Hogyan nyugtassam magam forgalmi vizsga előtt?
Évek óta már gyakorlom az autókezelést. Olyan 6 éve pontosabban vezetgetek autót, most ott tartoo hogy az oktató szerint nagyon jól vezetek meg sokkal de sokkal gyengébb képességűek leszoktak vizsgázni, én meg most már 3-szor megbuktam egy hajszál figyelmetlenségen az idegeskedés miatt.
Nektek hogy ment a dolog?
Gondolj arra, hogy már nincs miért izgulnod. Pontosan tudod, hogy hogyan zajlik a vizsga. Nem ismeretlen a helyet.
Ne gondolj arra, hogy ott van mögötted a vizsgabiztos. (Bár nálam pl. az volt, hogy a vizsgáztató sokkal kedvesebb volt, mint az oktatóm, úgyhogy tőle egyáltalán nem is féltem :))
Csak a vezetésre koncentrálj. Gondolj arra, hogy nem vizsgázol, hanem egyedül vezetsz már a forgalomban.
3: 2 perc???
Ez nem semmi. Nagyon siethetett valahova a vizsgáztató :D
Bízz a szerencsében..nincs jobb ötletem.
A biztos is ember...Ha látja, hogy jó a járműkezelésed, megadtad a jobbost is, nem mentél bele a pirosba, minden esélyed megvan...esetleg nem árt a gyalogátkelő előtt szépen kulturáltan megállni...vagy kerékpárost nem leszorítani..
máris megvan a jogsid.
na, sok sikert, járj szerencsével!
én veled vagyok! sőt, látatlanban átengedtelek!ezt teszi majd a biztos is..
Mi miatt buktál meg 3x?
Apró figyelmetlenség miatt nem buktatnak, ha meg olyat vétesz, akkor nem is megy annyira jól a vezetés.
Nekem hogy ment a dolog?
Nagyon sok órával és még több munkával. Jelentősen túlbiztosítva. Úgy, hogy az oktató szerint közel sem kell a vizsgán annyit tudni, mint amit órákon csináltunk.
De tudta, hogy majrézok, így amíg ez a túlbiztosítás nem volt meg, addig nem jelentett vizsgára.
És igen, elizgultam. És ugyan egy garast nem adtam volna azért már az első 10 perc után sem, hogy sikerülni fog, sikerült :D
Talán ami a legfontosabb, hogy a vizsgabiztos az első 500 méteren már eldönti, hogy tudsz-e vezetni. Vizsgaközpontból/tanpályáról elindulás. Mire az ember kimegy a kapun, max még 2 kanyar. A vibi pontosan tisztában van ennyi idő alatt azzal, hogy hibapontok alapján meg fog-e buktatni vagy sem. Onnantól tényleg csak arra kell figyelni, hogy biztonságos legyen a vezetés és ne véts a kresz ellen.
Nagyon sok múlik a vizsgáztatón. Nálunk van olyan, aki a legapróbb hibáért is megbuktat, semmi jóérzés nincs benne. Rettegve mondja ki mindenki a nevét a városban :D
És van olyan is, aki normális, azt nézi, hogy tudsz-e vezetni, érzed-e az autót, betartod-e a szabályokat, mennyire "érzed" a forgalmat, hogy mások is vannak körülötted, nem csak te létezel. Az ilyen vizsgáztató nem fog megbuktatni azért, mert nem pont 90 fokos szögben parkoltál be. Vagy mert nem a tábla vonala előtt lassítottál le x km-re, hanem csak utána 2 méterrel.
Első bukás egy busz miatt volt. Egy nagy csuklós busz bent állt egy buszmegálló öbölben, előtte, mögötte parkoló járművek. Mivel végig ott álltak a parkolóban az autók ezért nem.is figyeltem annyira rájuk. Aztán mondja a vizsgabiztos hogy az a busz indexelt, megbuktam.
Második vizsgabiztos egy másik volt, az rendes volt, mikor bementünk a parkolóban akkor ő már mondta hogy látja is a megfelelő helyet, én is pont azt néztem.csak gondolkodta.hogy megfelelhet e, de akkor bebizonyosodott hogy jó lesz. Aztán bementünk nagyon forgalmas helyre rengeteg parkoló autó minden fele, biciklisek is gyalogosok is, és voltak keresztező utak, amelyek egyirányúak voltak, én irányomból lehetett behajtani, és a vb szerint kettőbe is nem néztem el, és hogy jöhet arról biciklis és akkor elsőbbsége van, pedig benéztem mert láttam higy egyirányú utcák. De szerinte nem. Aztán visszavezető úton végig dicsért hogy milyen jól teszem veszem az autót meg stb stb de meg kell hogy buktasson. Szólt hogy nézzek be a kereszteződésbe, fejemet is megtekertem holttéren is átnéztem és azt mondta hogy nem néztem be. Harmadikra az vopt megint a vb aki először. Aztán erre egyik kereszteződésnél megálltam, ugye lehúzódtam a padka széléhez, így tanultuk, hogy a biciklisek ne jöjjenek be jobbról mellénk. Aztán volt egy 30 centi biztos a padkától, gyakorláson mindig úgy csináltam.hogy kinyújtottam.a kanyar ívet, nem kezdtem.el egyből kormányozni. Most is így akartam és ez meg belefékezett. Gyakorláson soha egyszer nem fékezett bele. Pesig ugyan így csináltam. És nem fékezett bele, nem is szólt semmit sose. Most meg belefékezett aztán mondja hogy nem tudta hogy mi a tervem.
Az 1. tök jogos. Nálunk órákon is nagyon rámennek arra mindig, hogy nagyon kell figyelni a buszokra.
A 2-at nem értem. Velem ilyen szerencsére nem volt. De nem értem, hogyan mondhatja valaki, hogy nem csináltál meg valamit, amikor megcsináltad. Oktatómmal órán volt ilyen, hogy mondta, hogy nem néztem valahova, mondtam, hogy néztem. Erre mondta, hogy akkor nézzek feltűnőbben, nehogy félreértés legyen ebből a vizsgán.
3-at egyáltalán nem értem :) Nem értem én sem, hogy mit akartál. Most mi köze van annak, hogy meddig engeded ki kanyarban, ahhoz, hogy közel álltál a padkához?
Ja a 2-es még azt írta a papírra, hogy jobbkéz szabály. Ezt írta a megjegyzésbe.
A 3.-at lehet nem fejeztem be, tehát azt hitte az oktató, hogy megfogom padkázni a járgányt a hátsó kerékkel. De nem akartam olyan szűken fordulni. Tisztában voltam a dolgokkal. A vb nem is foglalkozott vele hogy milyen távolságba van a padka, csak belenyúlt az oktató és akkor egyből bukás. Ott mikor lefékezte az autót az oktató akkor kinyitotta az ajtót hogy milyen közel van a padka. A vezető ülésből kényelmesen láttam még a földet a padka meg az autó küszöbe között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!