Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy mondjuk 200 le benzines...

Egy mondjuk 200 le benzines autót otthagy egy 180le diesel autó?

Figyelt kérdés
úgy értem hogy pl 0-100 ig vagy 0-160 ig mert mondjuk a benzines 200le és 300nm csak mondtam egyet a diesel meg 180le és 410nm elvileg a benzines lehagyja mert több lovas nem? a dieselnek azert nagy a nyomatéka mert alacsony fordulaton adja le nem?

2014. dec. 5. 10:48
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
96%
Nem fogja lehagyni a dízel a benzinest. Alap esetben az megy jobban, amelyiknek magasabb a teljesítménye.
2014. dec. 5. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
és ha mondjuk 200 le lenne a diesel is csak nagyobb nyomatékkal? tegyuk fel a kocsik súlya ugyan annyi ugyan az a váltó szerintem ha mind a kettő 5000 fordulatról rajtol akkor egymás mollett mennek meg amugy is szerintem akkor se hagyja ott (??)
2014. dec. 5. 11:33
 3/12 anonim ***** válasza:

Nézd meg a gyakorlatban.

Két 184 lóerős autó, a bal oldali fekete a dízel, a jobb oldali fehér a benzines:

https://www.youtube.com/watch?v=BLhLvycpvUI

Úgy tűnik, hogy egyformán mennek egymás mellett.

2014. dec. 5. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
88%
Jobb húzása van a dizelesnek, de bizonyos fordulat elhúzna a benzines.
2014. dec. 5. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
88%
felett kimaradt...
2014. dec. 5. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
38%

amit az egyik válaszadó linkelt:

bmw 320i : 184ló 270nm 0-100 7,3

bmw 320d : 184ló 380nm 0-100 7,5

érzetre jobban megy a dízel a nyomaték miatt, valójába ahogy írták, a lóerő számít, és azonos típusoknál azonos teljesítmény mellett, mint a fent említett példa írja, a benzines gyorsabb picit, de szerintem ez csak abból adódik, hogy a benzines könnyebb.

2014. dec. 5. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
44%
Ha viszont beleültetsz mindkét kocsiba 4 kigyúrt 120 kilós kétajtós szekrényt, vagy ugyanez a verseny 25%-os lejtőnek felfelé menne, akkor már valószínűleg a dízel vinné el az első helyezést. Pont a lényegesen nagyobb nyomaték miatt.
2014. dec. 5. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
44%
Visszatérve a kérdéshez (180 vs, 200 lóerő) 0-100-nál szerintem a dizel nyerne, de mondjuk egy 80-130-as gyorsitásnál már a benzines. És a mindennapokban, ahol ugye nem versenyzünk, bizony sokkal jobban meglehet lépni eg dizellel, mint egy benzinessel, például ha kivágódok egy kisutcából a forgalomba.
2014. dec. 5. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
66%

Nézzük fizikai szempontból:

Legyen a két kocsi pont azonos tömegű, légellenállású, homlokmagasságú, csak a motorban térjenek el.

A teljesítmény a nyomaték és fordulatszám szorzata. A legtöbb lóerő akkor áll rendelkezésre amikor a max nyomaték megvan és a legjobban pörgetjük a motort. A benzinesnek kisebb a nyomatéka, de magasabb fordulatszámig lehet pörgetni. Így elég jelentős fordulatszám-tartományban a dízelnek nagyobb a teljesítménye, mivel nagyobb a nyomatéka és előbb eléri a nyomatékcsúcsot. Így egy 0-100 gyorsulást valszeg a dízel nyerne. De mint írtam ez csak akkor érvényes ha minden másban azonos a két autó, amire nem nagyon van példa.


Persze meg lehetne nézni pár gyártó autójának a benzin és dízel gyorsulási adatát, de ott úgyis az lesz hogy a kb ugyanolyan teljesítményű benzines jobban gyorsul, mivel a dízelmotor jóval nehezebb mint a benzines, és nagyobb tömeg lassabban gyorsul.

2014. dec. 5. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
45%

"Így egy 0-100 gyorsulást valszeg a dízel nyerne. "

Ha nem feltöltött benzinest állítunk mellé, akkor az esetek nagyobb részében a dízel is nyeri. Mivel a dízelek alacsonyabb fordulaton leadják a csúcsteljesítményüket és az ez alatti fordulatszám tartományban is magasabb a teljesítményük, az ehhez igazított váltóval a nem túl magas sebességig való gyorsításnál előnyben vannak.

Annak ellenére, hogy a dízel tömege nagyobb 0-100ig jobban gyorsul, még ha nem is sokkal. PL:

BMW E90

320d 177ló 7.9sec

320si 177ló 8.1sec


BMW E46

320d 150ló 8.8sec

320i 150ló 9.9sec ( ?? xD )


Viszont ez az így csak bizonyos teljesítmény/motorméret alatt van így. Nagyobb motoroknál már fordulhat a dolog:


E46 330d 184ló 7.8sec

E46 325i 184ló 7.3sec


E90 328i 231ló 5.7sec

E90 330d 231ló 6.7sec


Éss, akkor is fordul, vagy legalábbis kiegyenlítődik, ha a benzinest is feltöltöttre cseréljük.


BMW F30

320i Eff.Din. 170ló 7.6sec

320d !!184ló!! 7.5sec


Audi A6/C7

2.0TFSI 180ló 8.1sec

2.0TDI 177ló 8.2sec


Azonos teljesítménynél a feltöltött dízel a szívó benzineshez képest valamivel jobban fog gyorsulni 100-130ig a felett már kiegyenlítődnek. Ha mindkettő feltöltött, vagy viszonylag nagy motorról van szó, akkor gyakorlatilag teljesen elhanyagolható a különbség.

2014. dec. 5. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!