Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb? Az első vagy a...

Melyik a jobb? Az első vagy a hátsó kerék meghajtás?

Figyelt kérdés
Most akarok venni egy használt autót, de felhívták rá a figyelmemet, hogy a hátsó kerék meghajtásnál számítsak arra, hogy rossz időben nem lesz túl biztonságos a vezetés. Ez mennyire igaz?

2015. márc. 2. 13:12
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
76%

Az első kerék hajtás jobb.

Sok mai is hátsókerékhajtást preferáló autógyár(mercédes,bmW) csak a hagyományok miatt nem tér át az első kerék hajtásra.

Illetve a komolyabb autóikba 4 kerék meghajtást raknak és így megoldják a hátsókerék hajtás negatívumainak ellensúlyozását.

Egy olyan autó ami hátsókerék meghajtású és nincsenek benne modren menetstabilizáló cuccok sokkal kevésbé stabil rossz útviszonyok közepette.

És hát a hátsókerék meghajtás drágább is, és bonyolultabb.

Ezért is ált átt szinte minden autógyár a 70 es években a front hajtásra.

Olcsóbb, egyszerűbb, biztonságosabb, konfortosabb.

2015. márc. 2. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim válasza:
0%
Ez attól is függ hogy az autód mennyi nyomatékot ad le de ha sokat akkor tényleg igaz, mivel hátul kapar, ezért ha esős időben nyomsz egy nagy gázt kanyarban valószínűleg ki fogsz pörögni (autófara kifelé fog törni), ha elsőkerekes akkor is igaz ez csak akkor az autó eleje fog kitörni. Ennyi de szerintem nem lehet vészes.
2015. márc. 2. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
93%

Én pont úgy halottam hogy a hátsókerék hajtást egyszerűbb megoldani.

A hátsókerekes könnyen kidobja a hátulját kanyarban havas úton. Ha nem farmotoros akkor a a könnyű hátulja miatt télen nehezebben tudsz elindulni vele.

Persze ha van ASR, ESP meg minden ilyesmi az autóban akkor biztonságosabb lesz.

2015. márc. 2. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
16%
az hogy melyik a jobb az attól függ.....úgy látom,te most a "biztonság" alapján akarsz hasonlítgatni.....akkor valóban az első,de rossz időben pusztán az első kerék hajtás nem véd meg attól ha hülye és/vagy béna vagy!!!
2015. márc. 2. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
9%

eloszor is azt kellene meghatarozni hogy milyen szempontbol?


Biztonsag szempontjabol gyakorlatlan vezetot feltetelezve, regebbi autonal inkabb az elsokerekhajtast preferalnam. De azzal is le lehet esni az utrol ha nincs szerencsed, csak hatsokerekhajtassal kicsit konnyebb.

2015. márc. 2. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Wadmalac ***** válasza:
93%

Hát, ez nehéz kérdés.

Normál vezetési körülmények közt egy fronthajtás "foolproof"-abb, könnyebben kezelhető, mint egy hátsókerekes. Ez egy kicsit olyan, mint hogy egy függőleges rudat könnyebb a felső végénél fogva lógatni, mint az alsónál fogva egyensúlyozni.


Viszont megfelelő rutinnal (és ezen van a hangsúly, rutin) extrém vezetési helyzetekből (megcsúszás, túlzott kanyarsebesség, elkaparó kerék stb.) jobb menekülési esélyt ad.

A kormányzási izgágasága itt pozitívum lehet, a fronthajtás meg szánalmasan tunyává és irányíthatatlanná válhat.

Kezdő sofőrnek tényleg az elsőkerék-hajtás a biztonságosabb választás, természetesen megfelelő "ésszel vezetés" mellett. Ahol egy elsőkerekes irányíthatatlanná válik, ott egy "mazsola" a hátsóst már rég eldobta.


Az ideális persze az összkerék, azzal őrizhető meg a legjobban a jármű stabilitása, összegzi magában a front- és hátsó hajtás előnyeit, a hátrányaik nélkül.

