Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik az előnyei és hátrányai...

Mik az előnyei és hátrányai az első, illetve a hátsó kerék hajtású autóknak?

Figyelt kérdés

2015. máj. 4. 11:39
 1/6 anonim ***** válasza:

Elsőkerék hajtás: kompaktabb, olcsóbb gyártani, elhagyható a kardánalagút, "hülyebiztosabb" is, viszont vezetési élmény szempontjából elég semleges (nem feltétlenül negatívum), könnyebben alulkormányzottá válik és körülményesebb szerelni (pl. egy kuplungozásnál jobban szét kell bontani az egészet). Az átlagautók 98%-a ma elsőkerékhajtással készül.


Hátsókerék hajtás: jobb súlyelosztás, sokkal élvezetesebb vezetési élmény, pl. csúszós úton lehet vele keresztbe menni (még ha nincs is meg a kellő erő), bár ez télen gyakorlatlan sofőröknek nem a legideálisabb, emellett nehezebb, ami miatt nagyobb a fogyasztása is, mint egy hasonló elsőkerekesnek. Sporkocsiknál gyakori, ill. teherautóknál, ott ugyanis előny, ha a terhelés a hajtott tengely felett van.

2015. máj. 4. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
#1-es gyakorlatilag mindent leírt.
2015. máj. 5. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Igen, még annyit hogy ott van még az összkerekes, amit szintén élvezetes lehet vezetni (pl quattro, vagy xdrive), újabban pl a rendszer vezérli, hogy a nyomaték hány %-a jusson a hátsó vagy az első kerekekre. Quatrronál ez általában 60-40% a hátsó javára. Télen is bombabiztos, esős időben úgyszintén, de egyébként valamelyest még száraz aszfalton is érezni egy kicsit a különbséget. Hátránya a többletsúly és ezáltal a kb egy literrel magasabb fogyasztás.
2015. máj. 5. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

es szaraz idoben eszreveheto a kulonbseg?

pl: egy nagy kanyar, amit fronthajtasu autoval belehet venni 70km/h-val ,es az mar az alulkormanyzottsag hatarat surolja.Ugyanezt a kanyart, egy rwd-vel belehet venni ugyanazzal a sebesseggel ugy, hogy abbol ne legyen drift? Ja es kikapcsolt ESP-vel.

( Elnezest az ekezetek miatt,telefonrol vagyok. )

2015. máj. 6. 15:11
 5/6 anonim ***** válasza:
Az elsőkerék hajtású autó súlyának nagyrésze az elején van, ezért tolja ki nagyobb sebességnél (alulkormányozottá válik), viszont egy hátsókerekesnek a nehezebb hátsó híd, a kardántengely és a hosszmotoros beépítésnek köszönhetően egyenlőbben oszlik el a tömege, amitől adott sebességnél stabilabban fut a kanyarban.
2015. máj. 6. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

egy összkerekes autóval a kanyart jobban tudod venni mert elől-hátul hajtott és az elektronika segít abban hogy az erő a kerekeken a legideálisabban legyen elosztva. Valahol a neten van egy szimuláció, ami egy összkerekes autónál mutatja hogy a kanyarban a nyomaték hány százaléka melyik kerékre megy, azt hiszem jobb kanyarnál a legnagyobb százalék a bal hátsóra jut és a többit elosztja az elektronika, de nem mondom biztosra hogy így van.


Nekem most összkerekes Alfa 159-em van, sokkal jobb mint az előtte lévő front hajtású autóm, és a még azelőtt lévő hátsókerekes BMW-m. Alapból 60% van a hátsó kerekeken, 40% az elsőn, de ez elmegy 80% és 20%-as arányra is az Alfa-n.

2015. máj. 17. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!