Az igaz, hogy a hátsókerék meghajtású autók könnyebben elakadnak hóban/sárban mint az első kerekesek?
Kicsit rajzolgatni kell hozzá, legalább fejben.
Amelyik kocsi hátul hajt, ott a hátsó kerekeknél fogva kell elmozdítani a kocsi elejét is, akár betekert kormánnyal is. Mennyit mozdul az autó eleje előre és oldalra, miközben mennyit mozdul az autó hátsó kereke? Az autó eleje az autó tengelytávolságának megfelelő erőkarral hat. Ha az első kerék egy kisebb kátyúban van, a hátsóalatt pedig jég van, lehetetlen kimozdítani.
Ha az első kerék hajtott, akkor a kormány kezelésével is lehet segíteni, hogy valahogy kiküzdje magát. Sokkal több esély van megúszni az elakadást, mint egy hátsókerekes autóval.
a súlyelosztás miatt igen, az átlagos orrmotoros elsőkerekes autók többsége orrnehéz, tehát a hajtott kereket nagyobb súly szorítja a földre, ezért jobban tapadnak...
a hátsókerekes autókban vagy egyenlő a súlyelosztás, vagy szintén orrnehezek, ezért síkos úton eléggé lehet küzdeni az emelkedőkön...
keresztbefordulást meg hagyjuk már, kb 20 éve minden hátsókerekes autóban van kipörgésgátló, de kb 10 éve ESP is,(pl BMW, Merci már a 90-es évek végén tudott adni menetstabilizáló elektronikát, 2000-es évek elejétől meg már alapfelszereltség is minden autójukban) nem fognak csak úgy leesni az útról, ne a 30 éves keleti autókból induljunk ki...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!