Mik az előnyei, hátrányai az első, és hátsókerék hajtású autóknak? Mi az alapvető különbség? Melyik jobb?
Melyik a jobb? Atól függ mire.
elsőkerékhajtás:
- sokan leírták már, elsőkerékhajtásnak kisebb a helyigénye
- átlag vezetőnek barátságosabb, gázadásraha megcsúszik, akkor az eleje csúszik, ez barátságosabb inrtha elkezdene keresztbe állni a kocsi miközben jön előtre a hátulja
- sárban, hoban később akadsz el vele, tudod ide oda kormányozni a hajtott kereket hogy kigyere pl egy nyomvájúból
hátsókerékhajtás:
-nagyobb szögben kifordíthatóak az elsőkerekek, így egy nagy mercivel be tudsz állni olyan helyre, mint egy elsőkerekes golffal kb.
-gyorsulás szempontjából, és emelkedőkapaszkódóképességnél is jobb, mert mintkét esetben hátratolódik a súlypont, ugyanolyan teljesítménynél és súlynál egy hátsókerékhajtású kocsi nehezebben kapar el rajtolásnál, azzal ellentétben amit a nagyátlag hisz, ugyanezen oknál fogva versenypályán is jobb, mert egyrészt nehezebben pörög ki kigyorsításnál a kerék, másrészt ha ki is pörög, nem az orrát tolja le az ívről mint egy elsős, hanem a hátulja kezd e kicsuszni, így az autó orra a kanyar belső íve fel fordul be, amit ellenkormányzással és vagy további gázadással korrigálni lehet. Elsőkerékhajtásnál ha elkezd lecsúszni az eleje az ívről, csak gázelvétel segít...
-Erős autóknál nehéz megoldani hogy a féltengelycsukló tartósan elviselje a nagy igénybevételt kanyarban gázadásnál stb., plusz nagy a hajtási befolyás, mikor nagy gázt adsz eléggé ki akarja csavarni a kormáyt a kezedből egy erős elsős hajtású kocsi.
- télen valóban előfordulhat hogy néha nehezebb vele menni, de az nemigaz hogy mert könnyű a hátulja, egy merciinek, BMw-nek közel ideális 50-50% a súlyelosztása.
Még mindig ezek a tudatlan berögződések...
Akkor röviden összefoglalom a lényeget:
Elsőkerekes egy szükséges rossz, amit azért hoztak létre, hogy csökkentsék a gyártási költségeket. Télen életveszélyes, mert kitolja magát a kanyarból, tekeri a kormányt.
Komolyabb, csúszós EMELKEDEŐN NEM megy fel, mert a súly hátra tolódik és az eleje marha könnyű lesz.
Hátsó kerekesnek szinte csak előnyei vannak, de ennek felismeréséhez komolyabb műszaki beállítottság szükségeltetik, az átlagos, közlekedésben éppenhogy részt venni tudó egyének, aiknek az index használat is komplikációkba ütközik, nekik hiába is magyaráznánk.
A többség sajnos örül ha a kétkézzel átölelt kormánnyal elér a helyi közértbe, vagy pedig céges autóban ülve, bízva a síkosságmentesítés eredményességében, padlógázzal a belső sávba ragadva épségben beér a munkahelyére. A lényeg, hogy ha leesik a hó, (amit már piros hónak is hívhatnánk mert annyira ritka) érdemes megnézni, hogy a sok útszélén veszteglő roncs közt milyen arànyban vannak a különböző meghajtással rendelkező autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!