Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért tuningoható annyira jól...

Miért tuningoható annyira jól a toyota Supra és a Nissan Skyline? Más hasonló hengerúrtartalmú pl. BMW M3, Mercedes amg, Ferrari-ra miért nem jellemző hogy 1000-1500 Le-re húzzanak fel.

Figyelt kérdés
Van valami különleges ötvözet, anyag e a két autó motorjában amitől bírják ezt az igénybevételt a többi meg nem?

2015. dec. 6. 12:55
1 2 3 4
 11/35 A kérdező kommentje:
Na jó de valami oka csak van hogy ennyire népszerű a tuningolók körében. Egyszerű átalakítani vagy erős az öntvény vagy egyéb?
2015. dec. 6. 18:20
 12/35 anonim ***** válasza:

"ennyire népszerű a tuningolók körében"


Olcso. Ennyi. Ha szethullik az sem baj, van hozza olcson alkatresz.


Semmi kulonleges muszaki megoldas nincs benne, sot.

2015. dec. 6. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 Tomcatters ***** válasza:
Akkor ennyi erővel az összes többi olcsó BMW MERCI...STB :) 2jzgte blokkba az a különleges,hogy a gyari főtengely bir akar 2500 LE is .. 1000+ LE supraba csak a főtengely gyári a többi alkatresz az milliós nagyságrendű ... előző..ha neked az olcsó ... :D :)
2015. dec. 6. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/35 anonim ***** válasza:
Már a hűtésen elbukik az egész, ahogy azt valaki mondta nagyon helyesen. A gyárilag 1000 lovas Veyronnak tizenvalahány hűtője van. Aki kicsit is képben az dugattyús motorokat illetően az tudja hogy a hűtőrendszeren keresztül távozik az elégő üzemanyag hőjének kb 1/3-a. A motor hatásfoka (benzinmotoré) jó esetben 30 százalék körül van, tehát az égés során felszabaduló hőenegriának csak a harmada hasznosul, a maradék egyharmad eltávozik a kipufogón, a súrlódási veszteségekre is elmegy egy része. Tehát látható hogy a hasznosuló hőenergia és a hűtéssel eltávolítandó hőmennyiség közel azonos mértékű(!). Tehát ha van egy 800-1000kW teljesítményt a főtengelyen leadó motorunk, akkor annak a hűtőrendszerének, hogy a motor ne süljön be a p*csába, le kell tudnia adni 800-1000kJ hőenergiát egy másodperc (!!!) alatt. Na most hogy legyen mihez viszonyítani ezt a brutális mennyiségű hőt, képzeljünk el egy 200 négyzetméter alapterületű házat. Ez szép nagy ugye? Na ennek a háznak a téli (-13,-15 fok) fűtési igényét fedezni tudja egy 30kW-os teljesítményű, vagyis 30kJ/s hőenergiát leadni képes gázkazán. Na most már el lehet nagyjából képzelni hogy azok a vízhűtők hogyan birkóznak meg a feladattal. Hát majdhogynem sehogy, azok talán 300-400kW-os motorteljesítményig elegendőek (menet közben). Ha nagy ritkán el tud szabadulni a 800kW, akkor bizony a motorblokk folyamatosan lesz egyre forróbb egészen a besülésig. Minél több a vas a blokkban, annál több hőt tud felvenni, ezért jók a sorhatos motorok ilyen szempontból, mert marha nagy a blokkjuk, viszonylag sok hőt fel tudnak venni, mielőtt szerkezeti károsodás éri őket. Na summa summárum, aki azt hiszi, hogy 1000 lóerő az sufnituninggal kezelhetővé tehető egy személyautóban az mesevilágban él.
2015. dec. 6. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/35 anonim ***** válasza:
63%

"Akkor ennyi erővel az összes többi olcsó BMW MERCI...STB :)"


Igy van, ezert tuningolnak ilyet fokent Europaban, es japcsi vasakat meg Japanban. A Supra meg Skyline mania az onnan jott hogy a 90es evek vegen, 2000es evek elejen a japcsik telenyomtak a netet feltuningolt japo vasakkal, az europai tinik meg elhittek hogy ez micsoda kulonlegesseg.


" 2jzgte blokkba az a különleges,hogy a gyari főtengely bir akar 2500 LE is"


Elbir a lofaxt. Fogalmad sincs mirol beszelsz, meg csak nyomokban sem.

2015. dec. 6. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 Tomcatters ***** válasza:
14# így van ezért nem olcsó egy ilyen erős autó .. gas suprába pl egy átszámolva 1.500.000 ft os davies craig hűtőrendszer van
2015. dec. 6. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/35 Tomcatters ***** válasza:
#15 Hidd el,h tudom miről beszélek ... :)
2015. dec. 6. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 anonim ***** válasza:

akarmilyen nevu "hutorendszert" teszel bele, akkor sem tudod kihuteni rendesen, mert egyszeruen nem tudsz bele annyi hutot belepakolni fizikailag.


Egy autogyar egy komolyabb modelljet fekpadi teszteknek veti ala, tobb szaz orakat mennek elg komoly terheles mellett.


Igy van nehany pelda hogy el tudd kepzelni:


https://www.youtube.com/watch?v=cSPM1KxONAk


https://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc


Na, a tuningolt csodamotorok elettartama egy ilyen tesztben percekben lenne merheto.

2015. dec. 6. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/35 A kérdező kommentje:

Jó de miért kellene ezt egy tuningautónak kibírni?

Ezeknél csak az számít hogy mikor kell akkor lenyomja a Veyront,Ferrarit ,Lambót. Azt a 10-20 km-t meg kibírja.

Ezek a kocsik tele vannak műszerekkel többek közt hőmérőkkel. Ezáltal lehet tudni,hogy mikor kell abbahagyni a nyaggatását.

2015. dec. 7. 21:20
 20/35 anonim ***** válasza:

"Jó de miért kellene ezt egy tuningautónak kibírni? "


Azert mert kulonben xart sem er az egesz.


"zeknél csak az számít hogy mikor kell akkor lenyomja a Veyront,Ferrarit ,Lambót. "


Na de ha nem birja akkor hogy nyomna mar le? Neked az hogy gyorsul egyet 400 meteren aztan meg motorgeneral az egyenerteku azzal amit egy gyari Ferrari, Lamborghini kinal?

2015. dec. 7. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!