Yamaha dt 80 motor membrán hiba, hogyan oldjam meg?
Annak a membránnak a szerepe, hogy a 2T motor elősűrítését segítse.
Úgy működik, hogy szíváskor a lemezek a porlasztófelé lévő nagyobb nyomás hatására kinyitnak és beáramlik a keverék. Majd amikor a dugattyú lefelé mozog (elősűrítés) akkor nő a nyomás a forgattyúsházban és már el is zárt a membrán.
Tehát az, hogy kivéve a helyéről látsz egy kis nyílást nem jelnt problémát, mivel egy kis nyomáskülönbség hatására már odapréseli a helyére a lemez végéket. Ha szemmel láthatóan görbe valamelyik akkor azt érdemes kicserélni, még akkor is ha finoman visszatudod görbíteni, mivel anyagában, meggyengül. Ha valaki azt korábban nem piszkálta, akkor magától nem görbül el. Az én tapasztalatom az ezzel a membránnal, hogy a honda diomba vettünk egy utángyártott taiwani vackot, mertvalami nem volt rendben a motorral és hibát kerestünk. Nem ez volt a baja, de bent hagytuk. Miután meglett a hiba, a motort ezzel használtam pár ezer kilómétert egészen addig, ameddig meg nem állt alattam a város közepén. szétszedtem a motort és kiderült, hogy a három lamellából az egyik eltört, amit a motor szépen benyelt. szerencsére megúsztam egy kipiszkálással, mert semmi reszelék nem tört le róla, csak simán elrepedt és forgott párat. Mondom mégegyszer ez egy "új" utángyártott alkatrész volt, amit senki nem pisztergált, a motor nem fúrt meg egyebek. Utána visszaraktam a kb20 éves gyárit, ami azóta tökéletes. Amikor szétvolt szedve kipróbáltuk 2 lamellával, baromi nehezn, de beindult, de az első gázra lefulladt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!