Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW E46 320D-vel van valakinek...

BMW E46 320D-vel van valakinek tapasztalata? Mennyit futnak el (nem a tekert órásokra gondolok), nyűgjei stb. Személyes tapatalat érdekelne, mert nem sok jóot mondanak, de természetesen csak olyanok akik csak "hallották".

Figyelt kérdés

2015. máj. 25. 22:04
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Akik hallották azok is hallották valahonnan :D


Attól függ melyik 320d-re vagy kíváncsi, a 136 lovas adagolósra vagy a 150 lovas CR-re. Az első 300 000-nél nem kellene komolyabb gondnak lenni, de azon már biztosan túl van mind.

Voltak ott pillangószelep problémák, de tuti már mind ki van herélve :D

Olyan borzasztóan nagy problémákat nem hallani róluk.


A kombik csomagtérajtaja hajlamos rohadni és egy két autónál már az ívek és az ajtó alja is megindul.

2015. máj. 25. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Hát pont ez az. Eddig majdnem minden autóm előtt ilyenekt mondtak, de mindig rácéfoltam. Csak eddig benzineseim voltak, így a traktorokhoz nem értek. Most gondolkodok egyen.


Egyébként a 136-os.

2015. máj. 25. 22:54
 3/18 anonim ***** válasza:

A benzines az más világ. Anno ( és most is ) aki megveszi az új BMW-t annál van korpa, és azért vesz dízelt mert olcsón akar sokat menni. Aki nem - vagy nem számít - az benzinest vesz újonnan.

Ezek az első gazdinál hajtva vannak, a második-harmadik már azért veszi mert villantani kell,költeni meg luxus.. :D

Ez az összes prémium dízelre igaz, nem véletlenül mesélik, hogy problémásak.


A 136 lovas adagolós már nem is annyira gyakori, a 150 lovasból sokkal több van. Ezeknél a dízeleknél fontos a VALÓS futás és szerviztörténet ismerete. Nem fog megszakadni a téridő kontinuum és elemeire hullni a világ 317 255km-nél és de vannak bizonyos tervezhető és várható költségek, amik jelentősek és minden dízelnél előjönnek. Egy valós 200 000km-t futott autónál ( amiért elkérnek 1,7-2,3 millió között ) tudod, hogy ennek a bekövetkeztéig még van 80-150 000km-ed és utána nagyszerviz. Vagy egy valós igazolt szerviztörténetű 328 000-ret futott autónál lehet látod, hogy 290 000-nél volt kuplung és lendkerék csere..

Vagy egy ismeretlen előéletűt megveszel és vagy bemákolod vagy az első 1,5 évben belelocsolsz fél millát .


És itt jön a magyarember faktor, aki mindig olcsóbban tud jobbat venni, aminek az az ára, hogy elég csúnyán át van qrva a burájuk.


Egy igazoltan keveset futott dízel E46 az drága, de tudod, hogy nem fog letérdelni az adagoló, a kuplung/lendkerék még bőven bírja és a turbóval sem lesz gond ha ésszel használod a kocsit.


Ezeket tarts szem előtt és akkor nem fog a dízellel sem meglepetés érni. Az ilyen 900-1,3 milla közötti dízelek felejtősek.

2015. máj. 25. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

Traktor? Hát akkor ne vegyél dizelt, járj benzintemetővel.

Amúgy egy barátomnak van egy 136 lovas, neki 360 ezret mutat az óra. Az autó tökéletes, nagyon jól megy, igaz a fiú rendben is tartja sokat költ rá, viszont a motoron eddig csak turbócsere volt (több mint két éve megvan neki). A belseje is szinte újszerű, nincsenek nagy kopások. 500 ezret biztos elmegy, de ilyenkor már biztos beugrik valami drága alkatrész, turbó, lendkerék, stb. De ezek olyan dolgok, amiket egy dizelen cserélni kell, és utána még rengeteget elmennek.

2015. máj. 26. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

John_McClane nem vitatkozni akarok, de mi lenne, ha a használt BMW-ket, és Audikat és Merciket senki nem venné meg (ha nem akarna senki sem villogni velük)? Valakinek csak meg kell vennie a használt autót, legyen az bármilyen gyártmány és legyen azzal bármilyen célja, ez is mozgatja a gazdaságot.

