Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Passat B6 2. 0 PD TDI DSG...

VW Passat B6 2. 0 PD TDI DSG váltóban az olajat mennyi km-enként érdemes cserélni?

Figyelt kérdés
Gyárilag úgy hallottam 60 ezer, de ha felesleges 60 ezrenként cserélni akkor azt jó lenne tudni. Esetleg tulajdonos vagy hozzáértő autószerelő véleményére lennék kiváncsi.
2015. júl. 22. 09:10
1 2
 1/14 szántóvető ***** válasza:
100%
offolni fogok mert sem tulaj,sem hozzáértő nem vagyok.olyan nincs hogy felesleges olajcsere.tényleg 60e/48 hónap a gyári csereperiódus.de semmibe nem kerül emailt írni egy márkaszerviznek(vagy bemész egybe ami épp útba esik,)valószínűleg válaszolni fognak.
2015. júl. 22. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
a gyár által megadott olajjal,vagy legalább azzal megegyező minőségű olajjal,vagy jobbal kell feltölteni a megfelelő szintig.a km-t nem szabad túllépni, inkább előbb cserélni.a lekopó fémalkatrészek károsítják a mozgó alkatrészeket,főleg a csapágyakat.neked sem mindegy mennyit megy el a váltó költséges javítás nélkül.
2015. júl. 22. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Első kommenté a pacsi!
2015. júl. 22. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

"de ha felesleges 60 ezrenként cserélni akkor azt jó lenne tudni."

Ha csak három évig akarod használni akkor felesleges, majd a következő tulaj szív vele... xDD


Ha a gyári előírás max 60 000 azt érdemes betartani - bár én eddig sem engedem el a sajátomat, igaz az nem DSG.

2015. júl. 22. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Cáfolnám az előzőt! Konkrét példa velem esett meg. Mikor megvettem a kocsim, épp 280000kmrrel volt a csere után. Céges kocsi révén nyomonkövettük. Kérdezgettem okosokat mit tegyek vele. Funkciónálisan tökéletes volt. Lebeszéltek róla mert tendencia, hogy olajcsere után megy tönkre a váltó! Beleraktam még 50-et, mikor egy csapatásnál odacsapjtam a deknit és kilyukadt. Szerva itt mese nincs, dekni le. Hegesztő haver ingyen meggyógyította nagyon profin és még egy élvédőt is kaptam rá. Rendeltem hát olajat 23-ért. Volt otthon 20l készentankolás alkalmával készített keverék pémium benzin és ugyszint dízel, mosni jó lesz. Acél dekni alján három pár mágnes acélport gyújteni mint a süni úgy néztek ki. Dekni tisztán vissza benzines gázolajjal háromnegyedig töltöttem és a kocsi tetejébe kapaszkodva ráztam az autót kis idő mulva megint remélve, hogy leoldja a lerakódásokat. Folyadék le dekni le, dekni alján finom fogács. Örülünk. Ezt már a friss olaj nem látja. Dekni alján maradt 8dl körüli régi olajat, ami nem folyt ki a lyukon, tölcsérbe helyezett 3 rétegű papírörlőn megszűrtem, összekevertem a benzinolajjal majt az ismét tiszta dekni vissza keverék ismét háromnegyedig tölt. Indít D, 3métert megy, majd vissza akna. Ismét leenged, dekni le, már majdnem tiszta volt az alja és a fojadék is . Meg akartam Mégegyszer csinálni, de a fa.. az! Ja? Az olajszűrőjét is minden alkalommal mostam. Azóta ismét szeltem az utakat, már vagy 15-20 ráment és jó! Sőt a friss olajjal csendesebb lett, jobban húz, finoman a vált és hamarabb. Nesztek rébuszok!
2015. júl. 22. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Mindez egy robotizált autómata váltóval műveltem.
2015. júl. 22. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

"Cáfolnám az előzőt!"


Ezzel mit sikerült megcáfolnod mesélj? :D

2015. júl. 22. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Nagy cigit tekertem...
2015. júl. 22. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Érdekes, mert szerintem pont azt sikerült alátámasztanod, amire én is utaltam ( illetve többször leírtam már ).


Az átlag automatában nem cserélnek olajat, mert nem előírás. A legtöbb - használat és konstrukció függvényében- 230-350 000 között letérdel. Ennek az oka, az általad is leírt nagy mennyiségű az olajtérben felhalmozódott fémtörmelék. Te valahol 330 000km környékén átmostad a váltókartert? Szép mentés volt, kérdés sikerült-e az egész váltót átmosni. Nem tudom milyen robotizált automatád van, de majd egyszer kérdezz meg egy automata váltó szerelőt - aki újít fel konvertert is - hogy mit művel a konverterrel a nagy nyomású fémtörmelékkel telített olaj, vagy majd nézz meg egy szétszedett szeleptömböt.


Céges autó volt a tied, azt nem írtad cseréltek-e benne váltóolajat. Ha előírás a gyártónál az olajcsere, akkor azt meg is csinálják márkaszervizben - bár akkor fém törmelék nem lehetne a váltókarterban - és akkor a váltó sokáig jó egészségnek örvend.


Most a váltódban kb 350 000km lehet a leírásod alapján, ez pont annak a felső határa környékén van, amit az automaták olajcsere nélkül is átvészelnek. Ez még nem zárja ki, hogy 380 000-nél beleszaladsz egy minden előzmény nélküli szeleptömb cserébe, ami anyagárban is majd két kiló. Mi a garancia arra, hogy a szinkronok nem koptak már meg amik ezután huncutkodni fognak? ( mert a mesterségesen sűrített olaj egy darabig ellentételezni tudja ).


Maradjunk annyiban, hogy te nem megcáfoltad amit írtam, hanem alátámasztottad. Saját tapasztalattal támasztottad alá az automataváltók egyik legnagyobb problémaforrását, az olajcsere elmaradásának következményét, a nagy mennyiségű finom fémpor felgyülemlését.

Reméljük sikerült megelőznöd komolyabb zsebbenyúlós problémákat, bár ebben én a leírás alapján nem hiszek. De azért remélem szerencsével jársz és sokáig boldog tulaja leszel a robotizált automatának.

2015. júl. 22. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Néhány dolgot nem írtam le. Az autómba 820000 km van és tiptronic váltó. Nem ránt váltásnál sem mikor indul és valahol 95 körül lezárja a hidrokupungot. Gázadásra oldja, a szekvenciális rész is működi, vezérlést is vált, viszont van egy érdekes hangja. Huzatás után gázelvételkor elnyújtutt surrogó hangot ad. De íg is vettem.
2015. júl. 22. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!