Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.6os benzines motorokba a...

1.6os benzines motorokba a 95, vagy a 98as benzin a jobb?

Figyelt kérdés

Én eddig úgy tudtam, hogy mindegy. Viszont véletlen ráfutottam egy olyan infóra neten, hogy 98ast kellene beletankolni, mert a 95östől lomhább is az autó, meg többet is fogyaszt. Melyik a jobb akkor?


Golf 4 1.6-ról van szó, ha számít valamit.


2015. nov. 8. 16:56
 1/6 anonim ***** válasza:
74%

Amit a gépkönyv előír. Egy autóba sincs értelme magasabb oktánszámú üzemanyagot tankolni, mint amit előír a gépkönyv.


99%-ra mondom, hogy a Golf 4 95-ös lesz.

2015. nov. 8. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
62%
10.3-as kompresszióval nem tudná úgysem kihasználni a motor. A 95-ös jobban megéri.
2015. nov. 8. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

100, hogy 95-os kell. Amiota csak olommentes benzinre tervezik a motorokat, a 98-as teljes mertekben okafogyott. Hacsak nem versenyautod van (marpedig a Golf 4 sok minden, de nem az), akkor teljesen felesleges a literenkent 40 forintos tobbletet kifizetni.


Nem veletlenul a benzinkutas probalta radbeszelni valamelyik 'premium' benzint?

2015. nov. 8. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ami a kezelési utasítása az adott motortípushoz előír. Valószínűleg felesleges.


Ugye az oktánszám a kompressziótűrését mutatja a benzinnek. A kompresszióviszony a motorokban állandó (tekintsünk el a kísérleti példányoktól, amikben változtatható), a bejuttatható levegő mennyisége is állandó (bizonyos határok között), a mennyiséggel és a gyújtással lehet utánamenni a változásoknak.

Vannak motorok, amiknél lehet mérni eltérést, vannak amiknél nem.

Pl. a VW-nél az 1.4TSI benzinesek közül a BMY motorkódhoz 95-ös a gyári előírás, míg az (ugyanolyan kompresszióviszonyú, lökettérfogatú, furatú, löketű) BLG motorkódú változatokhoz 98-ast ajánlanak. Utóbbi is elmegy 95-össel, de akkor alacsony fordulatszám tartományban kicsit csökken a nyomaték és picit emelkedik a fogyasztás. Előbbibe viszont hiába raksz 98-ast, nem éri utol a másodikat.

Ha mind a kettőt gyári ajánlás szerinti tüzelőanyaggal használják, akkor a második 22 kW-tal és 20 Nm-rel többet tud leadni maximálisan.


Szóval 95-öshöz tervezett motorban felesleges a 98-as; a 98-ashoz tervezett motorokban meg, ha a motorvezérlő "utána tud menni" a változásnak, lehet 95-öst használni némi kompromisszummal. Ha a motorvezérlő nem tud alkalmazkodni, annak meg kopogás és csörgés lesz az eredménye.

2015. nov. 8. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Őszintén, te magad is leírtad a választ. Én világ életemben 98-ast, vagy 100-ast tankoltam. Még a fűnyíróba is, ami 85-ast ír elő legalább. Azzal soha sem lesz baja az autódnak, ha jobb benzint tankolsz bele, attól viszont lesz, ha rosszabbat. Most írja mindenki, hogy 40Ft-al drágább, 500literen, akkor is 20.000Ft, az meg szerintem nem pénz ennyi után..
2015. nov. 8. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
95-ös is jó, de ha 98-ast, vagy 100-ast tolsz, csak előny...fonomabban jár.. nem lesz táltos paripa, de halkabb, egyenletesebb a járása..
2015. nov. 8. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!