De azért a 4WD sem mindenható, csak nehezebb zavarba hozni.

2015. márc. 2. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
30%
Az öszkerék hajtás.
2015. márc. 2. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
30%

az elsőkerék hajtás az dögunalom..a hátsó hajtás izgalmasabb. olyan vezesen csak hátsókerékhajtásút, aki imádja, ha táncol a fara...persze az akarata szerint.


Ha évszaknak megfelelő gumi van a kocsin, akkor egy jobb sofőrnek tökmindegy hogy melyik tengely hajtott..

2015. márc. 2. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
21%
Kinek mi. Én egyébként jobban oda vagyok a Hátsó kerék hajtásért, mert elég könnyen el lehet rúgni a farát. No meg a gyorsulása is jobb.
2015. márc. 2. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
97%

Nem lehet egyértelműen megmondani, melyik a jobb. Az elsőkerekes autó hülyebiztosabb: a hajtáslánc nagyobb mértékben terheli az első tengelyt, ezért eleve alulkormányzott és a hajtási befolyás is ezt az alulkormányzottságot növeli. Vagyis ha kanyarban elveszíti a tapadást, elindul az ív külseje felé, te pedig legalább látod, minek mész neki. Illetve az alulkormányzottság önkioltó folyamat: növekszik az ívsugár, csökken az oldalirányú erő, egy idő után abbamarad a kúszás - remélhetőleg még az árok előtt.

A hátsókerekes autónál ezzel szemben a hajtási befolyás túlkormányzottá teszi az autót, ez önmagát erősíti (egyre kisebb az ív, növekedne az oldalirányú erő, de a guminak nincs tapadása), a végén búgócsiga módjára pörög az autó, ha nem fogod meg.

Viszont van egy óriási dolog, ami biztonságossá teszi mindkét autótípust: a vezetési tudás. Ha nem nyomod a gázt, mint a hülye és a féket sem kétállású kapcsolóként kezeled, akkor a sokak által rettegett hátsókerekes autó sem fog minden kanyarban keresztbeállni. Tény, hogy csúszós úton meglepőbb, mikor az autó hátulja indul el, mintha az eleje sepreget kifelé, de hozzá lehet ahhoz is szokni.

No meg az autózás nem csak annyiból áll, hogy kanyarban merrefelé hagyjuk el a kiszemelt ívet. Vannak műszaki megfontolások is. Bizonyos teljesítmény és nyomaték fölött már egyszerűen nem működik a Giacosa-féle elsőkerekes hajtáslánc. A nyomaték rángatja a kerekeket, kitekeri a kezedből a kormányt és a féltengelycsuklók képességei is végesek. Ezért használnak a nagyobb autókon hosszmotoros, hátsókerekes hajtásláncot. Ennek a hajtásláncnak a súlyelosztása is kicsit jobb: a dögnehéz motor ugyanúgy az első kereket terheli, de a váltó már a két tengely között van, a differenciálmű meg a hátsó tengely vonalában csücsül. Sőt, a hátsókerekes hajtáslánccal mélyebb tömegközéppontot lehet kialakítani, mert a motor mélyebbre kerülhet. Elöl is jobban elfér a kettős keresztlengőkaros futómű (bár a McPherson se rossz, vannak gyárak, akik hosszmotorhoz is ezt használják). Javíthatóság szempontjából is előnyösebb a hátsókerekes hajtáslánc, nincsenek annyira összezsúfolva a szerkezeti elemek, nem kell kuplungszerkezet cseréjéhez lekötni a féltengelyt. Cserében ott van a kardántengely, amivel az elsőkerekes autók tulajdonosainak nem kell foglalkozniuk és általában nem is sírnak utána.

Nem lehet tehát egyértelműen kijelenteni, hogy egyik vagy másik hajtáslánc jobb, biztonságosabb lenne. Másak az előnyeik és hátrányaik, de mindkettő használható a hétköznapokban. A korszerű menetstabilizáló rendszerek pedig mindkettőt felhasználóbaráttá tudják tenni.

2015. márc. 2. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!