Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezzel ártok a kocsinak?

Yoshimitcu kérdése:

Ezzel ártok a kocsinak?

Figyelt kérdés
Mostanában ahol tudom hogy piros lesz előttem a lámpa, előtte vagy 1 km el, ott gyorsítok vagy 60 ig, leállítom a motort, és gurulok odáig üresben, de visszateszem gyujtásra, de a motor áll, csak gurulok. Ha még piros akkor álló motorral állok, csak akkor inditom be mikor már zöld, ha közben átvált zöldre, mikor még gurulok, akkor mivel a gyújtás rajta van, beteszem 3 ba, és ráengedem a kuplungot, és visszaindul. Ettől üzemanyagfogyasztás csökkenést remélek. Ez árt a motornak vagy váltónak, hogy úgy indítom vissza, hogy a kuplungot ráengedem mikor még gurul?
2014. okt. 31. 13:30
1 2
 1/19 anonim válasza:
Szerintem nem fogsz sokat spórolni, és a kuplungot meg eléggé koptatod valószínűleg...
2014. okt. 31. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
Miért kapcsolgatod a motort? Elég lenne simán üresbe rakni és úgy gurulni nem?
2014. okt. 31. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
Csak a váltót, a f3ltengelyeket meg a kuplungot b***od szét. Egyébként is egy indítással több üzemanyagot fogyaszt az autó mint egy kilométer alatt de te tudod. Majd ha szerelőhöz kell vinni kuplungozni meg féltengelyeket cserélni akkor talán rájössz h ez nem éri mert kb fél évnyi üzemanyag árát fogod otthagyni.
2014. okt. 31. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:
mér b...szom szét ezzel a váltót féltengelyt kuplungot? ki mondta hogy egy inditással többet eszik a motor mintha egy fél vagy egy percig jár? szerintem meg ha egy percig járatom többet megeszik mint egy inditással. azért kapcsolgatom a motort mert az álló motor nem fogyaszt de a járó igen.
2014. okt. 31. 16:59
 5/19 anonim ***** válasza:
Azert mert nem arra lett kitalálva se a váltó se a féltengely se a kuplung h 40el gurulo egy tonnás autónak a rándulását elbírja ahogy begurulsz vele. De ez egyébként olyan mélységes zsugoriságra utal h az már példátlan. Gondolom motorolajból is a legolcsóbbat használod ha már ilyeneken akarsz spórolni. Egyébként gondolj bele h teszem azt mész 30km-et és ezalatt leállítod 6szor és beindítod. 6szor hamarabb fog tönkremenni az önindítód mint másnak. A begurulásnál meg vagy a kuplungot csúsztatod amit átlag ember csak elindulásnál tesz vagy rádobod és azzal rongálod a váltót és a hajtást ami miatt grasztikusan kopni kezd. Mind1 úgy teszed tönkre az autódat ahogy akarod, én nem szólol bele. Majd ha eladod írd oda h megkímélt, h valaki jól megsz***a a te hülyeséged miatt.
2014. okt. 31. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Az autóknál nem tudom, miben másak a dolgok, de amennyire felfogtam a leírást, ez teljesen hipermiler megközelítés, motorral ilyesmit csinálunk a párommal :) (Autóval kevésbé, mert sajna még nincs rendes fogyasztásmérőnk, amit nem zavar a motorleállítás, mi pedig kíváncsiak vagyunk.)

Jót tesz a fogyasztásnak, igen. Az autó még sokkal gurulékonyabb, mint a motor, mivel nehezebb és jobb a légellenállása, de motornál is sokat jelent.

A várakozáskori motorleállítás pedig nagyon rövid idő után megtérül...


A párom a motorjával olyan százvalahányezer km óta csinálja, hogy folyton behúzza a kuplungot - az idő nagyon, nagyon nagy részében. Az övén jól működik a pulse and glide, amikor erőteljesen, de nem nyelezve gyorsít, majd kigurulja (ez tipikusan kifejezetten jó a fogyasztásnak, az én aprócska motorommal pont nem, az kivétel). Rengeteget leállítja a motort is. Nem romlik el gyakrabban semmi, pedig motornál 100 ezer km azért nem kevés. Én még csak harmincpárezer km óta csinálom, nem történt semmi. Nem mintha meghatna minket a dolog, nem a pénz miatt csináljuk, hobbimotorozásnál annak semmi értelme. A fogyasztáscsökkentő technikázás egyrészt hobbi, másrészt roppant ésszerű számunkra. Pl. mi a csudának húzzam a gázt lejtőn, ha gurulni is lehet... Fékezni sem szeretek, határozottan gyorsítani annál inkább. Passzol hozzám a fogyasztáscsökkentés, no.


