Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezzel ártok a kocsinak?

Yoshimitcu kérdése:

Ezzel ártok a kocsinak?

Figyelt kérdés
Mostanában ahol tudom hogy piros lesz előttem a lámpa, előtte vagy 1 km el, ott gyorsítok vagy 60 ig, leállítom a motort, és gurulok odáig üresben, de visszateszem gyujtásra, de a motor áll, csak gurulok. Ha még piros akkor álló motorral állok, csak akkor inditom be mikor már zöld, ha közben átvált zöldre, mikor még gurulok, akkor mivel a gyújtás rajta van, beteszem 3 ba, és ráengedem a kuplungot, és visszaindul. Ettől üzemanyagfogyasztás csökkenést remélek. Ez árt a motornak vagy váltónak, hogy úgy indítom vissza, hogy a kuplungot ráengedem mikor még gurul?
2014. okt. 31. 13:30
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
#9 ott a pont! Dízelnek meg kifejezetten a halála az indítgatás.
2014. okt. 31. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

#8: Pont azt támasztod alá, amit írtam... A pulse and glide ki van próbálva, s épp ezaz, hogy nem alacsony fordulaton megyünk, hanem lehetőleg abban a tartományban, ahol hatékony a motor. A pulse and glide a legtöbb jármű esetén igencsak észrevehetően jót tesz a fogyasztásnak, a párom munkába járáskor, igen hasonló körülmények között ezt letesztelte az m7-esen (az én kis hobbiútjaim változatos helyeken és hosszan történtek, ott ez nehezebb lett volna, de akkoriban még nem is volt motorom.).

Ahogy sajna azt is tapasztalhatta, hogy amikor gondja volt a motornak és csak finoman tudott gyorsítani, szintén igencsak észrevehetően megnőtt a fogyasztás.

Azt már írtam, hogy az én motoromnál nincs különbség, ez is le lett tesztelve.

Ezzel szemben az egyenletes tempójú haladás tipikusan rosszabb fogyasztást eredményez, bár nyilván jármű- és sebességfüggő ez.


"Elárulnád kinek megy hamarabb az önindítója? Annak aki 1szer beindítja az autóját vagy annak aki 6szor?" - Nem számottevő a különbség :) Ugyanez vonatkozik a kuplungolásra és egyebekre. A hipermilerek járműiben sem mennek tönkre eme alkatrészek sokkal gyakrabban... Ez az egész a szkeptikusok fejében van.


De persze az, hogy melyik autó hogyan reagál az ilyesmikre, az egy komoly, bonyolult témakör, amihez én nem érthetek. Ezért is szoktam inkább a fogyasztásra vonatkozó résszel foglalkozni, plusz leírni kicsiny tapasztalatainkat, miszerint 100 ezer km kemény hipermiler technikázás semmi észrevehető problémát nem okoz a mi egyetlen ilyen járművünkben s nem is hallottam olyan esetekről, hogy ez gond lenne, a direkt ezzel foglalkozó site-okon sem.