Szerény véleményem szerint inkább kötelezően az villog ezekkel az autókkal, aki újonnan megveszi őket és 3 év múlva ismét egy újat vesz, mert egy 3 éves autóval nem lehet virítani bizonyos körökben.

Sokan azért veszik meg ezeket használtan, mert ki akarják próbálni hogy milyenek. Aztán vagy csalódnak vagy nem.

Ha megvesz egy 320D-t 200e km-el, amiben van valós 500e km, annak csalódás lehet a vége. De a kérdező elméleti síkon olyan dízel BMW-t feltételez, amely valóban nem futott még olyan sokat (max 200e) és gondolom mellé még olcsó is. Akkor biztosan elmegy még 2-300 ezret, de nem garantált, hogy nem lesz valami fontosabb alkatrész cseréje. A másik, hogy a valóban viszonylag keveset futott autó és az olcsóság valahogy nem fér össze. Még mindig közelebb van a megkíméltek (E46 320d) ára a 2 millióhoz, mint az 1-hez. Ami az 1 millióhoz van már közelebb, az egy széthajtott autó.

Ha a kérdező nekünk nem hisz, arra van a népítélet [link]

Az írások szerint benzinesek egyértelműen biztonságosabb vételnek bizonyulnak, mint a dízelesek, de nem akarok belemenni egy benzin vs. dízel vitába.

2015. máj. 26. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Igazából arról van szó, hogy láttam egy olcsót 300e km-rel. (valósnak tűnik, mert szebb állapotban van mint a benzintemetőm valós 270-ezerrel.) Láttam 1-2-t amit 120 és 200 ezer között mondanak, de rendesen le vannak gatyásodva. (kopott kormány váltó pedálok turbo stb.)


Egy ismerősöm merciben meg audiban utazik, ő 400-500 ezreket tett eddig ezekbe. BMW tapasztalat nincs, csak nekem benzines, ott nagyon elégedett vagyok.


Na most ha ezt a 320-at le tudom alkudni 2000 eur-ra, még ha turbót kb 400eur-ért bele kéne dobni, (bár egyelőre jónak tűnik), majd elmegyek még 150-200 ezret aztán kuka, akkor már jó voltam, mert most havi 1400km-t utazok V8-cal, ami annyira már nem gazdaságos.


A szerelőm a 330-at preferálja(szerinte a 320 nem a legjobb), azokat tényleg látok hirdeve 500 e km-rel is, de az árfekvés is megfelelően magasabb. Meg ritka mint a fehérholló.

2015. máj. 26. 15:31
 7/18 anonim ***** válasza:

A legjobb facelift előtti példányt mostanában Németországban eddig 2000-es évjáratban láttam, pár méterrel volt 200e km előtt, 2000-es évjárat és 3000 euróért akarták adni (szerintem amúgy tekert órás volt, hiába Németországban árulták). Namost ennyi már nem sok pénz és nem akartak engedményt tenni, mert nem szeretnek sokat engedni ennyiből. Magyarországon is ugyanennyibe kerülnek tökéletesen ugyanolyan példányok és nem kell regadót fizetni.

Ha munkásautónak, dolgozni kell, és a végén a cél az autóbontó lesz, akkor egy TDI Passat jobban beválhat, nagyobb benne a hely.

Van ennél olcsóbban is a hirdetésekben, de azokat 100% hogy csalók adják fel várva valami ingyenebédre váró balekra.

A beltér állapotáról meg annyit, hogy elég megnézni ennek a valós 400 ezres volvónak a váltószoknyáját: [link]

Amiben 400e km van és jó állapotban van a beltér, abban az autóban cserélve voltak a beltérben a kopott dolgok, bármi lehet, kormány, váltószoknya és gomb, burkolatok, fogantyúk, üléshuzat és tömés felújítva, ezek filléres dolgok főleg nyugaton.

