Miért tapossa szinte mindenki az üzemi féket, álló helyzetben lévő járó motorú autónál olyan sík úton, ahol még kézifék sem kell? Se nem lejt, se nem emelkedik az út, de azért bőszen állnak a féken és le nem szállnának róla.
Biztos más is megfigyelte már ezt. Régebben nem foglalkoztam vele, de mára már elég feltűnő a jelenség. Elég sok autósnál észreveszem. És egyszerűen nem tudom, mi értelme van...
Például van egy adott szituáció. Megáll az autós a kapualjban. Nem állítja le a kocsit, hanem járatja. Gondolom, éppen vár valakit. Bár szerintem ez is felesleges, hogy percekig megy a motor a semmibe, de egye fene. Ezen még annyira nem akadok fent. De mindemellett a féket is folyamatosan nyomja /legalábbis folyamatosan ég a féklámpája, tehát egyértelmű, hogy tapossa/. TELJESEN VÍZSZINTES AZ ÚT, MÉG KÉZIFÉK SEM KELL!!!!!! Vagy ha annyira fékezni akar, akkor húzza be a kéziféket, amit ugye erre találtak fel. Tudom, ez mindenkinek a magánügye, de egyszerűen annyira zavaró és irritáló, mikor full sík úton az álló autó féklámpája kiveri a szememet... Ilyenkor úgy beszólnék az ablakán, hogy szálljon már le arról a kiba$zott fékről...
Komolyan, ennek mi értelme? Nagyon sok, kapubejárónál megálló autónál észrevettem már ezt /természetesen sík úton/. És kétlem, hogy mindegyiküknek elromlott volna a kéziféke, azért nyomják az üzemi féket...
"Engem a ködlámpák sem zavarnak egyáltalán, akit a féklámpa vagy a ködlámpa elvakit, nincs mit keressen a kormánynál."
Ködlámpában engem nem a fénye zavar, hanem az elv. Abszolút tiszta időben, jó látási viszonyok között (akár nappal) ködlámpa. Nem nappali menetfény, ködlámpa... Egy dolog, hogy szabálytalan, de ilyenkor azért felvetődik bennem, hogy a köd nyilván odabent van. Akinek meg az számít, hogy "jól néz ki", az álljon egy tükör elé, oszt' nézegesse.
Aki nem fogta fel, annak leírom ismét: sima forgalmi lámpánál én is az üzemi féket használom. Azok irritálnak, akik hosszú perces várakozásoknál sem szállnak le a fékről. Persze az ő dolga, ha annyira akarja, hát nyomja, meg nem tilthatom neki. De ettől még zavar, nem tehetek róla. Az ablakán valószínűleg nem fogok beszólni, hogy szálljon le a fékről. Ezért is írtam feltételes módban, vagyis hogy beszólNÉK...
Mellesleg találkoztam már olyannal is, aki vasúti átjárónál nyomta a sima féket végig... Erre valami indok? :DDD Oké, lehet, hogy automata váltós a kocsija /ahogy írtam, nem vezettem még soha automatát, így ehhez nem tudok érdemben hozzászólni/ vagy csak pihenteti a megfáradt lábát. Nekem manuális váltós kocsim van és ezek szerint a lábam is genetikailag máshogy fejlődött ki, így én gátlástalanul behúzom a kéziféket /ha már egyszer az is van az autóban, mint luxuscikk.../, eszembe sem jut a sima féken támaszkodni. :)
Azt pedig nem úgy értettem, hogy a féklámpa zavar, hogy fizikailag bántja a szememet. Azt csak a reflektor teszi /megint más kérdés, hogy vannak olyan szembejövő parasztok, akik végig felkapcsolt reflektorral közlekednek, de a kérdésem most nem erről szólt/. Úgy értve zavar a féklámpa, hogy a tudat idegesít, hogy kézifék meglétében perceken át történő /és nem pár másodperces piros lámpás/ állás alatt is az üzemi féket használja... De mint írtam, meg nem tilthatom neki, nyilván nem is fogom, de ettől még baromira idegesíthet. És ne akarja velem elhitetni senki, hogy az ide írók közül senkinek nincs akármilyen más dolog az élet bármilyen területén, ami csak úgy "feleslegesen" szokta őt idegesíteni... Nekem speciel ez a féklámpás dolog az.
