Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem tölt a turbó, mi lehet a...

Fuuton kérdése:

Nem tölt a turbó, mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés

Van egy Renault Laguna I/II 1.9 dTi-nk és a motor nagyon lassan pörög fel, már kettesben se nagyon pörög 3000 fölé, és 2000-től is már csak nagyon lassan. Az autó végsebessége kb. 105 km/h és idáig is kb 50-60 másodperc alatt gyorsul fel. A fogyasztáson nem vettünk észre változást.

Ebből mi azt a következtetést vontuk le - persze nem biztos, hogy helyesen - , hogy nem tölt a turbó.

Felküldtük hát a turbót javításra, és azt mondták, hogy szerkezetileg semmi baja nincsen, viszont azért nem 100%-os már, tehát mint egy átlagos 10 éves turbó, olyan állapotban van.

Ha a turbó szerkezetileg nem hibás, akkor mégis mi lehet még a baja?


2014. okt. 30. 19:20
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Most hogy így mondod, a service led világított egy ideig, de már nem csinálja, lehet, hogy azóta is abban van.

Azért nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget, mikor világított, mert szar volt a generátor is, és miután cseréltük, elaludtak a ledek, de az lehet, hogy service módban maradt a kocsi...

2014. nov. 1. 11:16
 12/16 anonim ***** válasza:
9: Én nem látok waste gatet azokon a képeken, csak állítható geometriájú turbókat.
2014. nov. 1. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

Tényleg volt rajta WasteGate. Viszont meg se moccan, még 4000-nél se. Na most a Wastegate ha nem tévedek akkor nyit, ha egy kritikus nyomást átlép a beömlő levegő, és akkor nyit, a miénken zárt állapotban van, tehát elvileg működnie kellene.

Mikor 4000-nél megmozgattuk a wastegatet, akkor füst jött ki, ami gondolom a annak a jele, hogy sikeresen elterelte a nyomást a turbina lapátokról.

Ma az a terv, hogy kitisztítom a légtömegmérőt, és leszedem a turbóról a szívócsövet, ami a szűrő felől jön, hogy megnézzem mennyire pörög a kompresszorrész járókereke.

2014. nov. 2. 07:31
 14/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a segítséget, szétszedtük, összeraktuk és működött, csatlakozót átfújtuk kontaktsprayvel.

Működik.

Viszont a wastegate nem akar nyitni még 5000/min fordulatszámon se.

Egy 1.9 dTi-ben mikor kellene nyitnia?

Mert félek, hogy meg fog főni a turbó.

2014. nov. 3. 21:43
 15/16 anonim ***** válasza:
Az nem wastegate! A te esetedben a turbó állítható geometriájú, és ennek ragadt be a mechanikája, ezért a motorvezérlő elektronika szinte állandóan vészüzemben járatja a motort ezért olyan harmatos a tejlesítmény. Ezt a jelenséget a VW Passat TDI tulajdonosok is jól ismerik. Nem tudom ki nézte meg a turbódat és állapította meg hogy azzal nincs baj, de azt hiszem vannak hiányosságok az ismereteiben.
2014. nov. 4. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy az ő esetében a feltöltő nem változó geometriájú :)

A 5303 988 0014 cikkszámú BorgWarner feltöltő nem VGT-s! Így a geometriaállító mechanizmus sem lehet lekormolódva, mert nincs benne :D


A nem változó geometriájú feltöltők meg szoktak wastegate-et kapni, még a dízeleknél is.

2014. nov. 4. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!