Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen szempontok alapján...

Milyen szempontok alapján vásárolsz használt autót?

Figyelt kérdés
Mit nézel meg amikor használt autót veszel? Hogy lehet okosan választani?
2010. febr. 11. 13:00
 1/6 anonim ***** válasza:
Nem értem... most azt nem tudod, hogy milyen típust vegyél, vagy azt, hogy ha már az megvan hogyan válassz egy jó állapotút???
2010. febr. 11. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ha van rá lehetőség, egy ismerős autószerelővel kell menni szétnézni. Ő megtudja mondani az autó állapotát, és nem ver át, mint az eladó. Én is így voltam, nézegettem egy autót, az eladó agyon dícsérgette, a azerelő aki velem volt, mondta, hogy a hátulja tropára volt törve...

A kérdésre a válasz, én így csinálnám/tam. Persze azokkal az autókkal, amelyek tetszettek.

2010. febr. 11. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Szakszervíz és állapotfelmérés... Hiába viszel szerelőt, a felszínt látja, de alánézni nem tud, computerre rakni nem tudja, és röntgen szeme sincs. Egy festékmérője mondjuk lehet. 5-20 ezer ft egy fullos állapotfelmérés egy szakszervízben, és ha megkéred őket, akkor ott állhatsz az autó mellett végig, és amikor találnak valamit rögtön mutatják.
2010. febr. 11. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Szerintem mindenképp szemeld ki előtte ami tetszik olvass népítéletet totalcar oldalán utána egy autószerelővel menj el nézesd meg és próbáld ki.

Ilyenkor fura zajokra kell figyelni meg majd az autószerelő tudja.Hogyha megvan akkor vigyétek el a műhelybe és ott nézze át tüzetesen.

2010. febr. 11. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

hogy vásárolok autót. Hmm sehogy de azért segítek hogy tenném


Régi autók (4évnél idősebb, de még nem töltötte be a 20. életévét mivel az alatt már csak nagyjából a restaurátorok vesznek roncsokat hogy kipofozzák.)

Nagyon nagy ütőkártya ha benzines és manuális váltós, és lehetőleg csak 1 pár kerekét hajta.

A benzines motort nem tudod legyilkolni olyan könnyen mint a dízeleket, ha ez mégis sikerült volna sokkal kevesebbért tudod megjavítattni adott esetben mint a dízelt.

Manuális váltó Egyértelmű, olcsóbb, a szerelése kevesebb vele a nyűg.

2 kerékhajtás. A diffik azok amiket egy próbaúton esélyed sincs kípróbálni hogy az most jól működik vagy sem. De elárulom a szerelő se tudja megmondani amíg szét nem szedi.

Sose válassz szerelemből, reálisan tárgyilagosan kezeld az objektumot.

Nézz bele, km óra állás magyarországon semmit se jelent. A szervízkönyv sem.

Több okból. 1 külföldi autónak új szervízkönyv.

2 egy autót 10.000 km alatt is tönkre lehet tenni.

Ha gyanúsan kevés a km, akkor rétegvastagságmérő, kormánykopás, nyomógombok kopottsága, váltókar, majrévas, visszapillantótükör, elektromos ablakemelőgomb. Ezek mindent elárulnak. (ha cserélve volt azt észre kell venni, ezért nem árt ha jól tájékozódsz az adott típusból amit kinézel magadnak).

Legyél szemét, (sz@rrágó) mindenképp köss bele valamibe, keress hibákat (súlyos 100ezer forintokat takaríthatsz meg) Állapotfelmérés evidens (erre ne sajnáld a pénzt) Viszont hála törvényalkotóinknak mindíg ellenőrizd a kocsi teljesítményét (ha 125 kw felett van akkor az bizony komoly hátrány, hisz drágább utánna az adó)


Ha fiatal kocsiról van szó, ugyanezek az átvizsgálási pontok jönnek be. Itt már belekacsintgathatsz a dízelekbe is, de itt szintén nem szabad hinni az órának (4 év alatt 100.000kmet simán lehet menni számolj mindig vissza)

Itt ugyanúgy gonosz vagy, keresed a hibákat, autó alatt autóban autón mindenhol. Alkupozíciót keress, és TÉNYLEG ne nőjön a szívedhez mikor meglátod (ezt megérzik a nepperek és óó ezt már kinézték, így nem engedek az árból mert visszajönnek érte etc etc, felesleges, ha nem tud neked megfelelő árat mondani mész tovább, annyi használtautó van mint égen a csillag)

Szalonautók.

Km óra állás már számít de még mindíg jelentéktelen, itt a festékvastagságmérő és egy másik műhely kell, hogy leellenőrizd mennyire törte össze az előző gazdája. Megint csak gonosz vagy, hibákat keresel, és alku pozícióból mondod nekik az árat.


Alkudozás:

tegyük fel hogy az adott 4 kerekű megtetszik, nyélbe üthetitek az üzletet.


Kavicsfelverődés (mindíg van)

karc, fényezézi hiba netán egy kósza rozsdafolt (főleg suzukikon a csomagtartó szőnyege alatt illetve pereménél)

nos az adott verda mondjuk 4 millió forint. Nem esünk kétségbe POFÁTLANUL közöljük vele hogy egy ILYEN autóért ez biza bitangsok. És mondasz egy pofátlanul alacsony árat. (példának okáért 3.3at) ekkor valszeg a boltos elhajt vagy mond egy 3.8at utóbbi esetben megtört a jég, azaz nyugodtan mehetsz tovább mondjuk 3.5 re vaagy 3.8ért elviszed, de akkor friss műszakival, gumiszettel etc etc (ez nem javaslott, inkább csináltasd magad az a biztos)

ha tovább folytatod a szájpókert a tulajjal vagy a nepperrel akkor nagyjából 3.6 környékén elviheted az autót.

Fontos, hogy magánszemélynél könnyebb Neppernél nehezebb alkudni!

Érdemes azokat a darabokat nézni amiktől gyorsan meg akarnak válni a gazdáik. Ezeket a helyzeteket csúnyán ki lehet használni ha az autó állapota tényleg kielégítő.


Üdv

2010. febr. 11. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Előszőr is mire szeretnéd használni,mennyi utassal,város vagy országut,esetleg vegyes? Ez szerintem már szűkíti a kört.A továbbiakban az előttem szólók tanácsait kövesd.Csak műhely körülmények között lehet korrekt állapotvizsgálatot végezni!
2010. febr. 11. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!