Mennyi kilométerrel szabad megvenni egy autót?
Hát autó és motorfüggő.
Én azért 200.000 felett nem nagyon vennék, mert akármilyen jó is, kopik. És még én is használni akarom egy ideig. De az állapot a döntő. Lehet 50.000 km-rel sz*rt és 190.000-rel hibátlant venni.
Az új trend az autógyártóknál, hogy a kismotoros autók 300e km körül, a nagyobbak 400e körüli futásra vannak tervezve.
Az 1.4-es benzinmotor egyértelműen a kicsi kategória, az 1.6 még nem a nagyobb, de már a kettő között van.
Azt mondjuk tartsd észben, amikor majd megnézed a "38,000 km-t futott" 5 éves autót, hogy SENKI nem vesz új autót azért, hogy ne évi 15-20e km-t tegyen bele! Szvsz arra az esély, hogy 5 éves autót 100e km-nél kevesebb valós km-el vegyél 1:100-hoz.
Csak ötszámjegyűvel, de az is legfeljebb 8-assal kezdődjön. Okos ember nem vesz 100.000 km feletti autót, mer' az azonnal szétesik, sokat kell rá költeni. Inkább megveszi a frankó kis 70-80.000 km-eseket, mert az amúgy is annyira hihető, hogy 8-9 év alatt évi 10.000-et sem mentek vele. Bár mivel minden eladó használtautó idős nyugdíjas házaspáré volt, akik csak templomba és boltba jártak vele, nincs is ezzel semmi gond, biztos nincs átverés benne.
A kilométeróra állása amolyan tájékoztató jellegű adat. Egy szám, ami annyi, amennyit szeretnél. Ha neked 50.000 km-t futott autó kell, akkor 50.000-eset fogsz kapni. Az, hogy 300.000-ről tekerték vissza 50-re, más kérdés, de megkapod, amire vágysz. Magasról le kell sz*rni a számlálóban látható értéket és az autó állapotát kell vizsgálni. Egy egyszerű, szívómotoros 1.4-es vagy 1.6-os benzinesnél nem sok a 120-180 ezer kilométer, még egyszer ennyit elmennek probléma nélkül. Nincs turbó, nincs közvetlen befecskendezés, általában nincs változó szelepvezérlés, nem nagyon van minek elromlania. Néha az EGR-szelep elkoszolódik, azt' annyi. Ha mindent az előírásoknak megfelelően cseréltek rajta, nem játszottak vele autókrosszt, nem terhelték túl és a sérüléseit megfelelő technológiával javították, akkor a motor is ép ennyi futás után, a futómű sincs szétverve és a bódé sem rohad.
Csak ugye ez a futásteljesítmény már rémisztőnek hathat a Zsigulikon és Škodákon felnőtt embereknek (és az ő gyerekeiknek), ezért inkább visszatekerik az órát 100.000 alá, mindent teletaknyolnak alvázvédővel, mert "jaó gondos a tulaj, rendszeresen alvázvédőzteti, hogy ne rohadjon az alváz" (nincs is alváz, az alvázvédő meg gondosan eltakarja az alulról látható hibákat), az utastérben tócsákban áll a szilikon, a motor olajfolyásait meg sterimóval tüntetik el. A hozzá nem értő pedig vigyorogva veszi meg az alig használt, szemre vadonatúj autót és örül, hogy jó bizniszt csinált.
Bármennyivel.
A lényeg az állapot és az előélet!
#4: Ezt nem kioktatásnak szánom, hanem csak gondolatébresztőnek:
A gyári átrozsdásodási garancia majd' minden újabb autóra 10-12 év. Ez azt jelenti, hogy a rozsdásodási folyamat már sokkal korábban is elkezdődik. Nagy tévhit, hogy a gyári alvázvédelmek sokáig tartanak. Még a prémium autóknál is kikezdi néhány év alatt a téli sózás, a felpattanó kövek.
Átment már a kezemen sok autó, újabb és régebbi is. Amelyeken soha nem volt kezelés, azokon megjelent a rozsda már 10 éves koruk előtt. Amin volt, azok 12 éves kor felett se rohadtak. A védelemhez nem csak az alvázvédelem tartozik, hanem az üregvédelem is, azt is jó már 5 év felett megcsináltatni.
Az alvázvédelem nem arra való, hogy a hibákat elfedjék vele. Mégis, kérdem én, milyen hibákat lehetne elfedni egy utólagos alvázvédelemmel, amit a gyári nem fed el? Azt, hogy a gyári alvázvédelem lepattogzott és kilátszik alatta már a rozsdás fém? Vagy hogy nem látszik a gyári alvázvédelem alatt, hogy már el van válva néhány mikronnyira itt-ott a fémtől és alatta már korrodál a fém? Azt jobb bámulni, amikor alánéznek?
Mi jobb? Egy átrozsdált alvázas 10 éves autó, vagy egy makulátlan állapotban lévő alvázú 10 éves, amit 3-4, vagy akár 5 évente lekezeltek?
Eddig minden 5 éves, vagy afeletti autómon az volt az egyik első dolog, hogy alváz és üregvédelem (utána mindenféle olaj és egyebek cseréje).
Az sem mindegy, mivel kezelik, mert a népiesen "rücsinek" hívott bitumenes alvázvédő nem sokat ér, s ezen még ront, ha a rozsdásodó részeket nem passziválják. Vannak nagyon jó minőségű rugalmas bevonatot képező anyagok, de nem is annyiba kerülnek, mint a "rücsi".
Nálam ott kezdődik az igényes karbantartás, ha ezekre is gondol a tulajdonos és olyan dolgokra is, mint az időszakos fékolaj, váltóolaj és egyéb dolgok cseréje, amiket a tulajdonosok 90%-a feleslegesnek tart. Az ismerettségi körömben előszeretettel vásárolnak tőlem autót, mert tudják, hogy teljesen rendbe van téve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!