Autó váltás előtt állok. Ezek közül melyik a jobb választás, és melyiket felejtsem el?
Csakis dízel jöhet szóba. Most jelenleg az első (2002) Mazda 6 2.0 tulaj vagyok 8 éve. Sosem csalódtam benne, az alkatrészek jó áron voltak (gyári, persze egy kis swifthez vagy corsa-hoz képest csillagászati). Na most váltani szeretnék, ezek közül jöhet szóba valamelyik (2005-2007-ig):
- Honda Accord 2.2 (keveslem bele azt az 5-ös váltót)
- Passat 2.0 (nem sok jót olvastam rola, de kollégámnak az van, semmi problémája vele)
- Ford Mondeo 2.0
- Audi A4
De néztem még A6-ot 2.7 TDI és BMW 525d-t (E60), ezek mennyivel komolyabb alkatrész árakkal rendelkeznek, mint mondjuk egy Mazda 6 vagy Accord? Mivel újabbak, nyilván valamivel több, de azért van határ. Azt mondják hogy az Accord drágább, mint egy E60. Ezeket csak azért kérdem, mert nem akarok hetente szervízbe menni, hanem csak 3-4 havonta átvizsgálásra, ott meg annyira nem érdekel, ha cserélni kell, akkor cserélni kell. Viszonyítás képpen most cseréltek ki a 4 tárcsát+ betétet 160ezer forintért, egy olajcsere 5w30 long life olajjal 50ezer. De nem igazán ez fog dönteni, hanem az, hogy melyiket érdemesebb megvenni. Magánszemélytől venném őket 1. Vagy 2. tulajtol, nem kereskedőtől. 200 ezrek vannak benne, max 250ezer km. A kényelem a legfőbb szempont. Ne legyen feszes, mert azt utálom, 5 éven keresztül csak pattogtam.
Hozzáértők válaszát várom leginkább! Köszönöm.
Nem tudom hol olvasgattál, de a Passatoktól oda vissza szoktak lenni az újságírók.
Én Passat-ot vennék, vagy Audi-t
"Én is ezek közül valamit, bár múltkor egy audi ott vészvillogott az út szélén, azóta nem kellene :D"
Aham, mondjuk neked nem is való semmilyen komolyabb autó, aki ilyen megállapitásokat tesz egy út szélén parkoló autó alapján.
Egyébként: Audiba, BMW-be nem drágább az alkatrész, mint a Mazdába, csak több alkatrésze van, ami elromolhat.
Én beismerem, német párti vagyok, igy a Hondáról nem is irok.
A Passatban a 2.0 TDI szidása inkább divat, mindenki olvasta valahol, hogy sz*r, de akinek van, az is csak hallott a dologról, az autó meg csak megy.
Ford Mondeo sem rossz választás, csak ott a befecskendezők gyenge pontja az autónak (rendkivül érzékeny az üzemanyag minőségére)
Audi A4 bármelyik jó választás, 2.0 TDI is, de kisebb, mint a fenti trió.
A6 és 525D esetleg azért drágább a fenntartása, mert egy 2.5-2.7 motorba drágábbak az alkatrészek, mint egy 2.0-ba. El kell döntened hogy szükséged van a selymesen járó 6 hengeres motorra, vagy elég egy 2.0 körüli. Viszont a BMW-el nekem nincsenek jó tapasztalataim megbizhatóság terén (volt nekem 2 is + ismerősi körben is van, ráadásul ennek a legfeszesebb a futóműve).
Én a BMW-t és a Hondát felejteném el, a többi bármelyik jöhet.
5-ös vagyok
Nekem 2007-es A6 van, csak 3.0 TDI, ha ebből át kellene üljek egy 2.0 TDI-be, biztos rettenetes lenne, de egyébként elég bele a 2.0 is, bőven elég országúti komolyabb előzésekre is.
Nagy autó az A6, biztos elférnek benne hátul, de érdekes módon nem annyira tágas ám, mint amekkorának gondolná az ember külső méretei alapján (annyi a hely mint egy régebbi Passatban).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!