Írta valaki azt, hogy árgus szemekkel nézem más autóját, hogy világít-e a féklámpája. Nyilván nem. de akadt már nem egy olyan szituáció/helyzet, amikor akarva akaratlanul is észreveszem. Pl. mikor pár méterre egy ilyen "féklámpás" autóstól én is éppen várok valamire vagy éppen arrafelé csinálok valamit, arrafelé van dolgom. Vagy ha nem is autóval vagyok, hanem éppen gyalog megyek valahová. Az utca egyik végében vagyok én, onnan haladok előre, a másikban pedig az egyik kapualjban vagy valahol egy kocsi várakozik. A kocsi hátulját látom és távolról azt is, hogy ég a féklámpa. Először még nem tulajdonítok neki jelentőséget. Ugye mivel gyalog vagyok, több perc, míg odaérek. Megyek-megyek. Még mindig ég az álló, várakozó autó féklámpája. Egyre közeledek, még több perc eltelik. És még mindig ég... Mikor odaérek a kocsihoz és elhaladok mellette, még akkor is... Pedig már elég sok perc eltelt. Nyilván nem úgy figyeltem fel erre a jelenségre, hogy "na akkor szépen meglesek minden autós, hogy kinek mikor milyen lámpája ég", hanem akarva-akaratlanul is feltűnt egy idő után. Tudom, vannak fontosabb dolgok is az életben, mint ezen idegesíteni magam, de egyrészt szerintem minden embernek van valami dolga, amin teljesen hiábavalóan felzaklatja magát /ahogy írtam feljebb is, szerintem itt közületek mindenkinek... ha az ellenkezőjét mondjátok, hogy titeket soha semmi apró-cseprő dolog nem idegesít, azt nem fogom elhinni/, másrészt pedig gondoltam, felteszem a kérdést, hiszen elvileg ezért van ez az oldal...
Írta valaki, hogy nem régóta vezetek, merthogy azt írtam, hogy ha belemennek hátulról, akkor az üzemi fék sem fogja meg. Körülbelül két éve vezetek, ebből 1 éve vezetek úgy, hogy csak én ülök az autóban, rajtam kívül senki más. Szóval tök egyedül. Ezalatt az 1 év alatt volt, hogy naponta vezettem, de most már csak 2-3 alkalommal hetente /főleg a benzinspórolás miatt/. És valóban nem volt még részem ilyenben, hogy hátulról belém jöjjenek, viszont logikusan el tudom képzelni. Ha mondjuk kis sebességgel, 2030-cal beléd mennek figyelmetlenségből, azt logikusan végiggondolva a behúzott kéziféknek is meg kell tudnia fogni. De ha egy eszement ökör beléd száll 120-szal hátulról, akkor nyomhatod akárhogy az üzemi féket és blokkolhat akárhogy a 4 kerék, mindenképpen megindult te is előre... Legalábbis így lenne értelemszerű. Pont ezért nem értem az üzemi fék állandó percekig való nyomásánál ezt az indokot, hogy azt akarja kivédeni, hogy belelökjék őt az előtte állóba. De ahogy írtam, nem volt még részem ilyenben szerencsére, szóval csak értelemszerűen elképzelni tudom a helyzetet.
A járó motorról pedig annyit, hogy milyen érdekes, ki nem találtam volna, hogy valaki azért járatja TÉLEN a motort, mert éppen fűt. :) De ezek szerint tavasszal vagy nyáron is azért járatja valaki, mert szegénykém fázik a plusz 25-40 fokos zimankóban? :) Csak azért kérdezem, mert nem egy ilyet láttam már...
A jogsimat pedig nem vettem, hanem normálisan levizsgáztam. Egyedül az elméletet írtam 2-szer, a többi elsőre sikerült. És nem, nem lett lefizetve a vizsgabiztos, mielőtt valaki ezt hozná fel...
A köc$ög hangvételű válaszokat amúgy lepontoztam. Írni pedig azért írtam ennyit, mert sok válasz is jött a legutóbbi reakcióm óta. Ha valaki akar, akkor beleköthet még, amibe szeretne. Reagálok majd arra is...
Az a helyzet, hogy egy jó állapotú fékrendszernek semmit nem árthat, ha így állnak vele. Az már rég rossz, ha a folyamatos nyomástól a fékolaj valahol el tud spriccelni.
A féklámpa égője 2 év helyett egyet fog bírni, az sem nagy kaland. Ha a lába nem görcsöl be tőle, neki sem lesz baja.
Szóval értem és igaz, hogy értelmetlen, csak lényegtelen.
Sokkal több értelme van morgolódni pl. azokon, akik beállnak szembe a vasúti átjáró pirosnál és 5 percig vakítanak szembe a tompítottal. Én ilyenkor lekapcsolok parkolóra, amíg nem nyit a sorompó. Én megteszem, a szemben álló erre sem kapcsol és égeti tovább. Semmilyen szabály nem kényszeríti rá, hogy megtegye, de csupán egy kis beleérzés kellene a másik autós helyébe, hogy ez automatikus reakció legyen.
