Haldoklik az automata váltó?
Ez inkább valami motorikus hibára utal.
Araszolva, lassú menetben haladva a váltó nem kapcsol, egyes fokozatban gurul, kúszik az autó.
Esetleg a kúszás megszűnése lehet váltó hibára utaló jel - a leírásban viszont alapjárat ingadozásról írsz.
Hibás automata váltókra inkább az a jellemző, hogy a váltások durva rántással történnek, vagy nem vált, magas fordulatszámon bőg a motor.
egyelőre ne parázz..nekem japán automatám van, néha csinál az enyém is ilyent..sem a váltó, sem a motor nem hibás, hanem a jeladók egy pillanatra összezavarják a rendszert..
ugyanis a motor alapjárata(is) sokmindentől függ..araszoláskor a motor-váltó olyan jelet kap, amit a többi jellel együtt dolgoz fel a vezérlés. a váltóban(hidraulikus)a fékszalagot vezérlő szelepek a nagyon finom határeseteket nem mindig kezelik tökéletes finomsággal.
ez föleg kisebb emelkedőn araszolva fordul elő, de nagyon ritkán.
mindenesetre ha megnézed az olajszintet, szagold meg a váltóolajat..ha égett gumi, vagy bakelitszaga van, az már határeset.
az én japán váltómban is "örökolaj" van, de feltételekkel..nos tíz éves az autó, új korától nálam van, és nincs sem szaga, sem színváltozása, sem a nívó nem csökkent....ugyanolyan szép rózsaszín, mint újonan..
220ezer alatt azért dolgozott rendesen az olaj(is)..bár a szomszédom öreg mercijében négyszáz van, és gond nélkül vált.igaz, komótosan vezet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!