Miért tuningoható annyira jól a toyota Supra és a Nissan Skyline? Más hasonló hengerúrtartalmú pl. BMW M3, Mercedes amg, Ferrari-ra miért nem jellemző hogy 1000-1500 Le-re húzzanak fel.
Na azért többet bír ki mint 400 méter...
ja, adott a videon kabe 4-5 alkalommal padlogazt par masodpercig, es meg igy sem biztos hogy leadta a maximalis teljesitmenyt.
Errol beszelek. Ezek ennyit birnak, egy komolyabb igenybevetelre szethullanak.
Mondok egy hasonlatot hatha megerted: jelenleg a Burj Khalifa a vilag legmagasabb epulete. Tegyuk fel hogy Orban Viktor kitalalja hogy Budapesten legyen a vilag legmagasabb epulete, es elkezdenenek mindenfele szar anyagbol osszetakolni egy tornyot, amit az elso szel elfujna. Szerinted nem rohogne korbe a vilag?
Na pont ugyanigy van a tuningautokkal is. Amikor itt csopog a nyalad hogy lenyomja a Lambot, ez jusson eszedbe hogy a Lambo egy tisztessegesen megcsinalt motor, ami tudja amit iger, az ilyen tuningszarok meg nem tudjak, max par masodpercig.
Ott a Bugatty Veyron, gyárilag 1000 lóerő és egész jól bírja hosszú távon. Más kérdés ezért a tulajnak kb. 300 millió forintot kell kiperkálnia és a VW-nek még így is veszteséges.
Az ilyen utólag 1000 lóerőre felhúzott autók tudod mennyit bírnak? Legjobb esetben is néhány gyorsulási versenyt és mehetnek nagygenerálra.
2100 lőerős Audi R8
https://www.youtube.com/watch?v=YGbPD5uvOEo
2300 lóerős Lamborghini Huracan
https://www.youtube.com/watch?v=lHW-ogV90l0
Miért ne lehetne ezeket tuningolni?
Ráadásul én ezekből komolyabb élettartamot nézek ki mint egy Suprából:)
Akkor végül is annak köszönheti a népszerűségét, hogy hathengeres, soros, túrbós benzinmotorja van.
Meg kell, hagyni, hogy ez az összeállítás elég ritka és elég jó alap. Ja és persze az erős főtengely.
Ne figyelj az előttem lévőkre,akik mindenféle hülyeségeket beszélnek.
Ezek a modellek azért bírnak ennyi tuningot mert gyárilag levannak szabályozva hogy megfeleljenek a japán szabályoknak és sokkal nagyobb bennük a potenciál,annál mint ahogy gyártják őket!
Egyébként örülök hogy ennyi szaki összegyűlt és eggyiknek sem jutott eszébe a menetszél,ami óriási ekkora sebességnél,ezáltal a hűtés meg van oldva... :D
Ja és ezek a japán autók fölötte álnak,bátmiféle európai gyártónak.
Nemtudom már hogy kimondta itt előttem,hogy ezek "olcsóak",megnézném egy Nissan Skyline Gt-r r34 Nismo z-tune mióta,és kinek számít olcsónak... :D
Már aki hülyeséget beszélt ... én speciel
Mechanikai mérnökként végeztem... és Honda vtec ből diplomáztam ...
"Egyébként örülök hogy ennyi szaki összegyűlt és eggyiknek sem jutott eszébe a menetszél,ami óriási ekkora sebességnél,ezáltal a hűtés meg van oldva"
Azé' kellett akkor a Bugatti Veyronba is csak 10 hűtő, ugye?
Nemtudom mennyi az igazságalapja a 10 hűtőnek,de ha igaz akkor valószínűleg a hátul elhelyezett két v8-as,4 turbófeltöltővel nem kap akkora menetszelet,mivel hogy HÁTUL VAN!
Minden tiszteletem a v-tech motorok iránt,a diploma pedig dícséretes dolog (Respect) :)
Hát, ilyen teljesítménynél már bőven nem a hűtés a legnagyobb gond. Van két lehetőség ha valaki ilyen teljesítményű autót akar:
1. Vagy erősen üzemórás lesz. Pár verseny után már mehet is nagy generálra, ha egyáltalán kibírja. Nem, ezekben az autókban gyári állapotban sincs nagyobb potenciál. Az R34 Nismo Z-Tune is "csak" 500 lóerő. Persze, meg lehet fújni azt a motort úgy is hogy meglegyen az 1000, sőőt akár az 1500 lóerő, de akkor már nyugodtan be lehet építeni az üzemóra számlálót is. Miért érné meg komolyabb anyaghasználat a gyárnak, mint amekkorát a motor gyári teljesítménye megkövetel? Csak felesleges veszteség/kiadás lenne. Ha tényleg gyárilag is elviselne ekkora teljesítményt, akkor az árcetli már 9 számjegyű lenne és nem egyessel kezdődne.
2. Ha pedig tartós autó kell ilyen teljesítmény mellet, akkor embertelenül drága lesz a fejlesztési költségek és az anyaghasználat miatt. (pl. Bugatti Veyron, McLaren P1 és egyéb, a szuper sportautók közt is csúcskategóriás autó) Nem is beszélve arról, hogy mennyire szervizigényes autó lesz még így is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!