Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tapaszalt autósok! Milyen...

Tapaszalt autósok! Milyen tippeitek vannak, hogy az autó hosszú élettartamú legyen? Gondolok itt fék, kuplung, fogyasztás, motor kímélő módszerekre, közlekedési taktikákat.

Figyelt kérdés

2015. máj. 16. 21:25
 1/8 anonim válasza:
Jó üzemanyag.
2015. máj. 16. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 veterán vas ***** válasza:

Mindent rendeltetésszerűen, és a gyári előírásoknak megfelelően használni.

Ennyi. :)

2015. máj. 16. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

-fék: lehetőleg minél többet motorfékezz, vagy csak simán hagyd gurulni az autót (ez a fogyasztásra is kedvező hatással van). Kereszteződésnél sem utolsó percben nyomj satuféket, hanem előrelátóan, csak éppen finoman érj a fékhez ha muszáj.

-kuplung: ha sokat motorfékezel a visszaváltogatós módszerrel, akkor bizony a kuplung kopik, szóval én azt ajánlom (és igy csinálom), hogy ne váltogass vissza. Pirosnál vagy ha bármiért meg kell állni, ne állj benyomott kuplunggal, mert nagyon öli, akár 5 másodpercre is dobd üresbe. Ne csúsztasd ha nem muszáj, és ne indulj túl nagy gázzal.

-Fogyasztás: motorfék, és előrelátás, azaz ne gyorsits, ha tudod hogy jön a kanyar. Tévhit, hogy ha finoman gyorsitunk, akkor kevesebbet fogyaszt az autó, nos ez hülyeség: lépj oda neki rendesen ha gyorsitasz, igy nem kormolódik el a motor, és ha hamar eléred a kivánt sebességet, akkor a fogyasztás is jobban jön ki. Városban ne erőltesd 5-ben, inkább 3-ban, 4-ben menj, fogyasztani nem fog többet mint 5-ben, de ami a lényeg, sokat teszel az autóért ezzel.

-motorkimélés: tankolj nevesebb kutaknál, ne sz*r üzemanyagot. Ne padlógázolj ha nem muszáj. Alacsony fordulaton soha ne erőltesd. És ami a legfontosabb: max 15 ezer km-ként cserélj olajat, a legjobb ha 10 ezrenként.

2015. máj. 16. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Fék: lassú, fokozatos lassulás ha lehetséges

Kuplung: ne versenyző módjára vezess de ne is csúsztasd sokáig. Motorfék helyett üresbe tedd. Lámpánál főleg.

Fogyasztás: ne pörgesd agyon, de ne is menj 5.-ben 40-el. Benzines autókat 2500rpmnél el lehet váltani

Motor: hidegen ne gyilkold, tartsd karban.


Tömören ennyi.

2015. máj. 16. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 schocko ***** válasza:

-fék-nem számít, nagyon olcsóak a betétek, s egy kis kézügyességgel bárki kicserélheti őket, a tárcsákat szintúgy


-fogyasztás-gázos autót kell hajtani, akkor nem számít


-motorkímélő módszerek-hidegen ne húzassuk az autót, legalább 10000 kilóméterenként olajcsere, minden másodiknál szűrőcsre is, levegőszűrőt szintén cserélni (filléres költség)... japán autót kell venni, azoknak jó motorjaik vannak...


-közlekedési taktikák-vagy spórolsz, vagy élvezed a vezetést- mindkettő pártolható...

2015. máj. 16. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Megfelelő olaj, jófajta benzin(nem feltétlenül a prémiumra gondolok). Hidegen kíméled, nagy igénybevétel után hagyod 1 percet járni leállítás előtt, pl. autópálya. Sok város mellett legyen néha autópálya.

Esetleg állófűtés, fűtésgyorsító, karter(olaj elő)melegítő, hogy elkerüld (lerövidítsd) a téli hideg üzemállapotot.

Előrelátás, felesleges gázadás, fékezés elkerülése.

Hidegen 2000-2200RPM(benya) körül, kis nyomatékigénnyel közlekedj. Ne töltsd tele a tankot. Első katt, és ok.

Olaj+szűrő 10E-ként. Gépkönyvben a szabvány. Ne spórolj rajta. Tecsós olajat mellőzni!

Semmiféle csoda nanó adalékot ne használj!

EGR-t ne dugózd, cseréld, ha szar!

Sportlégszűrök, sportlégbeömlőket mellőzd!

Esetleg az adagolási... térképeket be lehet szabályoztatni, optimalizálni. NEM CHIPTUNINGOLNI!

Klímát hetente kapcsold be pár percre, hogy a gázban lévő olaj végigjárja a rendszert.

Lámpánál lehetőleg kiengedett kuplunggal, üresben várakozz. Kinyomócsapágynak nem tesz jót az ellenkező metódus.

Váltásnál illeszd a fordulatokat. Kb. tudd, milyen "előfordulatra" lesz szükség. Ezzel a kettőstömegűt, váltót kimélheted.

Motor indítás, leállítás mindíg benyomott kuplunggal.

Kátyúkba soha ne fékezz bele, csak ha vészhelyzet van! A fékhatás miatt fellépő súlypont áthelyeződésből adódó rugó összenyomódás miatt kevesebb lesz a maradék rugóút, így fel lehet koppintani, plusz a szilenteknek se tesz jót!

Asszem ennyi.

üdv

2015. máj. 21. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Előző.

Az illesztett fordulattal történő váltás még kíméli a kuplungot, nyomaték-, motorbakot!

Mindig figyelj a hangokra! Ha lehet, dugj rá egy OBD olvasót Torque-kal(android). Vízhőfok, hengerfej hőfok, fontosabb adatok trendszerű elmozdulásai már előre jelezhetnek ezt-azt.

Ha piros, hibajelző lámpa vagy olajnyomás lámpa van, mielőbb állj félre, majd azonnal állítsd le a motort!

üdv

2015. máj. 21. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 veterán vas ***** válasza:

Fúúú #6-7, Isten vagy!

Gondolom ülsz a kommersz öltönykédben egy légkondis irodában, és naprakész vagy a világhálón fellehető tudományos kutatásokról, amik a optimális gépjárműhasználattal foglalkoznak.

Szerintem nem erre az adathalmazra kíváncsi a kérdező, csak néhány hasznos ötletet vár a mindennapi autózással kapcsolatban.

2015. máj. 22. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!