Lehet hogy badarságnak hangzik, de összehozható lenne 2ütemű wankel turbódízel vagy turbóbenzines motor? Vagy ez túl elvetemült fikció lenne? :D
Na arra kíváncsi lennék :)
Bár gondolom annak is a nagy hibája a rengeteg plusz mozgó alkatrész (az írásod alapján legalábbis arra következtetek hogy van bőven, méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?)
"az írásod alapján legalábbis arra következtetek hogy van bőven,..." méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?"
Hát, nem több, sőt, kevesebb motoralkatrész, mint egy Otto- motorban, inkább a kompresszió-tömítettség és élettartam, kenések kérdésesek, kb. annyira mint a Wankelben.
"méghozzá egymástól erősen függő részek, tehát egy meghibásodása is működésképtelenné tehetné az egész szerkezetet?"
Igen. Pont, mint egy vezérműszíj-szakadás egy Otto-motort. :)
Ja, azt hittem hogy bonyolultabb szerkezet :)
(4T otto motorhoz képest jóval több mozgóalkatrésszel)
De a Wankel nagy hibája, a nem túl nagy élettartam még mindig ott van.
"De a Wankel nagy hibája, a nem túl nagy élettartam még mindig ott van."
Hát, ha enyém összejönne, szerintem hasonló problémák lennének. Meg mivel illesztett házban forgó henger-elemek vannak benne, a kokszosodástól, lerakódásoktól szorulhatna.
Tehát a több kopó alkatérész mellett nagyon érzékeny lenne az üzemanyag és az olaj minőségére is.
Mert ugyebár a jó üzemanyag jól elégetve tiszta. De az olaj mindenképp okoz némi lerakódást.
"VAN dízel wankel, keressetek rá..."
Igen, van. Inkább volt. De sosem vált be, éppen azért amit írtam, kevés a kompresszió. Ezért kompressziónövelésre vagy "two-stage", kétlépcsős wankelt csináltak (első tárcsa csak feltöltő):
vagy jókora turbóval vagy egyéb feltöltéssel csináltak nagyobb feltöltési kompressziót a nyomáshiány pótlására. Csak ezek mind olyan megoldások, amelyek teljesítményt vesznek el a rendszertől és az összhatásfokot odáig rontották, hogy már nem jobb a hagyományos dízelnél. Sem nyomatékra, sem fogyasztásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!