2-300 ezret futott benzines autóknál miért írják sokan, hogy motorgenerál után?
Nem tudom én egy ilyen hirdetést sem láttam. Nem lehet, hogy szervizelés utánt írtak?
A szervizelés után, vagy nagyszerviz után azt jelenti, hogy valamikor 50-100 km-el ezelőtt volt az autó időszakos szervizelésen.
Motorgenerálost láttam már, de mint a fehér holló, például amit a női tulaj az újonnan vett autóját nem vitte el olajcserére, meg egyáltalán szervizbe 100e km-ig, mert minek. Azután jött a motorfelújítás. Ha legalább motorcsere lett volna.
ha nem fagy szét a blokk, ha nem sufniból vett benzinnel járnak, és a szintetikus motorolaj legalább évente cserélve van, akkor elmennek 600-at..
azt sokan nem is sejtik, milyen mostoha körülmények érik a (benzines)motort...
(mint például előttem említették azt a hölgyet, akinek azt mondta a férje, hogy drágám, ez az autó maga a tökély...csak benzin kell bele, és használd..
ő használta..amíg be nem állt, mert nem volt már benne olaj..
azt nem mondta a férj, hogy néha szervízbe is be kell gurulni..ha már nem olvasta el a gépkönyvet.)
Az, hogy mit írnak a hirdetésben, nem mérvadó. Magyarországon minden használt autó frissen szervizelt, épp tegnap cserélték benne az olajat, múlt héten fúrták-gyűrűzték, a bódét tavaly lakatolták, de igazából nem is kellett volna, mert sehol nem rozsdásodik. Az meg csak legenda, hogy léteznek olyanok, akik a vezérműszíjat feszítőgörgő és vízszivattyú nélkül cserélik, a félrehúzó fékeknél a még valamennyire fogó oldalt szilikonnal vagy WD-40-nel butítják a másik oldal szintjére, a kéken füstölő, alapjáraton olajlámpát villogtató motort pedig 15W-40-es trutyival (vagy olajba nyomott gépzsírral) gyógyítják meg arra a pár kilométerre, amíg a vevő elviszi próbakörre. Az is csak legenda, hogy a kiverődött szilenteket, morgó kerékcsapágyakat "izomból" meghúzva tákolják össze arra a kis időre, amíg elviszik az autót. Ilyen természetesen nincs, ha valaki azt írta, hogy a motor frissen generálozott, akkor az úgy is van. Nyilvánvaló, hogy mindenki szívesen költ rá az autóra pár százezret eladás előtt két héttel úgy, hogy ezt az összeget az eladási árban nem tudja érvényesíteni. Ilyen nép vagyunk, igényesek az autóink.
A benzinmotorok között van olyan, ami elmegy félmilliót és van, ami az ötödét sem tudja teljesíteni. Vannak jó és kevésbé jó konstrukciók, de még ugyanaz a típus ugyanazzal a motorral sem ugyanolyan minden esetben. Volt már szerencsém olyan tízéves, 150 ezret is alig futott szívó benzinmotorhoz (vagyis inkább teljes hajtáslánchoz), amire belülről a saját tervezője sem ismerne rá. Mindenütt olajsár, szabad szemmel látható vállak a hengereken, lógó főtengely, csíkos, megkékült vezérműtengely-csapágyak, üveges kuplungtárcsa, mély hornyok a szinkrongyűrűkön - pedig kívülről gyönyörűen nézett ki. Igazi nagypapaautó volt: már akkor is elmúlt 60 a gazdája, mikor lecserélte az öreg Škodát az akkor még új cseh remekre, hozzám pedig a 70-en túl hozta. Soha nem ment 80-nál gyorsabban az autó, nem voltak padlógázas rajtok, nem nyomta ki a belét - csak éppen tíz év és 150 ezer kilométer alatt talán kétszer vagy háromszor érte el a motor az üzemi hőfokot, mikor el kellett vinni mamát a megyeszékhelyre kivizsgálásra. Egyébként csak beleült a papa, beindította, elment vele a boltba, a piacra vagy az onokáért az állomásra (2 km-nél egyik sincs messzebb), hazaért és beállt a garázsba. Télen még ilyenkor is bömböltette az automata szívató a motort, nyáron már legalább a víz felmelegedett (de az olaj akkor sem). Ja, és a kuplung, illetve a váltó kezelése nem volt erőssége az öregnek. Meg a karbantartás sem: amíg garanciális volt, legalább az alapvető munkákat tisztességel elvégezték a márkaszervizben, utána a szomszéd Jóska gyerek javította, aki csak lehúzta az öreget, még az olajat is lusta volt lecserélni. Vannak ilyen sztorik is.
Meg volt már dolgom olyan Fiat-motorral is, ami valahol 300 ezer fölött futott, de még nem volt semmi baja. Igaz, nagyrészt főúton, autópályán került bele ez a futásteljesítmény. Beálltak vele 90-re vagy 120-ra, 100-150 km-rel odébb meg lassítottak. Karbantartást is kapott céges autóként, mert senkinek sem volt érdeke, hogy kidőljön a melós alól. Pedig hát az meg Fiat volt, benzines is volt, nem hiper-szuper nímett tédéji vagy öthengeres Mercedes-dízel, ami - mint tudjuk - kétmillió kilométer után épp csak be van járatva.
Reális tehát, ha egy benzines 2-300 ezer kilométer után fel kell újítani. Van olyan használati mód, ami ezt igényli. De ha egy hirdetésben ilyet látsz, attól még nem kell elhinni. Az eladók képzeletbeli ceruzája a kilométerszámláló állásánál túl vékonyan, az elvégzett karbantartásoknál túl vastagon fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!