Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik az előnyei, hátrányai az...

Mik az előnyei, hátrányai az első, és hátsókerék hajtású autóknak? Mi az alapvető különbség? Melyik jobb?

Figyelt kérdés

2014. aug. 20. 11:14
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
45%

Leginkább csak hátránya van.

Drágább a kardán tengely,nagyobb megcsúszási hajlam, rosszabb kapaszkodó képesség emelkedőn,plusz több súly a kardán miatt.


Előnye? Forma 1 az óriási hátsó kerék jobban tapad.

személykocsinál.. jobban mutat a kocsi amikor farolva bő gázzal indulunk a füstőlgő gumikkal.,és slussz passz az előny.

2014. aug. 20. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
44%

Végletekig leegyszerűsítve az elsőkerék hajtású autó húz, a hátsókerekes tol. Tegyél le magad elé egy matchoxot vagy egyszerű tárgyat ami van otthon és próbáld ki a különbséget aközött, hogy tolod meg húzod, biztos ráérzel előbb-utóbb. A hátsókerekeseket ma már nem nagyon favorizálják, mert kifinomultabb és óvatosabb vezetést igényel, míg az elsőkerekes általában mindenkinek ajánlható, s jóval biztonságosabb minden lehetséges körülmény és útviszonyok mellett.

Szoktak úgyis morbidan viccelődni ezzel, hogy hátsókerekes autóval ha megcsúszol egy kanyarban, legalább nem látod a fát, ami megöl...

2014. aug. 20. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
77%

Az elsőkerekes autó elviekben biztonságosabb és több helyet hagy az utastérben. Hátránya a hátsókerekes autóhoz képest hogy nagyobb teljesítménynél könnyebben megcsúszik.


Azért írtam hogy elviekben, mert a modern hátsókerekesekben (BMW, Merci) annyi biztonsági elektronika van hogy stabilabb mint egy 15-20 éves elsőkerekes. Persze a fizika törvényeit nem lehet átírni, de kisebb csúszásokat simán korrigál.


Egy hétköznapi vezető, aki nem nyomja neki, semmi különbséget sem fog érezni.

2014. aug. 20. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
71%

Hátsó kerekesnek sokkal nagyobb szögben fordul az első kereke... könyebb parkolni vele..

emelkedőn a súly hátra tolódik nem előre -.-" szoval hátsó kerekes emelkedőn jobban tapad elvileg..


elsőkerekes tolja az orrát amivel sokat nem tudsz csinálni.. hátsó kerekes meg eldobja a farát.. átlag ember valoszinüleg ezzel sem tud semmit csinálni..


A-ból B-be menni elvisz mindkettő... az a jobb amelyik neked jobban bejön,...

2014. aug. 20. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Havas utcákon előny az első-kerekes, nem farol ki.
2014. aug. 20. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
78%

Összkerék a legjobb ,az meg drága és többet eszik. Szóval nincs jó meg rossz ,hanem vannak igények meg kompromisszumok.

Átlag embernek ,közlekedni az elsőkerekes a jobb választás. Ez látszik is a gyártók kínálatában. Csapatni marhulni a hátsó. Télen nagyon kijön az elsőkerekes előnye, viszont igazán nagy erőt csak elsőkerékre nem lehet átadni.

2014. aug. 20. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
33%

Melyik a jobb?

RELATÍV fogalom!

(Én elsődleges autónak CSAK hátsókerekest vennék mivel életemben eddig csak hátsókerekes autóm volt)!

Egyedüli összkerekes autó amit vennék: Subaru Wrx STI

2014. aug. 20. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Mióta normális gólyalábas első kerék felfüggesztést tudnak csinálni, nagyjából a 80-as évektől, a motortérben több hely marad, aminek köszönhetően a motorokat kereszt irányban is be lehet építeni. Ebből adódóan az ilyen autók alkalmasak első kerék hajtásra.

A mai autók legalább 90%-a első kerék hajtású és nem véletlenül.

Stabilabb, biztonságosabb autó. Nem kell hosszanti kardántengely, komoly hátsó híd, kompaktabb motor, váltó és hajtáslánc, több hely az utastérben, stb.

Hátsókerekes autót manapság leginkább ökörködésre vesznek, lásd öreg BMW-k, Ladák...

2014. aug. 20. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2014. aug. 20. 19:07
 10/13 anonim ***** válasza:
43%

Régen ugye a hátsókerékhajtás nagyon elterjedt volt, az volt ugye a Ladákban, Fordokban, nagyobb Opelokban is, nameg a Merci, BMW.

Szerintem nem lehet eldönteni, olyan ez, mint a dizel-benzin vita. Általános, hogy jujj a hátsókerekes veszélyes, bla-bla-bla. Na nekem ne mondja senki, hogy egy Lada mennyire veszélyes a hátsókerék miatt, mikor hóban is alig birja keresztberakni magát. Vagy a régi 50-60 lovas Mercik.

Ezek a BMW-k, erősebb Sierrák, stb lehetnek tényleg veszélyesek 100+ lóerővel, a 80-as 90-es évekből, mikor még nem volt ESP meg ilyenek. De a 21. században egy 300 lovas hátsókerekes BMW is ugyanolyan biztos, mint egy 60 lovas autó elsőkerékmeghajtással, persze bekapcsolt elektronikával.

Az elsőkerekes autóknak nem sok előnyét látok. Egyszerű, gazdasáos, ennyi. A hátsókerekesek legalább tényleg "tolnak", és kanyarban sokkal kezesebbek (igen, nem rakják egyből keresztbe magukat)

De ha az autónak 4 kereke van, miért ne legyen mind forgatva? Igen, szerintem az állandó 4x4 a legjobb, azonbelül is a torsen rendszer.

2014. aug. 20. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!