Ha Ti se szeretitek az Opeleket? Miért nem?
1.7CDTI motorról volt szó. Amiből készült 4 féle is.
Te kipécézted a második leggyengébbet.
Igen lehet azon rugózni hogy 240 vagy 280Nm. Gondolom másba nem tudtál belekötni, ezért kötöd az ebet a karóhoz.
De ha már egy 11 éves átlag autót veszünk, nem hiszen, hogy a gyengébbik 240Nm nyomatékkal mélyen az átlag autópark értéke alatt lenne.
Annál a Peugeotnál pedig amit linkeltél, én nem látom azt az általad írt 1-2 liternyi(!!!) fogyasztáskülönbséget:
Opel: "Vegyes fogyasztás 5,0 l/100km"
Peugeot: "Vegyes fogyasztás 5,0 l/100km"
Ezt viszont látom:
Opel: "Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,3 s"
Peugeot: "Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,8 s"
Ennyit az "istenkirály" Peugeotról és a "szar" Opelről.
A kérdésed és a megnyilvánulásaid alapján lehetsz vagy 10-12 éves.
Majd 10 év múlva ha benőtt a fejed lágya, és nem ilyen gyerekesen állsz a dologhoz, visszatérhetünk a kérdésedre, addig nem kommentálom a marhaságaidat. Elnézem neked az életkorodra tekintettel. Addig menj vissza matchboxozni!
Ha már az Astrák szóba kerültek...:
F széria: A maguk idejében a 90-es évek elején egész jó tömegautók voltak. Nem véletlen, hogy olyan sokat adtak el belőlük. Az első generációs Swifteknél mindenképp magasabb kategóriát képviselt.
Mai szemmel nézve már elavult a formaterv, fapadosak, sok extrát nem lehetett hozzájuk kérni és rohadnak mert még nem galvanizált a karosszéria.
G széria: Egész modern a külseje, bár hátulról nekem személy szerint nem tetszenek. Már szerény extrákat is lehett hozzájuk kérni. Elég sokáig gyártásban volt, a késő szériákhoz már a motorok is elfogadhatóan korszerűek voltak. A beltér azonban még mindig a 90-es éveket idézi.
H Astra: Talán ennél volt a legnagyobb a minőségi ugrás a többi szériához képest. Mai szeppel is szép külső, gyönyörű beltér és végre volt rendes extralista. Az alsó-középkategóriában először ennél a modellnél alkalmazták először az aktív kanyarkövető bi-xenon fényszórókat, ami még ma sem általános ebben a kategórában. De volt fűthető bőr ülés, aktív elektronikus csillapítású futómű, 7"-os színes kijelző navigációval, guminyomásmérő rendszerrel és még sorolhatnánk. A motorookból is elég nagy volt a választék. Mindegyik Euro4 vagy Euro5 besorolású volt. Volt több szívó benzin, turbó benzin. 90-től 240 lóerős változatig. A dízelek is már korszerű CR rendszerű, változó geometriás turbóval és intercoolerrel szerelt nyomatékos erőforrások voltak. A H szériától tekinthetőek az Astrák modern, 21. századi autónak. Ebből is rengeteget adtak el, sok a cégautó és még ma is tömegesen hozzák be őket külföldről.
J széria: Kicsit mindenen finomítottak. Kicsit jobb műanyagok, kicsit jobb futómű a watt-rúddal, Euro5-ös motorok.
A formatervet átdolgozták. Kívülről olyan pufók, "felfújt" lett a forma. A beltérrel nem teljesen a jó irányba mentek el a rengeteg dedikált gombbal. Úgy néz ki a műszerfal, mint valami szovjet rakétaindító állomás. Míg a konkurensek inkább az egyszerűség, letisztultság, kevés gomb, érintőkijelző felé mentek el. A kijelzők a 2000-es évek végén lehet korszerűnek számítottak, ma már a monokróm homályos, pixeles lcd-k kicsit idejétmúltak. Ami nagy hátrány az óriási tömegnövekedés. A kisebb motorok lomhán mozgatták a kasznit, ennek megfelelően nem rekordokat döntögető fogyasztással.
K Astra:
Divatos forma kívül, bár kicsit beleolvad a kor divatjába ezekkel az elnyújtott ívekkel. A C-oszlopról lehet vitatkozni, hogy szép-e vagy sem. A beltér szép, végre rátaláltak a helyes útra: letisztultság, ugyanakkor rengeteg hasznos funkció. Jó felbontású érintőképernyő. A motorok Euro6-osak. Kicsit hiányolom hogy csak egyféle szívó benzines van, inkább ebből is a kis köbcentis turbóst erőltetik. Dízelből sem nagy a választék. A tömegen végre sikerült faragnia az Opelnek. Végre sikerült újra igazi előrelépést elérni a J toporgása után. Gondolok itt pl a LED-mátrix fényszóróra, adaptív tempomatra, ARG üléseke... Nem véletlenül lett az év autója.
Számomra a H Astra fekete bárány. Külsőre nem tetszik, olyan semmilyen, jellegtelen. A belsején látszik, hogy próbálták modernizálni ás átdizájnolni, de gyenge minőségű kopós anyagokat használtak.
Én a J Astrát tartom minőségi ugrásnak. Az az autó, amire azt mondom, hogy autóvásárláskor vacillálnom kellene, hogy Golf, vagy Astra legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!