Vw passat 5 v6 2.5 tdi megbizhatò?
Szeretnék autòt venni és erre gondoltam ezzel a motorral.
Kulfoldi utakra is használnám megbizhatò autò ez?
Es v6 hatos neztem videokat rola de nem megy jobban mint a kisebb 4 hengeres 1.9
Megeri a v6os?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem erre a motorra a legbüszkébb a VW és az Audi, de azért nem annyira vészes mint ahogy hiresztelik.
Van egy komoly gondja, ami gyári hiba úgymond, vagyis hogy elkopik a vezértműtengely. Ez azonban nem mindig jön elő, de rengeteg olyan autó is van, amelyben már cserélve volt módositott vezérlésre, és semmi gond nincs vele. Vagy van, amiben még garanciában kicserélték.
A többi már csak tipikus dizel gond: turbó, magansnyomású pumpa, hengerfej, stb. Azért ne felejtsd el, hogy ez egykor csúcsdizel volt, 6 hengerrel, és vannak költségei, amelyek magasabbak mint egy 1.9 motoré. Én láttam ilyen 2.5 TDI-ket, Audikat és Passatokat is 400-500 ezer km-mel, és még mindig mentek hibátlanul.
Megérni megérné, hosszú utakra mindig előny az erős motor. Tényleg nem lép túl nagyot, de azért sokkal jobban megy mint az 1.9 TDI, és sokkal kellemesebb. Igazából 100 felett jönnek elő a képességei, mert az 1.9-es itt már megtorpan egy kicsit, a 2.5-ös meg 200-ig húz rendületlenül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 2003ig gyártottakban tényleg sorozatos probléma volt a vezérlés széthullása, a vezműtengelyek rendellenesen nagy kopása. Azt azóta vagy széthullott, vagy nem hullott szét. Vagy megcsinálták tisztességesen, vagy nem. Az, hogy esetleg van számla arról, hogy javították, az még nem jelenti azt, hogy nem taknyolva volt. Ha V6 TDI-t szeretnél, akkor mindenképp 2003 7. hó utáni gyártású Bxx motorkódút keress, azoknál ez a probléma már gyárilag orvosolva volt.
A korábbiaknál sok nyűg volt a VP44-es adagolóval is, szakszerűen és normálisan mintha egyre kevesebben tudnák javítani ( egyik cimbinek 3-szor hullott szét, kétszer gari idő alatt ).
Én azt mondanám, hogy ha nem húzol nagy dolgokat, nem pályázol Németországban akkor egy normális 1.9PD teljesen jó és kevesebbet lehet vele szívni, mint a V6 TDI-vel. Ha mindenképp V6 TDI akkor csak a fenti dátum utáni és valami normális modellt keress. Az ilyen 2-3000 eurós pusztulatok felejtősek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sajnos rajta van a legmegbízhatóbbak között, pedig szép kis motor. Megbízhatóságban általánosságban jobban jársz egy 1.9 TDI-vel, viszont ha egy rendes állapotú 2.5 V6-ost veszel, és felkészülsz és tudod a tipikus hibáit, amik rendesen javítva lesznek akkor nem lesz olyan rossz választás.
Ha neked megér valamennyi plusz költséget a V6 érzés,
ÉS lehetőleg 2003. július utáni motorosat vegyél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-es vagyok
Én is tudom ezt a 2003 utáni dolgot, azokkal már tényleg semmi gond nincs, teljesen megbizhatóak, csakhogy egy gond van: akkor már nem volt 5-ös Passat, hanem 5.5-ös, ami egy újabb generáció.
Egyébként van még egy dolog, amiért megéri a 2.5-ös: potyán adják a motor rossz hire miatt. Nézd meg akármelyik oldalon: a 2.5-ösökből patika állapotúakat osztogatnak ugyanannyiért, amennyiből 1.9-esből széthajtottat sem kapsz. Az árkülönbözetből gatyába rázhatod a 2.5-öst, és van egy autód ami tudod hogy rendbe van rakva és erős is.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
és elírtam 5.5-ös passatokat néztem...
de még mindig nem veszem észre a videókban hogy a v6 jobban menne :S
és a 4motion az gond?tehát az is lehet még +költség? vagy inkább egy sima front hajtásost nézzek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem nagyon szokott figurázni a 4motion, ebben a generációban még Torsen diffi volt a Passatokban, vagyis utolsó csavarig megegyezik a quattro Audikkal, ami nem hátrány.
Pluszköltséget az jelent, hogy a 4motion-ba komolyabb kuplung jár, ami drágább is, ha cserélni kell, a lendkerékben nem vagyok biztos hogy drágább-e. Illetve elég nehéz az egész rendszer, kicsit lustább ezért az autó, és fél literrel megdobhatja a fogyasztást az elsőkerekes verzióhoz képest. Ennek ellenére én a 4motiont venném, de te döntöd el, hogy szükséged van e rá.
1.9 131Le motorral nagyon lusta lenne már a 4motion?
vagy már eleve v6-al is?
de köszönöm a válaszokat,sokat segítettetek.
és még egy kérdés sima td vagy pdtdi a jobb?
pd-ből ezt néztem [link]
a v6-ból ezt,de mivel írtátok hogy 2003 utáni gyártátst nézzek így ez valószínűleg felejtős... [link]
1.9 tdi-t amit néztem meg elvitték valószínűleg
és 90%-ban tiptronic váltósak eezt nem tudom milyen lehet hogy ez manuális e vagy autómata de gondolom még ezzel is több baj lehet mint egy sima váltóval
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!