Nagy dilemmában vagyok motorválasztásban. Ti melyiket választanátok a helyemben?
1#
Majdnem 40000 km-t mentél 1 olaj és 1 gyertya cserével?
Nekem egy 99-es Malaguti Ciak-om van, 2t. 2 éve vettem 14 ezer km-el (olaszból behozott, szóval valószínűleg ennél többet ment már), én 4000km-ert tettem bele azóta.
Gondom még nem volt vele, megbízható jószág. 90 ezerbe került.
Nagy előnye a nagy kerékméret, sokkal jobb a magyar utakra. Hátránya, hogy nem fér be az ülés alá a sisak, a nagyobb kerék miatt. De legalább van pakoló rekesz alatta, az Aprilia Scarabeo-n még ez sincs. Ez a probléma orvosolható egy dobozzal, azt 5 ezer körül találni jót neten használtan.
Városba valóban jobb a robogó, sokkal praktikusabb. Két lámpa között váltogatni, hát, könnyen meg lehet unni. Nekem is volt Simson-om, 4 sebességes, annyit váltogatni, áhh. Városon kívül jó, élvezetes, de városban....
Hosszabb utakra még nem mentem vele, nem arra való, de szerintem egyik 50-est sem erre találták ki. Arra vagy nagyobb motor kell, vagy kocsi. A leghosszabb, amit mentem vele, már többször is, 30km oda-vissza. Élményt sokat ne várj, de nyári melegben jobb, mint kocsiban ülni. :)
Azt megkérdezhetem, hogy milyen robogókban gondolkodsz?
Én 250-essel kezdtem, de ugyanez volt a dilemmám. Úgy gondolkoztam, mint te és a motorozás élvezetét szem előtt tartva vettem egy hagyományos bejárós motort (CBF250).
Egy évig azzal jártam pestre. Elég is volt belőle. Egyszerűen meguntam a váltogatást és kuplungolást amit minden egyes lámpa után kellett csinálni. Pakolhatóságra még nem is volt annyira gond, mert csomagtartó volt rajta.
Vettem utána egy maxi robogót. Nem bántam meg. Hátizsákomat bedobom ülés alá és már mehetek is. Lámpánál nem kell azon aggódni, hogy lefulladok, de az unalmas váltogatást is megspórolom.
Tehát városban a robogó a legjobb.
Persze nem minden tejfel; a hétvégi erdei kiruccanásoknál valamivel kevésbé élvezetes, meg a 90-es tempónál már nem ártana nagyobb stabilitás, illetve a szélérzékenysége sem elhanyagolható. Valamit valamiért. Én már biztos nem váltok vissza (max második motornak vennék hagyományos motort).
50-es gépekkel a sógorom jár. Neki régebben egy Gilera Runner volt. Nekem ez tetszett; elég nagy, befér ülés alá ez meg az. Most egy Yamaha Aerox-ja van. Ez jobban megy, de kisebb. Mindkettőt tudom ajánlani.
Nekem is volt simsonom de nem vált be.
Évek óta robogóval járok, napi kb 20km-t megyek vele de úgy hogy oda-vissza és 1-2szer már 40-50km távot is egyhuzamban, majd még aznap haza ugyan ennyi volt.
Nekem Malagutim van. Nem tökéletes a robogóm de motorikusan nagyon megbízható. Kb 80-100-at érhet és ezért a pénzért egy megbízható olasz blokkos robogót kapsz.
Alkatrész az internetről rendelem, amit cserélni akartam rajta azt mind megtaláltam a neten. Kapott új gumit, légszűrőt, gyertyát, szíjat, görgőket, fékbetéteket. Saját magam szervizelem.
Bátran ajánlom a robogókat. Könnyű karbantartani, szervizelni, az alkatrész se drága és ha később megválnál tőle akkor találsz is rá vevőt.
Egy normális váltós 50-es (Senda, RX50 DT 50...)180-250ezer használtan és ha később eladnád akkor örülsz ha egyáltalán felhív valaki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!