Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy modern dízeles használt...

Egy modern dízeles használt autó esetén (2005 utáni BMW, vagy Mercedes, stb) mik a jellemző meghibásodások a motorban, mennyire drága ezek javítása?

Figyelt kérdés

Hallottam jópár dologról: változó geometriás turbó, üzemanyagellátórendszer, kettős tömegű lendkerék, motorvezérlés az ami gázos lehet.


Egy körülbelüli árat tudnátok írni mindegyikhez, hogy mennyibe kerül a felújítás, vagy alkatrészcsere? Amikor a vezérlésről, és az üzemanyagellátórendszerről beszélnek, az alatt konkrétan mit szoktak érteni?


A fent felsoroltakon kívül milyen gyakori hiba léphet még fel a motorban, kb mennyibe kerül a javítás?


Még annyi, hogy 4 hengeres, dízelre gondoltam.



2015. máj. 19. 20:03
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Nagyjából fel is soroltad a hibákat. Bármi is romlik el a felsoroltak közül 6 jegyűvel számolhatsz, legrosszabb esetben, például egy lendkerék akár fél milliós költség is lehet tipustól függően.
2015. máj. 19. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
80%

Mercim van nekem meg pár ismerősömnek is, abban tudok mondani pár dolgot

1)4 hengeres dízellel eleve nem is égetném magam egy ilyen kaliberű autóban

2)pont a 4 hengeresek a legszarabb konstrukciók

3)a 270 cdi és a 320 cdi (a sor 6-os,a V6-os már nem)elég stabilnak mondhatók

4)a turbó azért csak úgy magától nem szokott behányni,azért tenni is kell(hidegen gyilkolás,elhanyagolt olajcsere stb..)de ha már megadta magát,bontottan is egy jó havi fizetés az ára

5)írtad az üzemanyag ellátó rendszert írtad.Itt a szokásos dolgok a következők szoktak lenni:

-porlasztócsúcsok:ahány henger van annyi kell belőle,mert még ha csak egy is szart be akkor is érdemes az összeset cserélni,mert nagyjából egyszerre szoktak beállni!Szóval ha már egy tönkrement várható a többi cseréje is!Darabja 80-120 ezer között van újonnan!

-magasnyomású szivattyú:ez is nagyon kényes dolog!az üzemanyag minőségére meg főleg....a cdi-k már nem mennek el a lángosos étolajjal

6)lendkerék:könnyű észrevenni ha megadta magát,mert csörög csattog,főleg leállításnál.....kb fél millás tétel plusz a szerelés,ami szintén nem 2 forint

7)a cdi motorok már annyira összetettek meg minden annyira összefügg mindennel,hogy ha valami utolsó szar jeladó megadja magát rögtön olyan dolgokat produkál,hogy még a legtapasztaltabb szerelők is csak értetlenül állnak a dolgok előtt!!

2015. máj. 19. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Valahogy én sem tartom valami jónak, ahogy ezek szégyen szemre csörömpölnek és kopognak már 2km-ről, inkább egy benzines, annál nem figyel be az adagolócsere és ha nagy cm3 szívó, akkor a turbo sem.

50-et lehet mindegyik felújítására szánni, ha újat kell venni, akkor 6 számjegyű összeg, de legalább az új tartósabb.

A vezérlés a vezérműláncot, vagy szíjat és görgőket autófüggően, feszítőket stb., ugyanakkor szokták a vízpumpát is cserélni, üzemanyagellátó rendszer alatt az üzemagyagszivattyút, az üaszűrőt, injektorokat, vagy adagolókat a motor típusa szerint.

2015. máj. 19. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
26%
adagoló!?!?modern dízelbe!?!?az úgy jó lesz.......
2015. máj. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Funkcionális analfabetizmus? Az úgy jó lesz!

Általánosságban írtam az utolsó részt, mert kérdezte, hogy mit szoktak érteni a fogalmak alatt.

Bemásolok ide az okostojások kedvéért egy teljes anyagot:

[link]

Az idegesítő dízelekről csak magánvéleményem volt. Attól, hogy nem szeretem őket, felőlem lehet beléjük más szerelmes.

2015. máj. 20. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
36%
aha....szóval általánossában írtad....kár hogy itt meg modern(tehát common rail)dízelekről van szó........nem ilyen neandervölgyi technikáról mint az adagoló......de majd valami frappáns,semmitmondó linket küld ismét!!
2015. máj. 20. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Nem semmitmondó a link, a prezentáció elég részletesen taglalja az üzemanyagellátó rendszer elemeit, a régiektől az újakig, csak bele kellett volna nézni. Az adagoló témában kötekedhetünk tovább, mert csak a mechanikus adagoló a múlt, az utána következő dízelekben elektronikus adagolórendszerek vannak.

Én is belekötnék egy dologba (mert ez fontos lehet a kérdezőnek), a kettőstömegű lendkerék problémát meg lehet oldani sokkal olcsóbban is, mint félmillió forint (ami túlzás). Egyes gyártók (mint pl. a Valeo) gyártanak a kettőstömegű kiváltására merev lendkerekeket minden népszerű autótípushoz, ez olcsó és bevált megoldás és mégsem tákolás.

A Mercedest is nyugodtan meg lehet venni, nem kell elijeszteni a kérdezőt. A CDI ugye iszonyúan új modern, annyira, hogy 1998 óta létezik. Ha elromlik, arra vannak a diagnosztikai eszközök, hogy ne álljanak a szerelők értetlenül az autó előtt.

2015. máj. 20. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
70%
a BMW-knél és a Mercik előfordulhat, hogy a benzintartály átemelője romlik el.
2015. máj. 21. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
29%
dízel autónál benzintartály!?!?!?mondom én,hogy itt a baj már nem kicsi!!!
2015. máj. 21. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
70%
#8 vagyok... oké elírtam, de biztosan így is érthető a lényeg :D
2015. máj. 21. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!