Azon is szoktam morgolódni. :/ Meg ugye ott vannak a reflektoros szembejövők, akiket előbb írtam. Nincs ettől nagyobb parasztság, mikor így elvakítanak és úgy kell vezetnem, hogy közben szinte kifolyik a szemem... Igaz, az a vasúti átjárós dolog sem kellemes, de ott legalább álló helyzetben vagy, és nem könnyezve kell vezetni, ami akár balesetveszélyes is lehet. :S :/
Van még egy dolog, ami nagyon idegesít: a félszemű kocsik... csak az egyik oldali lámpája ég, a másik egyáltalán nem. Full sötétben ezeket meg nagyon könnyű motornak nézni... És mivel azt gondolom, hogy motor, nincs bennem a tudat, hogy egy szélesebb jármű van a másik sávban. Simán lehet ez balesetveszélyes, mert ha az én sávomban éppen kikerülni kell valamit, át kell térni a másik sávba, akkor elég necces a dolog, ha az út jobb oldalán jövő "motorról" elég brutálisan kiderül, hogy az valójában egy félszemű fa$zkalap volt, aki képtelen kicserélni a kiba$zott lámpáját. Ráadásul ez szabálytalan is, ha jól tudom...
Igaz, most nekem is ki van égve a jobb oldali helyzetjelzőm már egy ideje, viszont az csak helyzetjelző és sötétben, lakott területen kívül ugye a normál lámpát használom, amiből viszont rendesen világít mindkettő. Ha az is kiégne, azonnal vitetném kicseréltetni, mert nem hiányzik az, hogy valaki csak azért jöjjön belém, mert motorosnak nézett... De a kiégett helyzetjelzővel úgy vagyok, hogy mivel egyáltalán nem használom kizárólag csak azt, így majd kicseréltetem valamikor.
Szóval valóban van, amik sokkal idegesítőbbek ennél a féklámpás dolognál, elismerem. :) Ezekre viszont, ha tehetném, simán rászólnék, hogy ne világítson már vagy cserélje ki az égőjét. Akár a féklámpás kérdésem helyett ezeket is feltehettem volna...
Ja, amúgy téged kivételesen felpontoztalak. :) /Előbb sem pontoztam ám mindenkit le, de volt 1-2 köc$ög, akinél nem bírtam ki./
/És mivel azt gondolom, hogy motor, nincs bennem a tudat, hogy egy szélesebb jármű van a másik sávban. Simán lehet ez balesetveszélyes, mert ha az én sávomban éppen kikerülni kell valamit, át kell térni a másik sávba, akkor elég necces a dolog, ha az út jobb oldalán jövő "motorról" elég brutálisan kiderül, hogy az valójában egy félszemű fa$zkalap volt, aki képtelen kicserélni a kiba$zott lámpáját./
ez nem tudom mennyire életszerű mert tompított oké hogy kiég de ha a tompított fel van kapcsolva akkor világít a helyzet jelző izzója is és az azért csak nincs kiégve és észre lehet venni hogy egyszemű autó jön.
másik meg hogy ha nem vagy meggyőződve róla hogy mi is jön veled szembe akkor inkább addig ne menj be a szembe sávba,így akár még hosszú életet is élhetsz.
"Szóval valóban van, amik sokkal idegesítőbbek ennél a féklámpás dolognál, elismerem. :) Ezekre viszont, ha tehetném, simán rászólnék, hogy ne világítson már vagy cserélje ki az égőjét. Akár a féklámpás kérdésem helyett ezeket is feltehettem volna..."
Egen, szerintem akinek nagyobb baja volt vele, annak pont ez volt vele a baja. :D
Dirtboy:
Elég sok olyat láttam már, hogy az egyik oldalon abszolút semmilyen lámpája nem égett, se helyzetjelző, se tompított. Csak ha egymás mellé értünk, akkor láttam, hogy az egy autó.
jól van elhiszem hogy láttál ilyet is de basszus amég nem vagyok benne biztos hogy az egy motor addig nem megyek át az ő sávjába.
az hogy egy lámpa fényt látsz még nem jelenti azt hogy az biztosan egy motor lesz,bárkivel megeshet hogy kiég a lámpa vagy lehet az előbb ment neki valaminek,lehet ép szerelőhöz tart javíttatni szóval simán lehet közúton egyszemű autó ezért soha nem szabad úgy átmenni ha nem látod tisztán hogy az egy egy nyomvonalú motoros ami veled szembe jön.
de lehet ezt csak én gondolom így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!