Miért nincs a kocsikban pontos üzemanyagszint jelző?
Mondjuk úgy, hogy veszel egy '95-ös Renault Safrane-t. A fedélzeti komputer jelzi ki.
De lehet utólag is beszereltetni.
Csak egy példa:
"Ha másoknak szállítok , hogy kérjem el tőlük az üzemanyag árat ha nem tudom pontosan hogy mennyit fogyasztott az autó?
A gyártók miért nem gondoltak erre?"
A személygépkocsikat alapvetően személyszállításra találták ki. Üzemanyag szállítására is megvannak a megfelelő járművek. Ezek ismertetőjegye, hogy a működéshez szükséges üzemanyagot a szállítandó üzemanyagtól elkülönítve tárolják. A szállítandó üzemanyag tartálya pedig olyan, hogy ne sok üzemanyag párologjon belőle (fehér vagy fémszínű a fala, ha lehet, hőszigetelt meg ilyenek). Tehát ne az autógyártókat okold azért, hogy az autókat nem készítik elő olyan feladatokra, amikre nem valók. Vegyél tartálykocsit, ott nem lesz bajod - igaz, azzal nehezebb átjárkálni az ukrán határon, mert hamarabb feltűnik a határőröknek.
Egyébként viszont az autók benzinszintmérőjének pontossága kielégítő a mindennapokban. 20-25 km-enként bele lehet botlani egy benzinkútba, hacsak nem folyamatosan az isten háta mögött közlekedik az ember, a műszer pontossága pedig elég ahhoz, hogy meg tudd állapítani: kell-e tankolnod vagy kitart a következő kútig. Az üzemanyagszállítás pedig más témakör, arra a megfelelő eszközöket, járműveket kell használni. Vagy átfolyásmérővel kell mérni az üzemanyag mennyiségét, esetleg a leeresztett-leszívott üzemanyag mennyiségét kell pontosan megmérned.
Fix km-díj nélkül a kutya nem fog veled szállíttatni.
Ha lesz is átfolyásmérőd, csak arra lesz jó, hogy pontosabban számolhass fogyasztás átlagot.
Senki nem fogja tőled elfogadni, hogy mondjuk ugyanazt a fuvartávot, szállított súlyt egy hét múlva 30%-kal drágábban számlázod, mert "bocs, ma szembeszél volt".
Nem benzinárban, 26 -os! Gázolajjal megy... és nem üzletszerűen hanem ha jó ismerőseim megkérnek akkor nekik! És nem gyakran hanem néha! És igen, szeretnék többet kérni ha szembe szél volt, és szeretnék kevesebbet ha nem volt az! Mert én így érzem korrektnek, tudjátok!
Igaza volt aki az amortizációt is beleszámítaná, egyetértek, de aki átlagárat számolna azzal nem. Ugyanis abban túl nagyot lehet tévedni, mert mondom: mindenféle úton, mindenféle sebességgel megy az autó, fékezések ,megállások, stb..
Ha tudod, hogy:
- mennyit eszik az autód városba
- mennyit eszik autópályán
- mennyit eszik városon kívül
Akkor az átlagárban maximum 1-2% eltérés lehet. Az meg annyira minimális még több 100 km-en is, hogy kutya nem törődne vele.
Szvsz a gond itt sokkal inkább az, hogy te még arra is képtelen vagy, hogy ezt kiszámold...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!