a blokkból a hűtőközeg nem tudja elvezetni a hőt, akkor egy ponton felforr a víz, a gőz meg inkább feláramlik a hengerfejbe, még melegebb lesz adott helyen a motor és simán besül. És akkor itt még nem beszélünk 150 foknál többről, ennyinél meg nem szoktak felgyulladni az autók.
Gyanítom azokban a kiégésekben eleve más a probléma, pl egy kis tömítetlenség és mondjuk olaj vagy üzemanyag jut a kipufogócsonk vagy a turbó környékére, na akkor már tényleg fellángolnak az érzelmek :D
Nem azt mondom hogy a hűtést megoldani nem nagy probléma, de az ilyen autóknál már kb. ez a legkisebb gond.
Pl. a Bugatty Veyronnál ha jól tudom, a kipufogórendszer volt az egyik legnagyobb fejtörés, ugyanis olyan hőtermelése volt, hogy a legtöbb anyag rövid időn belül feladta a szolgálatot. Végül valamilyen speciális titánötvözetből készítették el magát a kipufogót. A dobba iszonyatos labirintust kellet kialakítaniuk. Illetve a dob "hővédő lemeze" olyan anyagból készült, mint az űrsiklók hővédő pajzsa, hogy megfelelően levezesse a hőt. Így kerül csak a kipufogó 41.000 dollárba (kb. 11 millió forint)
... és igen, az ilyen 1000 lóerős autók igényelnék az ilyen technológiákat, ha azt nem üzemórásan akarják használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!