Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet hogy badarságnak hangzik...

Drogster kérdése:

Lehet hogy badarságnak hangzik, de összehozható lenne 2ütemű wankel turbódízel vagy turbóbenzines motor? Vagy ez túl elvetemült fikció lenne? :D

Figyelt kérdés

2015. febr. 3. 22:55
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Na arra kíváncsi lennék :)


Bár gondolom annak is a nagy hibája a rengeteg plusz mozgó alkatrész (az írásod alapján legalábbis arra következtetek hogy van bőven, méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?)

2015. febr. 6. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 Wadmalac ***** válasza:

"az írásod alapján legalábbis arra következtetek hogy van bőven,..." méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?"

Hát, nem több, sőt, kevesebb motoralkatrész, mint egy Otto- motorban, inkább a kompresszió-tömítettség és élettartam, kenések kérdésesek, kb. annyira mint a Wankelben.


"méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?"

Igen. Pont, mint egy vezérműszíj-szakadás egy Otto-motort. :)

2015. febr. 6. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Wadmalac ***** válasza:
Ha működne, vibrációra jobb lenne, mint egy Wankel és ugyanúgy akárhány tárcsát sorba lehetne rakni. Csak még iszonyatosan vázlatos a modellem.
2015. febr. 6. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Ja, azt hittem hogy bonyolultabb szerkezet :)

(4T otto motorhoz képest jóval több mozgóalkatrésszel)


De a Wankel nagy hibája, a nem túl nagy élettartam még mindig ott van.

2015. febr. 6. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 Wadmalac ***** válasza:

"De a Wankel nagy hibája, a nem túl nagy élettartam még mindig ott van."

Hát, ha enyém összejönne, szerintem hasonló problémák lennének. Meg mivel illesztett házban forgó henger-elemek vannak benne, a kokszosodástól, lerakódásoktól szorulhatna.

2015. febr. 9. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Tehát a több kopó alkatérész mellett nagyon érzékeny lenne az üzemanyag és az olaj minőségére is.


Mert ugyebár a jó üzemanyag jól elégetve tiszta. De az olaj mindenképp okoz némi lerakódást.

2015. febr. 9. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 Wadmalac ***** válasza:
Valami ilyesmi. Még van vele gondom, mert igaz, hogy forgómozgású, de ha nem akarom, hogy oda-vissza forgó dugattyúkorongot kelljen használnom (ezzel elveszne a hatásfok-javulás nagyja), akkor két tárcsában kell gondolkodnom, ahol egyik kompresszál a másiknak és vissza, a kettő közt áteresztő résekkel. Akkor erőteljesen bonyolódik a konstrukció, vagyis inkább az ütemhangolás.
2015. febr. 10. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim válasza:
VAN dízel wankel, keressetek rá...
2016. jan. 11. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 Wadmalac ***** válasza:

"VAN dízel wankel, keressetek rá..."

Igen, van. Inkább volt. De sosem vált be, éppen azért amit írtam, kevés a kompresszió. Ezért kompressziónövelésre vagy "two-stage", kétlépcsős wankelt csináltak (első tárcsa csak feltöltő):

[link]


vagy jókora turbóval vagy egyéb feltöltéssel csináltak nagyobb feltöltési kompressziót a nyomáshiány pótlására. Csak ezek mind olyan megoldások, amelyek teljesítményt vesznek el a rendszertől és az összhatásfokot odáig rontották, hogy már nem jobb a hagyományos dízelnél. Sem nyomatékra, sem fogyasztásra.

2016. jan. 11. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!