Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Vettem egy régi Motobecane...

Vettem egy régi Motobecane márkájú outit, jó állapotban van megy is rendesen, csak idegesít, hogy az első váltó nem lehet rendesen beállítani, mert a lánctányérok picit ferdék és folyton mellérak és kattog. Mit csináljak?

Figyelt kérdés
Azt szeretném megtudni, hogy ki tudom valahogy centírozni vagy ne probáljam mert csak rosszabb lesz? Vagy ha lecserélem a lánctányért akkor láncot és fogassort is kell cserélnem újra?
2014. okt. 16. 10:19
 1/7 Wadmalac ***** válasza:

300EX hajtókar?


A lánckerekek még a Biopace acéltárcsák (52/40)?

Óvatosan meg lehet őket egyengetni.

De nézd meg, ha a két tányér EGYÜTT nyolcasozik, akkor a hajtókarod van ferdén a kúpon, le kell szedni és óvatosan síkba kocogtatva visszahúzni a kúpra.

Ha tökéletesen belőtten futó tányérokat akarsz, lehet a hajtókarra felfogó csavarok alá alátétezni.

Amúgy érdemes lecserélni a Biopace acél oválokat kerek alu tárcsákra, mert az ováltól megfájdul a térded. A csere után az első váltó magasságán is állítani kel majd.

2014. okt. 16. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Valaki nagymester hogy bringamarka alapjan megmondja a hajtas pontos tipusat..xd

az en diamondback montimon mien hajtokar van?

2014. okt. 16. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Wadmalac ***** válasza:

Azért minden6ó nem vagyok. :D

Csak tudom, anno ezeket a lovakat főként 300EX, sokkal ritkábban SportLX és később RX100 felszereltséggel forgalmazták.

Nagy ritkán előfordult 105-ös is, de azon tutira nem nyolcasoznak a tárcsák, azt nem lehet ferdén felütni sem. :)


Hacsak nem egy ilyen muzeális értékről van szó:

[link]

2014. okt. 17. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Wadmalac ***** válasza:

Szerintem inkább az ő tesójáról van szó:

[link]

2014. okt. 17. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Wadmalac ***** válasza:

...vagy ő. Ezen a gurigák már vagy 20 évvel fiatalabbak, a fékkar sem az eredeti. Egy haverom vett régen ilyen Trainer vázat, nálunk kétszínűben forgalmazták, volt kék-zöld, piros-narancssárga, citrom-narancs meg talán kék-fekete, mindegyik átmenettel kétszínűre fújva, oldalról az egyik szín és felülről-alulról a másik.

[link]

2014. okt. 17. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

img27.olx.hu/images_aprodhu/53702001_1_644x461_motobecane-orszaguti-verseny-kerekpar-bicikli-bicaj-reynolds-531-bugac_rev013.jpg

pontosan ilyen :)

2014. okt. 17. 11:49
 7/7 Wadmalac ***** válasza:

Ejha! A régit írhattad volna csupa nagybetűvel. :D

Weinmann fékek, a hajtókar szerintem Silstar, váltó-váltókar Sachs-Huret, hátul 5-ös vagy 6-os menetes racsni.


Amit a hajtókarról írtam feljebb, mármint az, hogy ha együtt nyolcasoznak a lánckerekek, a ferde felütés a kúpra valószínű, ha meg összevissza megy a kettő, akkor a lánckerekek óvatos egyenesbe hajlítása lehetséges.

Sajnos a képről nem látom, hogy a hajtókar a lánckerekekkel egyetlen egység vagy azok csavarral rögzítettek, Silstarban létezett ilyen is, olyan is. Ha nem csavarozottak, akkor az alátétezés ugrott.

Még ha levehetőek is a lánckerekek, cserélni akkor is problémás lenne, mert a furat lyukkör nem kompatibilis sem a Shimanoval, sem a Campagnolóval.

2014. okt. 17. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!