Miért tapossa szinte mindenki az üzemi féket, álló helyzetben lévő járó motorú autónál olyan sík úton, ahol még kézifék sem kell? Se nem lejt, se nem emelkedik az út, de azért bőszen állnak a féken és le nem szállnának róla.
Biztos más is megfigyelte már ezt. Régebben nem foglalkoztam vele, de mára már elég feltűnő a jelenség. Elég sok autósnál észreveszem. És egyszerűen nem tudom, mi értelme van...
Például van egy adott szituáció. Megáll az autós a kapualjban. Nem állítja le a kocsit, hanem járatja. Gondolom, éppen vár valakit. Bár szerintem ez is felesleges, hogy percekig megy a motor a semmibe, de egye fene. Ezen még annyira nem akadok fent. De mindemellett a féket is folyamatosan nyomja /legalábbis folyamatosan ég a féklámpája, tehát egyértelmű, hogy tapossa/. TELJESEN VÍZSZINTES AZ ÚT, MÉG KÉZIFÉK SEM KELL!!!!!! Vagy ha annyira fékezni akar, akkor húzza be a kéziféket, amit ugye erre találtak fel. Tudom, ez mindenkinek a magánügye, de egyszerűen annyira zavaró és irritáló, mikor full sík úton az álló autó féklámpája kiveri a szememet... Ilyenkor úgy beszólnék az ablakán, hogy szálljon már le arról a kiba$zott fékről...
Komolyan, ennek mi értelme? Nagyon sok, kapubejárónál megálló autónál észrevettem már ezt /természetesen sík úton/. És kétlem, hogy mindegyiküknek elromlott volna a kéziféke, azért nyomják az üzemi féket...
és téged ez miért zavar? nem hinném, hogy annyira kiégetné a szemed az a fránya 21w-os izzó
amúgy számtalan esete lehet a dolognak, nem biztos hogy tapossa
lehet rajta pihenteti a lábát
lehet hogy csak automata váltós és nem volt kedve pbe rakni
lehet hogy csak elővigyázatos, mert egy beleszálló autó már lökte be az árokba
volt már párszor hogy megálltam,kinézem hogy gurulok e és nem gurultam,rá pár másodpercre meg mégis elkezdett gurulni az autó lassan,ha csak előre nézel észre sem veszed szinte.
majd gondolod hogy mindig azt nézem gurulgatok e?
finoman rá helyezem a lában a fékre és az annyira pont elég hogy ne guruljak sehová de a féklámpa is ég ugyebár.
max akkor húzok kézit ha több percig kell várakoznom vagy sötét van és állnak mögöttem.
Elég sokszor láttam már ilyet, de szerintem az esetek nagy részében sima hétköznapi, manuális váltós kocsik voltak. Bár ki tudja. Ehhez a részéhez nem tudok hozzászólni, mert nekem manuális váltó van, automatát soha nem vezettem.
A pihentetés kicsit sántít. Azért nagyon minimális erőt kell kifejteni egy fékpedál lenyomásához. Vagy legalábbis én úgy vagyok vele, hogy ha én a féket nyomnám folyamatosan álló helyzetben, nekem az nem lenne a láb pihentetése... Persze csak az én nézőpontomat írom le, mert ha éppen állok a kocsival, de jár a motor, akkor eszembe sem jut az üzemi féket nyomni. Egyrészt értelmetlenségnek tartom, másrészt nekem úgy egyáltalán nem pihen a láb...
Az árokba való belökésről meg annyit, hogy akkor szépen húzza be a kéziféket. Ha az nem védi meg a nagy lökéstől, akkor szerintem az üzemi sem fogja...
Egyébként meg aláírom, hogy lehet néha csalóka az út. Sík útnak tűnik, de közben hangyafa$znyit lejt előre vagy hátra. Ha csak pillanatokra nyomja le valaki a féket, az nem zavar. Azon szoktam értetlenkedni, mikor valaki áll a kapualjban, jár a motor, teljesen vízszintes az út, már legalább 5 perce ott várakozik és a féklámpa FOLYAMATOSAN ég... Ha picikét lejt is az út, nem egyszerűbb a kézit behúzni, ha már percek óta ott áll? Ennyi erővel én is nyomhatnám folyamatosan a féket például vasúti sorompónál, kézifékezés helyett... A lábról való pihentetésről meg már írtam. Csak az én szemszögemből tudom leírni. Nekem az valahogy egyáltalán nem pihentetés, hogy a féken támaszkodom. Másnak ezek szerint az.
6-os:
Lásd a hozzászólásom utolsó bekezdést. :) Egyébként fél perc erejéig én is a sima féket nyomom. De nem is ezzel volt a bajom, hogy a kapualjban vagy akárhol, HOSSZÚ PERCEKIG történő várakozás közbeni féknyomással...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!