Vezetni tanulok egyet nem tudok megérteni hogy ha piros lámpánál vagy elsőbbség adó táblánál kanyarodok nagy ívben akkor kanyarodás közben hogyan váltsam 2 -esbe az autót? 1 esel kanyardok
hú, ebbe bele kell jönni.
Én még most is, fél éves jogsival is kapkodva váltok ilyenkor, DE megcsinálom, mert így tanultam, hogy bizony kanyarodás közben is váltani kell, hogy kellően dinamikus legyen a vezetés és ne tartsak fel senkit.
az oktatóm ragaszkodott hozzá már a legelső forgalomban töltött órán is. mindenképpen meg kell csinálni, azért van, hogy segítsen. volt, hogy én csak váltottam, de pedált nem nyomtam hozzá :) vagy volt, hogy annyira elvitte a figyelmemet a váltás, hogy nem tartottam a kanyar ívét. ilyenkor az oktató nyomta a kuplungot, vagy fogta a kormányt. mindig mondta, ne aggódjak, kívülről jól fog kinézni :D
azért voltam ott, azért ült mellettem, hogy többek között ezt is megtanuljam.
az, hogy leordítja a fejed, teljességgel elfogadhatatlan számomra.
nincs semmi, ami feljogosíthatná erre, főleg, hogy te fizetsz neki.
tehát. Igen ilyenkor kanyarodás közben nem szabad váltani. 2 hónapja vizsgáztam, tehát tudom a dolgokat nagyjából. indokot nem kaptam hogy miért nem szabad kanyarodásnál váltani... ameddig nem fejezi be az ember a kormányzást addig ne váltson. Erre az volt a megoldás hogy ha a lámpánál nem elsőként álltam, akkor volt helyem feltenni kettesbe az 1.2-es benzines 3 hengeres skoda fábiát amiben volt 500 ezer km és borzalmasan erőtlen volt, azt feltettem kettesbe és szinte alapjáraton fordultam a kis ívű kanyarokban, vagy pedig megforgattam akár 4 ezerig is 1-es fokozatban.
hogy miért nem szabad arra konkrét választ nem kaptam, én csak tippelni tudok. Például hogy kanyarban kell vonóerő a nagyobb stabilitáshoz, ami igazából ilyen kis sebességnél nem nagy baj ha nincs szerintem, tehát ha kanyar közben váltasz akkor megszakad a vonóerő. Másik hogy esetleg megtorpansz azt a mögötted levő rádfut, mert nagy lendülettel megindulsz, azt az is megindul mögötted, te váltasz, megtorpansz azt neked megy esetleg. valamint kezdő vezetőnél elveheti a figyelmet mint írtátok. Tehát vizsgán meg gyakorláskor így kell csinálni ahogy tanítják.
Jogsival a kezemben meg már úgy csinálom ahogy nekem meg az autónak jólesik. Vezettem olyan autót is hogy olyan rövid sebességekvoltak hogy mire a kis ívű kanyart befejeztem addigra 3-ba kellett tenni, na ilyenkor mi van? hát tettem 3.ba azt kész. meg amit vezetek, ott az egyes rövid, akkor váltok kanyarban, ha megvan a jogsi akkor már lehet váltani kanyarban. sőt még zebrán előzi is lehet biciklist ha tiszta a terep.
7-es
Nincs is rá normális magyarázat, az oktatók meg a vizsgáztatók néha baromságokat követelnek meg tőled. Nagyon is jól csinálod, kanyarban is lehet nyogodtan váltani, ha nem 70-el veszed a kis ívű, 90 fokos kanyart, akkor nem fogsz attól kicsúszni, hogy benyomod a kuplungot...
#7es
érdekes, tőlem első pillanattól megkövetelte az oktató kanyarban is a váltást, és azt mondta, minden útvonalban van legalább 1 olyan pont, ahol ezt TUDNI KELL megcsinálni.
azt nem is tudom, hogy már miért torpannál meg?
hogyan? nem értem...
kormányozni pedig 1 kézzel is lehet.
én 6 hónapja vizsgáztam. még mindig frissnek érzem az élményt.
fogalmam sincs hány köbcentis (talán 1,6-os? van olyan? nekem annyi maradt meg belőle, hogy fekete :D hiába, na... ilyenkor nagyon nő vagyok :)) dízel aurison tanultam... és amíg nem értem el a 20 km/h-t nem is engedett 2-esbe váltani az oktató.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!