Ti is szoktátok használni rövidebb utakra az autót pl 2-3 km?
Komolyan nem értek itt embereket, vagy lehet csak az én logikámban van hiba, de mondom is.
"Nem állítom le addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot"
Ha leállítod akkor mi lesz. Nem jár tovább a motor, kevesebb súrlódás. Komolyan, adjatok egy érvet az akkumlátor visszatöltésén kívül. Az, hogy a turbóst járatom egy percig hogy visszahüljön itt nem játszik mert direkt hideg motorról beszélünk.
Hogy a kérdésre is válaszoljak, ha kell, 500 méterért is beindítom, de általában 40-50 km-es utak vannak.
És írták már, nem én vagyok a kocsiért, a kocsi van értem. 1 percért nem állítom le, ha tudom hogy annyit kell várnom, de pl. egy közeli vasúti átjárónál nem ritka a több(3-5) perces várakozás, ilyenkor leállítom, akár úgy is hogy még hideg a motor. ujra tudom indítani, és addig se kopik feleslegesen 5 percet.
Nem arról van szó, hogy parázni kell a kopástól, hanem egyszerűen el kell fogadni. Amúgysem az a természetes, hogy egy r=3km településen belül autóval közlekedik az ember mindenhova - ez csak ilyen modernkori aberrált szokás. Az őseink sem indították be ilyen távokra a Ladáikat meg Trabantjaikat, ha nem volt muszáj - mondjuk azok a vasak tényleg tönkre is mentek volna tőle, a mai járgányok azért ezerszer strapabíróbbak, de hosszú távon ezeknek is árt ez az életmód. Ki fogja bírni a gyerek, ha el kell gyalogolnia/buszoznia/bicikliznie az iskolába (legalábbis az elmúlt generációknak sikerült), a dizsiben sem az autód miatt fogsz felszedni csajokat meg a főutcában levő cukrászdába is el tud menni gyalog fagyizni a család vasárnap délutáni programként.
Engem mint gépészetet ismerő embert legalábbis nagyon zavar, ha valaki úgy áll hozzá egy masinához, hogy azért van, hogy kopjon. Nem, nem azért van. Ha tudnának olyan rendszert tervezni, ami kopás nélkül kibírja, akkor nyílván olyat gyártanánk (a már említett elektromos autó). Ha te tudod, hogy neked csak 2-3 km-ekre kell, akkor olyat válassz. De egy autógyárnál sem úgy gondolkodnak a mérnökök, hogy a tulaj majd a WC-re is kocsival fog járni, egyszerűen nem erre tervezik. Az ilyen emberek fejében az él a belsőégésű motoros autó definíciójaként, hogy olyan tárgy, ami elvisz A-ból B-be. Ez igaz is, csak van egy apróbetűs rész, hogy ez a táv lehetőleg 5 és 1000 km között legyen (dieselnél 15 és 1500). Ha kőműves vagy és 20 zsák cementet kell vinned az utca végére, akkor nyílván nem azon fogsz aggódni, hogy beindítsd-e, mert a világ legtermészetesebb dolga lesz és örülsz, hogy nem talicskával kell vinned, elviseli a szerkezet - 100x is, 1000x is, meg még többször is, de ha mint kényelmi személyszállító járműként tekintünk a BÉM-el ellátott autóra, akkor nagyon nem ez a funkciója.
igazan nem akarlak megbantani, de en speciel autogyari tervezomernok vagyok, es pont ezert xarom le hogy kopik vagy nem :)
ezek targyak, azert vannak hogy hasznaljuk oket.
Masik emberek eletszituacioit meg inkabb ne iteld meg, mert nem tudod mi van a hatterben.
"Komolyan nem értek itt embereket, vagy lehet csak az én logikámban van hiba, de mondom is.
"Nem állítom le addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot"
Ha leállítod akkor mi lesz. Nem jár tovább a motor, kevesebb súrlódás. Komolyan, adjatok egy érvet az akkumlátor visszatöltésén kívül."
Az akkumulátor töltése is fontos szempont. Továbbá például, hogy a visszaúton már meleg legyen a motor. Vagy hogy elégjenek azok a savak, amelyek akkor keletkeznek, amikor még hideg a rendszer. Hogy az olaj ne csak a kenési, hanem a tisztító funkcióját is el tudja látni, mert olyan is van neki. Ezért kell rövid távokra benzinest használni, mert az már 3-4 km után üzemi hőfokon van még télen is. Ha menni kell még egy 500m-es kört, a vége felé már minimális az a súrlódás, a többletfogyasztás, de tovább nő motor hőmérséklete, az ideális szintig, ezért jót tesz az autónak.
Tehát ha 2-3 km-t mész az autóval, az mérhetetlen kopás. Ha 40-50-et, akkor pedig megfiatalodik a motor. Értem. Amikor 40-50 km-re készülsz, akkor az első 10 km-en nem is hideg a motor, akkor egyből meleg, ugye?
Ja és az őseink Trabanttal jártak, de nem inditották be rövid távért. Na hát menjünk még visszább, mikor szekérrel, lovakkal, sőt, gyalog mentek többszáz km-s utakra, 0 környezetszennyezéssel, és sokkal költséghatékonyabb is volt. Nem is értem, miért fejlődünk ennyire vissza, hogy autóval járunk.
Az olajsar nem emiatt alakul ki.
A gyakori hideguzem az olaj felhigulasahoz vezet, mivel uzemanyag, viz, valamint kulonfele savas vegyuletek csapodnak ki, es soha nem tudnak elparologni, mert a motor nem melegszik fel. Viszont ha neha elmesz hosszabb utra, az uzemanyag meg a viz siman kiparolog az olajbol. Ezert van egyebkent az a jelenseg is, hogy sokaknal a varosi uzemben nem merheto olajfogyasztas, ha viszont kimennek autopalyara akkor megukrik: nos ilyenkor nem az olajfogyasztas ugrik meg hanem egyszeruen elmegy az uzemanyag az olajbol.
Cserelj evente vagy 15e kilometerenkent olajat (en is azt teszem) es nem kell foglalkoznod se a higulassal, sem az olajsarral, ami inkabb a hosszu ideje nem cserelt, elszennyezodott olajokban keletkezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!