Egy mondjuk 200 le benzines autót otthagy egy 180le diesel autó?
Nézd meg a gyakorlatban.
Két 184 lóerős autó, a bal oldali fekete a dízel, a jobb oldali fehér a benzines:
https://www.youtube.com/watch?v=BLhLvycpvUI
Úgy tűnik, hogy egyformán mennek egymás mellett.
amit az egyik válaszadó linkelt:
bmw 320i : 184ló 270nm 0-100 7,3
bmw 320d : 184ló 380nm 0-100 7,5
érzetre jobban megy a dízel a nyomaték miatt, valójába ahogy írták, a lóerő számít, és azonos típusoknál azonos teljesítmény mellett, mint a fent említett példa írja, a benzines gyorsabb picit, de szerintem ez csak abból adódik, hogy a benzines könnyebb.
Nézzük fizikai szempontból:
Legyen a két kocsi pont azonos tömegű, légellenállású, homlokmagasságú, csak a motorban térjenek el.
A teljesítmény a nyomaték és fordulatszám szorzata. A legtöbb lóerő akkor áll rendelkezésre amikor a max nyomaték megvan és a legjobban pörgetjük a motort. A benzinesnek kisebb a nyomatéka, de magasabb fordulatszámig lehet pörgetni. Így elég jelentős fordulatszám-tartományban a dízelnek nagyobb a teljesítménye, mivel nagyobb a nyomatéka és előbb eléri a nyomatékcsúcsot. Így egy 0-100 gyorsulást valszeg a dízel nyerne. De mint írtam ez csak akkor érvényes ha minden másban azonos a két autó, amire nem nagyon van példa.
Persze meg lehetne nézni pár gyártó autójának a benzin és dízel gyorsulási adatát, de ott úgyis az lesz hogy a kb ugyanolyan teljesítményű benzines jobban gyorsul, mivel a dízelmotor jóval nehezebb mint a benzines, és nagyobb tömeg lassabban gyorsul.
"Így egy 0-100 gyorsulást valszeg a dízel nyerne. "
Ha nem feltöltött benzinest állítunk mellé, akkor az esetek nagyobb részében a dízel is nyeri. Mivel a dízelek alacsonyabb fordulaton leadják a csúcsteljesítményüket és az ez alatti fordulatszám tartományban is magasabb a teljesítményük, az ehhez igazított váltóval a nem túl magas sebességig való gyorsításnál előnyben vannak.
Annak ellenére, hogy a dízel tömege nagyobb 0-100ig jobban gyorsul, még ha nem is sokkal. PL:
BMW E90
320d 177ló 7.9sec
320si 177ló 8.1sec
BMW E46
320d 150ló 8.8sec
320i 150ló 9.9sec ( ?? xD )
Viszont ez az így csak bizonyos teljesítmény/motorméret alatt van így. Nagyobb motoroknál már fordulhat a dolog:
E46 330d 184ló 7.8sec
E46 325i 184ló 7.3sec
E90 328i 231ló 5.7sec
E90 330d 231ló 6.7sec
Éss, akkor is fordul, vagy legalábbis kiegyenlítődik, ha a benzinest is feltöltöttre cseréljük.
BMW F30
320i Eff.Din. 170ló 7.6sec
320d !!184ló!! 7.5sec
Audi A6/C7
2.0TFSI 180ló 8.1sec
2.0TDI 177ló 8.2sec
Azonos teljesítménynél a feltöltött dízel a szívó benzineshez képest valamivel jobban fog gyorsulni 100-130ig a felett már kiegyenlítődnek. Ha mindkettő feltöltött, vagy viszonylag nagy motorról van szó, akkor gyakorlatilag teljesen elhanyagolható a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!