A Kresz szerint a legjobb fogyasztás érdekében a max. Ford. Szám 2/3-ánál kell váltani. Be volt rúgva, aki ezt kitalálta?
Próbaképpen töltögettem ki neten Kresz teszteket, kíváncsi voltam, hogy átmennék-e most is. Volt több hülye válasz is, ami teljesen más a gyakorlatban és teljesen más rá a helyes válasz. Egy kérdésen viszont nagyon kiakadtam.
Így szól: a motor legjobb tüzelőanyag fogyasztásának érdekében hol célszerű váltani?
A) a legnagyobb fordulatszám 2/3-ánál
B) - || - 1/2-énél
C) - || - 1/3-ánál
Egyértelműen a C-re tippeltem. Az én kocsimban 8000-ig van skálázva a fordulatszámmérő. Annak az 1/3-a 2666,6, ha elosztom 3-mal a 8000-et. Általában ugye mindenki 2-3000 környékén vált és nekem is már 3000-3500 körül visít, hogy váltsak.
De nem... a helyes válasz az A!!!!!!! Vagyis ha 8000-ig van beskálázva, akkor több, mint 5000-nél kéne elváltanom az okosok szerint... Mikor autópályán megyek 130-140-nel, 5-ösben vagyok, tovább nem tudok már váltani, mert nincs több sebesség, akkor is maximum 4000, esetleg 4500 körül jár a fordulat, de 5000-ig még akkor sem megy fel.
Erre ezek kitalálják, hogy 5000-nél /egészen pontosan 5333,33-nál, mert annyi a 8000 2/3-a/, szinte már a piros sáv közelében váltsam el a legjobb fogyasztás érdekében...
Aki ezt kitalálta, még életében nem indított be egy autót sem.
Oda írtam volna nekik, sorry automataváltós a gépem! :D
Egyébként én is 5-6-nál váltanék, ha gyorsan akarnék haladni.
Ha csak nyugisan ak 3,5 körül
Jah, az elképzelhető, hogy 45 éve más autók voltak, viszont akkor "frissíthették" volna ezt a kérdést, mert a mai világban már elég hülyén fest egy ilyen válasz.
Habár ezen kívül van még néhány kérdés, ami teljesen, mint ahogy a gyakorlatban lenne. Mondjuk nem ez dönti el, ki hogy vezet.
Én már kb. 10-szer biztos kitöltöttem csak úgy unaloműzésként, és a 75 pontból mindig ilyen 55-65 körül értem el, amivel nem mentem volna át. :DDD Egyszer értem csak el 67-et, azzal már átmentem volna.
Szóval kb. 10 próbából 1-szer sikerült, mégis majdnem minden nap rendszeresen vezetek mindenféle gond nélkül.
/Oké, azért az is igaz, hogy sokszor laza hozzáállással töltöttem ki. Teljesen más itthon kitölteni és abban a tudatban, hogy már 11 éve van jogsim és már vezetek is, mintsem élesben a vizsgaközpontban jogsiszerzés előtt állva.../
Most attól függetlenül, hogy sötétségek uralkodnak a fejekben a váltást illetően, a 8ezres fordulatot el is tudja érni az autód? A skálázás nem jelent semmit. Nem az a kocsid max fordulatszáma.
A sebességnél ugyanez, attól, hogy 240-ig van skálázva, nem jelenti, hogy a kocsid tud is annyit.
8000-ig van a fordulat és 220-ig a kilométeróra.
Hogy el tudja-e érni, az valószínűleg örök rejtély marad. :D Elvileg el tudja érni, ha addig van skálázva, gyakorlatilag meg ki tudja...
A piros rész viszont 6000-nél kezdődik, azt szerintem el tudná érni /habár nekem 4500 körül volt a legnagyobb, autópályán/. Ha a 6000-et vesszük a legnagyobb fordulatszámnak, amire még képes, akkor meg inkább a B válasz lenne a helyes, vagyis az 1/2-énél, tehát 3000-nél, ahol általában sokan szokták és ahol nekem is szokott visítani a motor, hogy váltsam el...
Azt hiszem több dolog nem tiszta:
-Hiába 1970-es rendelet nevében a KRESZ, de kb. 3-5 évente frissítik.
-A kérdésnek pedig köze nincs a KRESZ-hez, jó esetben is csak a műszaki ismeretek részhez van köze!
-Lehet, hogy szarul lett megfogalmazva a kérdés, mert ha a legnagyobb teljesítmény leadásának fordulatszámát vesszük "legnagyobb fordulatszámnak", akkor teljesen rendben van a képlet!
PL. adott egy autó 8000-ig skálázott fordulatszámmérő, 6500-nál kezdődik a piros tartomány, de kb. 5500-nál adja le a legnagyobb teljesítményét a motor. Ennek a 2/3 része pedig 3666 ford/perc. Ez eléggé jónak tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!