2014. okt. 31. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
#10: Ez mondjuk nekünk nem baj, mondom, 100 ezer km alatt nem vettük észre, hogy bármi jobban kopna, kivéve, hogy a sok gyorsítás azért éreztetheti a hatását, viszont cserébe a fék szinte nem kopik :D Nézd, nem azért költünk egy csomót a motorra, hogy úgy vezessünk, ahogy mások szerint jó. Nem is kímélni akarjuk őket (azért igyekszünk), hanem kiélvezni a dolgot. Kíváncsi vagyok, mégis mi a fene nagy baja lenne a párom motorjának egyszer hirtelen, amikor már minden kopóalkatrészt elért a végzet a kora miatt, teljesen rendes tempóban kopnak, a blokk pedig szinte bármit kibír, tartós fajta.
2014. okt. 31. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
Csináld cuncu. Ennek a szervó is örülni fog.
2014. okt. 31. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Pont ez a lényeg igen.. a motor optimális hatásfokon fogyaszt a legjobban. Amíg ezt eléred többet fogyaszt és pont erről van szó h ahogy eléred behúzod/nyomod a kuplungot szval semmi értelme... ha valamit 6szor annyit használsz az 6szor hamarabb fogy el. De úgylátszik ezt nem érted ezért kénytelen vagyok egy nagyon egyszerű példával élni : ha van egy liter vized és nekem is van egy liter vizem 1 napra, te iszol 6kortyot(legyen 1korty 1deci) én meg 1 et akkor kinek lesz több vize a végén? A párod motorja meg ha strapabíró azt jelenti h nem megfelelő kenés mellet nem kopik.. mind1 akkor úgy van ahogy te mondod:D
2014. okt. 31. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Egyébként ha hipespúrba használjátok a járműveiteket akkor mi a viszonyítási alap h időben kopnak az alkatrészek?? Szerintem ha normálisan használnátok, sőt nem is normálisan hanem RENDELTETÉSSZERŰEN a járműveiteket akkor valószínűleg az élettartalma is nőne. Én is próbálgattam a fogyasztáscsökkentés hasonló módjait de egyáltalán semmi értelme nincsen.. amit megspórolsz benzinben azt hatványozottan ráköltöd alkatrészekre, de mivel nektek ez természetes és soha nem használjátok rendeltetésszerűen a járműveitek ezért a büdös életbe nem jöttök rá h mennyit bírna normális körülmények között. Na meg mennyit fogyasztana. Egyébként a motorozást nem tudom h lehet élvezno ha folyamatosan leállítod meg beindítod meg hasonló ostobaságokkal foglalkozol ahelyett h ténylegesen élveznéd a gép adta lehetőségeket. Szerintem ez valami beteges zsugoriság, vagy tudatlanság főleg ha van rá pénzetek.
2014. okt. 31. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
5 ös igen zsugori vagyok, sőt skót, vagy inkább nem szeretem a kevés pénzemet értelmetlen dolgokra költeni. Lehet hogy te leszar.od hogy azt a pár litert 100km enként, de engem idegesít hogyha a pénzt dobálom kifele az ablakon. Abban igazad van hogy az önindító hamarabb tönkremegy, amit többet használnak az nyilván hamarabb tönkremegy. Begurulásnál csúsztatni szoktam a kuplungot, gurulok még 30-40 el, hármasba beteszem, fogásig felengedem, és már vissza is indult. Nemtudom mennyivel árt ez többet mintha rendesen elindulok egyesbe csúsztatva, bár igaz mikor már nagyon lelassult és úgy próbálom beguritani 2 esbe, akkor már tényleg elég nagyot ránt rajta. De ha még van lendület, akkor 3 asba betéve fogásig felengedve elég könnyen visszaröffen. Valahol olvastam hogyha 17 másodpercig áll a motor, akkor már kevesebb lesz a fogyasztás mintha járva hagytam volna. Piros előtt leállítom, elgurulok odáig, van hogy két percet is várni kell. Akkor szerinted az újraindított motor eszik többet, vagy ami járt végig? Vagy szerinted az új autókat miért csinálják start stop rendszeresre? Ami a pirosnál leállítja a motort. Igaz hogy ha leállítom az álló motort kell megmozgatni, de azt nem üzemanyaggal mozgatod meg hanem az inditómotor mozgatja meg árammal, míg a járó motort üzemanyaggal tartod lendületben. Bár lehet hogy a fokozott önindító kopás többe lesz, mint amennyi üzemanyagot így spórolni lehet.
2014. nov. 1. 10:23
 18/19 anonim ***** válasza:
Ha ezzel litereket lehetne spórolni akkor mindenki ezt csinálná. A motor és a váltó tartó bakok kimaradtak... azok is rongálódnak. De nem is értem minek tetted fel a kérdést h ártassz e a kocsidnak ha ennyire biztos vagy az ellenkezőjébe. Tudodmi? Ezzel javítod..
2014. nov. 1. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

"Begurulásnál csúsztatni szoktam a kuplungot, gurulok még 30-40 el, hármasba beteszem, fogásig felengedem, és már vissza is indult."


Mivan?? Eszem megáll, tényleg vannak ilyenek az utakon??!!

2014. nov. 1. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!