2015. máj. 26. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Kintre kell napi 80 km-re. A tdi-vel az a bajom, hogy ezek a motorkigazából német viszonylatba kell, gondolkodtam én is a TDI-n de golfban, mert nagyautóm van, ha hely kell. Viszont a TDI motorokra maajdnem 600 eur az adó, míg egy zöld plakettes dieselre (partikelfilterrel az ójabbak megkapják) 300 környékén van. A maradékot meg inkább alkatrészre vagy jobb olajra költeném.
2015. máj. 26. 18:25
 9/18 A kérdező kommentje:
Ok, persze a kis biszbaszokat érdemes cserélgetni, de kormányt (légzsákosat) meg ülést már nem biztos olyan jó buli ilyen árnál. Egyébként az hogy németeknél van, óratekerés ügyileg nem jelent semmit. Annyi tekertet láttam itt, hogy korábban el sem hittem volna. A legutóbbi 316-os amit láttam 120e km-rel, minde műanyag szét volt kopva. Volt már autónk (ford) amit újonnan vettünk és mi hajtottuk le 200e-ig, na abban nem voltak szétkopva a dolgok.
2015. máj. 26. 18:30
 10/18 anonim ***** válasza:

"John_McClane nem vitatkozni akarok, de mi lenne, ha a használt BMW-ket, és Audikat és Merciket senki nem venné meg (ha nem akarna senki sem villogni velük)? Valakinek csak meg kell vennie a használt autót,"


Nem is kell, lehet nem voltam elég egyértelmű. Az új prémium autót az veszi, akinek telik rá és olyat szeretne. A használtat is meg kell venni valakinek, de van egy jelentős réteg aki "rongyrázásra" veszi ezeket az autókat, mert villantani kell, hogy mekkora vállalkozó vagy jampi vagyok és van lóvé. És ez a réteg általában elfelejt költeni rá, mert arra már nincs, használja, lelakja eladja veszi a következőt. Egyáltalán nem mindenki ilyen, de bizonyos prémium márkákat választók között sokkal gyakoribbak, mint más márkáknál. Ilyen a dízel 3er, 5er BMW-sek egy rétege is ( de ugyanez megvan az Audinál is, BMWnél is stb..) Nem mindenki - a kérdező sem ilyennek tűnik - de azért nincsenek kevesen. Én is ismerek személyesen pár ilyen arcot, fullos E60 530d de az elmúlt 2,5 évben olajat nem cserélt benne, kozmetikát csak akkor látott amikor elgurult előtte... Motor, futómű romokban, de neki kell a fullos 530d mert ő a Jani! :D


Az E46 ma már nem tükrözi azt, hogy van zseton, de volt egy korszak amikor még újnak, vagánynak számított. Menő volt megvenni és kidobni a White Angelben a BMW kulcsot.. Na a sok olcsó dízel E46 ezeket az arcokat (vagy egy részüket ) jó eséllyel megjárta..


Azért is tanácsoltam keressen normálisat, mert az E46 nem rossz autó, vannak belőle szépek, megkíméltek, tényleg keveset futottak, csak ezt meg kell fizetni. Akkor ő is belép azoknak a táborába akik azért vesznek ilyen autót mert tetszik nekik, kipróbálnák és ha jót választ akkor nem fog csalódni és boldog BMW tulaj lesz :)


Nem általánosítottam, nem mindenki surmó aki használt dízel BMW-t vesz, de vannak azért bőségesen.


</OFF>


Nem tudom a VW TDI-ből ki kapott, ki nem kapott DPF-t, VWban nagyon nem vagyok otthon. Viszont a DPF-fel is az a gond, mint a dízelek többi zsebbenyúlós alkatrészével, hogy véges az élettartama és nem olcsó a csere. Egy új DPF valahol 500-1000 euro között van ( bár biztos lehet okosítani olcsóbban is ). Erre sem árt figyelni.


A beltér csere-bere is jó buli. Törött angol autókból fillérekért megvan egy renoválás :D


6-8000 eurokért dobálják azokat az E46-okat, amikben jó eséllyel valós a 200k km körüli futás. Ha 2000-re alkudva kifogsz egy valós 300 000-ret futottat, még az sem rossz volt - a futás 4 helyen van tárolva, érdemes leellenőrizni, nem mindig írják át mindenhol .

2015. máj. 26. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!