Hogyan kell egy régi kamiont rendesen vezetni?
Egy közel 40 éves Tatra-t vezetek, és hát nem egy leányálom egy kezdőnek vezetni :D Dupla kuplung felváltásnál, leváltásnál is gázfröccsel, 5 sebesség, a fék alig fog...
Alig lépek rá a gázpedálra már is pörög mint az állat, de ha meg felváltok mondjuk 4-esbe akkor meg le akar fulladni, ráadásul alig megyek 20-25 el (földutak).
Hogyan kell ezeket a gépeket rendesen vezetni? Nem akarom tönkre tenni, mert például a váltásnál sokszor van hogy beakad és recseg. Akkora a váltó holtjátéka hogy ihaj :DD
Mindet máshogy :D Lelkük van ezeknek már és ha nem úgy bánsz velük ahogy szeretik akkor hisztisek :D
Majd idővel belejössz nyugi :)
Felező nincs benne?
Ha 5 sebességes akkor 25-nél tényleg sok lesz a 4. A pörög, mint állat lehet annak köszönhető, hogy a Tátrák léghűtésesek, lehet hogy csak a hangja olyan, mintha pörögne, valójában meg nem is pörög még az :D
Amúgy milyen tátra? 148 vagy 813?
Elvileg van benne felező, de nem működik :D Amúgy 148-as.
Életemben nem vezettem még kamiont, de én is fuvarozó akarok lenni (mondjuk inkább nemzetközi vagy csak simán aszfaltos nyerges fuvarozó nem építkezési), de azt mondták kezdjek ezzel, mert ha ezt megtanulom akkor később akármit el tudok vezetni. Ez részben igaz, na de másrészt meg rögtön a legnehezebbel kezdeni? :D
Ennek a gépnek tényleg van lelke, de én félek tőle :D Mármint én szépen akarok bánni vele, és utálok ilyen hentesnek lenni, de nehéz :D Szegény váltója morgott is párszor rendesen, le is fullasztottam, meg amikor fel volt emelve a plató és meg volt rakva véletlen kikapcsoltam a kompresszort és elég erőteljesen visszajött...
Mondjuk azt mondták ezzel nem tudok felborulni, mert vannak "korszerű" hosszúplatós 4tengelyes MAN-ok is, de mondták hogy azzal már sikerült pár embernek felborulnia.
Azt szokták mondani... és még van elég sok parkolói hülyeség amit szoktak mondani.
Miért jó az, ha egy kezdő aki még az autó viselkedésével sincs tisztában olyan hulladékkal kezd, amivel még a váltással is szívni kell ? Logika nem sok van benne.
Igazából 2015-ben már előnyöd sem lesz belőle, ha megtanulsz valami ótvar hulladékot szerelni, mert a mai autók már teljesen másak, csak az elvek maradtak ugyanazok. Itt sokszor semmit nem ér a régebbi autókon szerzett tapasztalat, ha gáz van.
Azzal meg csak egy dolgod van, megtanulod kezelni. Mármint kitapasztalod, hogy mikor, milyen gyorsan kell duplázni stb, majd kitapasztalod, ráérzel. Egy tipus kezelését elsajátítani nem két nap, kell jó néhány üzemóra. Utána már nem lesz gondod vele, akkor már ösztönösen fog menni minden. Addig meg kitartás :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!