Volvoval havon csúszkálni (Első kerék meghajtás, DSC)?
Kérdésem roppant egyszerű,elsősorban azok válaszát várnám akik már csináltak ilyet,de mindenki válaszát szívesen várom.
Tehát,hogy első kerék meghajtású,DSC menetstabilizátoros autóval,hogyan lehet friss havon csúszkálni?(Kézifékes lehetőségen kívül?)
Alacsony fokozat,és nagy gázzal,hirtelen kormánymozdulatokkal?
Tudom sokan elfognak ítélni,hogy ilyenen töröm a fejemet,de csak 17 vagyok,most kaptam jogosítvány,és a későbbiekben szeretném kipróbálni, természetesen nem közúton.
Az attól függ, mit értesz "csúszkálás" alatt. Csúszni ugyanis fog az autó a havon, csak nem biztos, hogy úgy, ahogy te gondolod. Hiába rángatod a kormányt, mint az őrült, az autó az elejét fogja eltolni, mégpedig azért, mert orrnehéz (mint minden elsőkerekes autó). Ez pedig azt hozza magával, hogy az első tengelyen hamarabb "fogy el" a tapadás, mint a hátsón, a tempót növelve vagy az ívet szűkítve, a gumik tapadáshatárát elérve az eleje elúszik, a hátulja meg íven fordul. Ahhoz, hogy a hátulja induljon meg, el kell érni, hogy hátul kisebb legyen a tapadás, mint elöl. Ehhez vagy a kéziféket kell rángatni (újabban az apuci autóját elkunyeráló aranyifjak a T***O-parkolóban ezt nevezik driftnek, már ha nem rongyolnak bele a bevásárlókocsi-tartóba), vagy meg lehet tanulni a "scandinavian flick" elnevezésű (a magyar nevét nem tudom) technikát, amellyel a kézifék rángatása nélkül is el lehet érni, hogy megcsússzon az elsőkerekes autó hátulja. Ez elsőre egyszerűnek tűnik, amolyan "belendítem, azt' jóvan, könnyű ez", de ahhoz, hogy ne az árokban érjen véget a trükk, nem árt kicsit gyakorolni.
Viszont a kézifékkel baromkodás egyszerűbb. Hogy őszinte legyek, én is azt szoktam inkább erőltetni, a francnak sincs kedve rángatni a kormányt és ugrálni a gáz-, illetve fékpedálon. Igaz, ez jóval primitívebb megoldás, nem is annyira szép és a sebességéből is többet veszít így az autó.
Értem,köszönöm.
A kézifék ráncigálással csak az a bajom,hogy régebben volt olyan probléma,hogy ragadt a kézifék,nem teljesen csak a bal hátsót fogta,de forgott a kerék,piros lámpáknál volt gyanús az égett szag,és,hogy nehezebben gyorsul az autó.
Azóta meglett csináltatva,de félek tőle,hogy mire oda jutunk,hogy tél lesz és kipróbálhatnám a kézifékes csúszkálást,addig megint megmakacsolja magát,annál is inkább,hogy soha nem használjuk,a kocsi rögzítésére mindig 1-esbe rakjuk/rakom.
Milyen Volvod van ha megkérdezhetem?:) Nekünk S40 97-es.
Sajnos nem egy mai Volvo,de nagyon szép,szeretem :)
Nem sajnos nem úgy indulnak :( Miénkben az a motor van amit sokan leírnak:( 103 lovas, 1.6-os, -lehet,hogy lomha annak aki úgy vezet mint egy nyugdíjas,és lassúnak tűnhet annak,aki dízelhez szokott és szeret hamar felkapcsolni- de ha rendesen odalépek neki akkor eléggé megy.
Amúgy szívesen lennék a helyedben,2011-es S60,most egy kicsit irigy lettem :P
Tiédben egyébként van gyalogos felismerő,szélvédőre kivetítő izé-bizé?
Amúgy 1.6-os alap benzin motorja ellenére, 30-nál felkapcsolhatok 5-ösben és gázadás nélkül megy :)
De magas fordulatokon,3-4 ezer felett a legdinamikusabb,szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!