Persze mások roppant okosak tudnak lenni s akkor is megmondják a tutit (nemcsak azt, hogy valami tuti szétkopik, hanem hogy használ-e a technika), ha ők az életben nem alkalmazták. Mi rengeteget olvastunk ezekről fórumokon és elég kellemesen fogyasztanak a járműveink (mondjuk pont az autónál ez nem művészet, pici benzines Yaris, a sebesség számít a legtöbbet).

2014. okt. 31. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
És többet fogyaszt ha indítózol föleg 100km re kivetítve +10 indítással. Az álló motort kell megmozgatni nem a járót lendületben tartani..
2014. okt. 31. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
Kedves 6os. Elárulnád kinek megy hamarabb az önindítója? Annak aki 1szer beindítja az autóját vagy annak aki 6szor? Egészen biztos vagyok benne h nő vagy. Az 'üresezéssel' egyetértek, de az h erőteljesebben gyorsítsak h utána gurulja az szerintem nem helytálló mert a gyorsításnál elhasználod azt az üzemanyagot amit utána gurulással megtakarítassz. Mivel ti évek óta ezt csináljátok gobdolom másképp nem is próbáljátok nagyon ugyh nehezen derülne ki h kevesebbet is fogyaszthatna a járművetek. Van egy olyan csodálatos dolog h nyomaték görbe.. sokan azt hiszik h ha alacson fordulaton használják a járművüket akkor fogyaszt a legkevesebbet. Egy jármű akkor fogyasztja a legkevesebbet amikor a maximális nyomatékát leadja ami benzin motornál nem alsó fordulati tartományban van hanem inkább a közép-felső fordulati tartományban. Főleg igaz ez egy kisebb köbcentis autóra amit lendületesebben kell használni mert alacsony fordulaton erölködik mivel gyenge.. mivel akiknek fogalma sincsen ezekről a dolgokról mint átlagfelhasználók azok megszokják az általuk hitt sporlós fogyasztást és ragaszkodnak is ehhez. Egy auto vagy legyen az motor nem arra lett tervezve h használat során leállítsák meg indítgassák feleslegesen.
2014. okt. 31. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
Hülyeség az egész, mikor még 1.9-es TDI Audim volt, 6 literrel jártam el vele úgy, hogy soha nem vetettem be ilyen csodatechnikákat. Egy volt kollégám az ilyen csodatechnikáknak a hive volt, mindig vergődött, hogy a Golf 4-es 5,5-öt eszik neki (ugyancsak TDI), ami amúgy is egy könnyebb autó. Aztán mikor időnap előtt kellett öninditót, meg egy csomó dolgot cseréljen, akkor "jajj a VW sz*r" meg ilyen hülyeségek, de akkor sem ismerte be, hogy milyen hülyén vezet...
2014. okt. 31. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
Azt is hozzáttenném a párodnak h intenzív gyorsítás után behúzza a kuplungot akkor ez motorkerékpárnál kifejezetten káros, mivel az olajpumpa lánc meghajtású ami egyenesen arányos a fordulattal. Szval ha gurulgat nagyobb sebességgel akkor nincs megfelelő kenése a motornak és 2szer hamarabb elkopik a kuplung és egyéb kopó alkatrészek, nem beszélve arról h elkezdi terhelni a motort(hőtágulás,kenés stb..) utána abbahagyja az se kifejezetten ápoló jellegű. Még nem lett baja a motornak akkor majd lesz bem is kicsi. Nap mint nap szerelem az ilyen géniuszok motorjait és arra a megállapításra jutottam h egyeseket auto-motor közelébe se szabadna engedni. Egyesek meg olyan tévhitekbe élne h az már szóra se érdemes.
2014. okt. 31. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!