Hogyan vezessem a TDI-met hogy ne lustuljon el?
Jaj slick..mar megint a hasznos valaszaid -.-
Olvastam forumokon,hogy neha kikell "kormolni" hogy ne lustuljon el.
Nekem ez nemsokat mond 38evesen
Nekem első diesel autóm van, eddig benzines volt.
Havonta egyszer a pályán megyek kb 25 km-t haza, és akkor ezt 160-nal teszem. Bár a 130 is elég lenne, de itt szabad 160-nal.:)
jaj ez a kikormolósdi már soha nem fog kikerülni az urban legendek közül... :D jól le kell parkettázni mer' a Pista aszonta jobban megy utána a gép... :DDD
az nem probléma ám, hogy a padlózástól kezd csak igazán kormolni egy dízel, ettől csak még mocskosabb lesz a kipufogó, nem tisztább... :D
menni kell egy átlagos 20-30km körüli távolságot normálisan, csak nem váltasz fel úgy ahogy szoktál, hanem kb 3-4 ezer között tartod a fordulatot... ennyi!
nem kell semmiféle padlózás 160-al, felejtsd el ezeket, csak valami idióta egyszer kitalálta, a többi méghülyébb meg elhitte neki, hogy az úgy jó lesz mer' jó lesz... :D
egyébként ezekben a kocsikban a katalizátorban tud lerakódni a retek, AKKOR ha főleg rövid utakat mész vele, mert az a kevés olaj meg vízgőz ami kijut a motorból, lecsapódik a hideg kipufogóban és olajos-kormos-saras mocskot képez a katalizátorban, a magas fordulattól viszont jobban felmelegszik a kipufogó és valamennyire kitisztul, de nyugi, ha padlógázzal lehetne autót javítani, a szerelők éhen halnának... :D
3-as vagyok:
"nem kell semmiféle padlózás 160-al, felejtsd el ezeket,"
A padlózás az 210. Egyébként ha az egész egy baromság, akkor mivel magyarázod, hogy a haver öreg E mercije (500 Ezer km Volt benne) 1 havi városi használat után ha odaszabott a pályán neki, akkor kiköpött egy olyan koromgombócot amit mások kikerültek. És ez mindig csak a hosszabb városi használat után.
Ahhoz meg hogy az enyémnél csak beképzeljem hogy rugalmasabb, kicsit régen és sokat vezetek. (amikor nem megye akkor akár a 6,5L-es oszásnál kell tartani a fogyasztásméröt, ilyenkor mászik felfelé a számított átlagfogyasztás is. Normál esetben meg 4-5Lközött van ugyanott síkon a holtpont.)
" ettől csak még mocskosabb lesz a kipufogó, nem tisztább..."
Majdnem okosságot mondtál, de nem jött össze. A kikormolás célja nem az hogy a kipufogó legyen tiszta, hanem maga a motor és a turbó kell kitisztuljon.
mert a turbó tisztul attól, ha nagyobb mennyiségű kormot küldesz át rajta, mint amennyit általában szoktál... áhá, már értem! :)
a magas hőmérséklet a lényeg, ahhoz, hogy leégjen a szmötyi... az pedig viszonylag kis gázon, de magas fordulaton érhető el, ha kormol a motor, az azt jelenti, hogy nem ég el az összes gázolaj, csak pocsékolja, ami még probléma vele, hogy a párolgásával hűti az égésteret és a kipufogógázokat, ergo csökken a hőmérséklet, nem lesz túl jó "hatásfoka" a kikormolásodnak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!